ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ליטאים, ספרדים וחסידים

צעד דרמטי: שלושים רבנים חרדים יסייעו לבער את הרע מקרבנו

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: נושא הפגיעות החמורות שבעבר היה מוסתר בתוך הקהילה החרדית - הופך בשנים האחרונות ליותר חשוף ומודע | כעת אנו מדווחים לראשונה על צעד חשוב ודרמטי בנדון - שעשוי להוביל למהפכה של ממש בכל הקשור להתמודדות עם פוגעים ונפגעים • כל הפרטים

צעד דרמטי: שלושים רבנים חרדים יסייעו לבער את הרע מקרבנו
הרבנים בהכשרה צילום: הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: בשנים האחרונות חל שינוי של ממש בתוך המגזר החרדי בכל הקשור ביחס לפגיעות חמורות בילדים וילדות, נערים ונערות, גברים ונשים.

השינוי חל בין היתר לאחר שרשויות אכיפת החוק, המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, הבינו כי לא ניתן לבצע אכיפה יעילה, מבלי שהציבור יהיה חלק מהשינוי.

כאן באתר 'בחדרי חרדים' הרמנו את הדגל בכל הקשור לנושא, תחת הכותרת "וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ", בהכוונת רבנים - דבר שהביא פעמים רבות לתיקון עוול ומניעת נפגעים ונפגעות נוספות, בשכונות החרדיות ברחבי הארץ.

על מנת להעניק כלים להתמודדות מיטבית עם בעיות במשפחה ובקהילה, הגברת המוגנות בחברה החרדית על ידי אנשי הקהילה - החליטו במשרד לביטחון הפנים בראשותו של השר גלעד ארדן על הכשרה מיוחדת של רבני קהילות, כאשר הרבנים נחשבים למורי דרך. המיזם פתח צוהר עבור אנשי הקהילה, מבוגרים וילדים כאחד, למחר טוב יותר וחיים בטוחים יותר.

מניעה וטיפול התנהגויות סיכוניות בתוך המשפחה הוא אחד היעדים המרכזיים שהוצבו לרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול על ידי המשרד לביטחון הפנים. בהתאם לכך, החלה הרשות בתכנית ייעודית דרך הרשויות המקומיות ברחבי הארץ המותאמת לפלחי האוכלוסייה השונים ולמגזרים המגוונים הקיימים במדינת ישראל.

יצוין כי החל משנת 2018 הרשות פועלת בקהילות המקומיות לטובת הכשרת רבנים להתמודדות עם אתגרים משפחתיים וזוגיים בקרב החברה החרדית.

הכשרת הרבנים הראשונה החלה בשנת 2018 עם ברכתם של הרבנים הרב אלימלך קורנפלד והרב אלחנן פרץ, שבירכו את הרבנים המשתתפים בהכשרה והודו להם על עשייתם המרובה ותרומתם לקהילה. מדובר בהכשרה של שישה מפגשים בהם השתתפו 30 רבני קהילות מהזרמים השונים: ליטאים, ספרדים וחסידים.

יצוין כי שלושים הרבנים שעברו את ההכשרה הנם רבני קהילות, להם קשר אישי עם תושבי אזור המגורים שלהם. מעבר להענקת כלים לרבנים לטובת התמודדות עם אתגרים של אלימות במשפחה, נועדה התכנית להתמודדות עם התופעה הרווחת בחברה החרדית של תת דיווח, דבר שבשנים האחרונות הולך ודועך, כפי שניתן לקרוא בשלל הכתבות כאן באתר.

יודגש כי לא מדובר בהכשרה של רבני ערים או רבני קהילות גדולות שזמנם לא בידם והגישה אליהם מוגבלת למקרים גדולים ודחופים, אלא דווקא ברבני בתי כנסת וקהילות קטנות - שיוכלו לטפל במקרים כמו שצריך.

בנוסף, מעניקה התכנית כלים לאיתור וזיהוי של בני נוער המתמודדים עם מצבי סיכון, זיהוי גורמי הסיכון הקיימים בקהילה, היכרות עם חובת הדיווח והכרת גורמים מקצועיים ברשות המקומית שאליהם ניתן לפנות בעת הצורך. ההכשרה מתבצעת על ידי "מכון מדת" שהינו קול תורני מקצועי לחיים הציבוריים בישראל לאורה של תורה. את השיעור הראשון, העביר הרב אשר מלמד, רב בדימוס של משטרת מחוז מרכז.

בסקר שביעות רצון שבוצע על ידי הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול בקרב רבנים שהשתתפו בתכנית ההכשרה הייחודית, נמצא כי הסדנה עלתה על ציפיות המשתתפים והיוותה עבורם הזדמנות פז לקבלת ידע ועולם מושגים מקצועי ולרכישת כלים ומיומנויות אשר ילוו אותם לאורך כל הדרך בתפקידם כמשכיני שלום במסגרת המשפחתית.

וביערת הרע מקרבך מעשים חמורים מוגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד