ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מוהלים יתושאלו בחשד שמלו תינוקות "בניגוד להוראות"

מוהלים שנחשבים למובילים בתחומם בהולנד זומנו לתשאול במשרד הבריאות מכיוון שלטענתם, הללו מלו תינוקות בניגוד להוראות | "אין לי שום קשר לבדיקת משרד הבריאות", אמר אחד המוהלים

מוהלים יתושאלו בחשד שמלו תינוקות "בניגוד להוראות"
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

משרד הבריאות ההולנדי הודיע כי הוא יזמן לתשאול שני מוהלים שמבצעים ברית מילה ללא אישור, או ללא תואר רפואי.

שניים מהמוהלים הפופולאריים ביותר בקהילה היהודית באמסטרדם, הם יעד לחקירת המשרד, לאחר שהם מלו תינוקות כביכול בניגוד להוראות.

בהולנד ישנו קומץ מוהלים מוסמכים, וכמו שמקובל בעולם, דווקא בחלק מהמקומות בהם יש מוהלים פופולריים, הם אינם מוכרים כמוהלים רשמיים מטעם משרד הבריאות.

על פי הדיווח באתר JTA, הבדיקה מתמקדת בשני מוהלים מפורסמים, הראשון הוא הרמן לונשטיין, עורך דין ידוע, שביצע כ -2,000 בריתות, והשני הוא, מאיר וילגס הנרייקז, ושניהם ייקראו לבדיקה על ידי צוות הבדיקה של משרד הבריאות.

מטעם דובר משרד הבריאות נמסר, כי "זה לא נכון שמישהו יכול לבצע ברית מילה, כי מילה היא חופש דת או בגלל שהם בקיאים בו", כך על פי הדובר. "כמובן, אנחנו נעקוב אחרי האנשים המפרים את החוק, ואנחנו נדבר עם מר לונשטיין", כך דיווח האתר NOS ההולנדי.

בהולנד רשאי משרד הבריאות להורות על איסורים מסוימים. הם עשויים להתבטל בבית המשפט, שבו שופט הוא בסופו של דבר אחראי לפרש את החוק היבש.

לונשטיין, שמעולם לא הוגשה תלונה לגבי בריתות שביצע, אמר כי הוא לא מכיר בסמכותו של משרד הבריאות להתערב בכל הנוגע לברית מילה יהודית.

"אם הם יתקרבו אלי, אשאל מה העסק שלהם איתי. אין לי שום קשר לבדיקת משרד הבריאות", אמר לונשטיין לאתר NOS.

האיגוד הרפואי ההולנדי המלכותי קרא לאסור עריכת ברית מילה לא רפואית, בשנת -2010, בטענה כי זה יכול להביא לסיכונים מיותרים והפרה את זכויותיהם של קטינים.

הולנד מוהלים ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד