י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר פיטורי השרים

באיחוד מפלגות הימין דורשים לקבל את תיקי החינוך והמשפטים

באיחוד מפלגות הימין לא מתמהמהים ודורשים להחזיק בתפקידים במשרדי המשפטים והחינוך - זאת לאחר שנתניהו שיגר מכתב פיטורין לשרים בנט ושקד | בעקבות הדרישה, היועמ"ש מנדלבליט הנפיק חוות דעת כי ניתן למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים, ללא צורך באישור הכנסת

באיחוד מפלגות הימין דורשים לקבל את תיקי החינוך והמשפטים
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שמוקדם יותר היום פוטרו ראשי הבית היהודי לשעבר נפתלי בנט ואיילת שקד ממשרדי החינוך והמשפטים, בבית היהודי ובאיחוד הלאומי דורשים את התפקידים חזרה לידיהם.

בראיון שהעניק הערב (ראשון) ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ לגלצ הוא הבהיר כי "מן הראוי שהציונות הדתית תמשיך להחזיק בתפקידים הללו במשרדי משפטים וחינוך". יו"ר האיחוד הלאומי הבהיר כי יעביר דרישה כזו בפני ראש הממשלה.

לדבריו, "זה המינימום המתבקש, לא רואה אפשרות שהציונות הדתית לא תהיה נציגות בממשלה ובקבינט. יש חמישה חודשים עד שתקום ממשלה חדשה התיקים האלו שייכים לציבור הדתי לאומי".

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ פרסם ציוץ בטוויטר ובו דרש את תיקי המשפטים והחינוך. "אני רוצה להודות בהערכה רבה לנפתלי ואיילת על עבודתם למען מערכת החינוך והמשפט. הציונות הדתית היא חלק בלתי נפרד מהממשלה, כעת צריך רוה"מ למנות אותי ואת בצלאל לתיק המשפטים והחינוך בהם החזיק הבית היהודי בממשלה".

סמוטריץ' הכחיש כי הפיטורים הגיעו בעקבות דרישה שלו ושותפו הרב רפי פרץ והבהיר כי למרות הדרישה של ראש הממשלה הם סירבו לדרוש את פיטוריהן. לטענתו, "לא ביקשנו את פיטוריהם גם כשהם עזבו את הבית היהודי בתחילת מערכת הבחירות הקודמת".

על רקע פיטורי שקד ובנט, היועמ"ש הנפיק חוו"ד כי ניתן למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים, ללא צורך באישור הכנסת.

בליכוד מבהירים הערב כי הם יבקשו למנות את הרב רפי פרץ לתפקיד שר החינוך כבר בימים הקרובים, כאשר תפקיד שר המשפטים יישאר בידי הליכוד. השר יריב לוין ששמו עולה כמועמד אפשרי לתפקיד בממשלה הבאה מסרב לכהן בתפקיד זמני אלא בקבוע בלבד.

בתוך כך, מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סגן השר מאיר פרוש שמינויו פוקע עם פיטורי השר נפתלי בנט מתפקיד סגן שר החינוך ובמזכירות הממשלה הבהירו כי עם פיטורי השר באופן סופי מינויו יעלה להצבעה מחדש בפני הממשלה בפני מליאת הכנסת.

בצלאל סמוטריץ' נפתלי בנט הבית היהודי פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד