י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה קלי ואנוהו

המחירון: כמה עולה לקשט את מקום הרבי

בבית הכנסת של חסידות 'פארשעי' בארה"ב, הוחלט להציב מחירון לעלותם של הפרחים המקשטים את חג השבועות • מה מחיר הקידוש החלבי בחג בבוקר? המחירון המלא בפנים 

המחירון: כמה עולה לקשט את מקום הרבי
בית כנסת מקושט לחג השבועות צילום: בעריש פילמר

בבית המדרש 'נצח ישראל' של חסידות פארשעי הנמצא ליד מונסי בניו יורק, החליטו לפרסם את המחירון של הפרחים שיקשטו את בית הכנסת בחג השבועות הקרוב, בבחינת 'זה קלי ואנוהו' כפי המנהג הקדום לקשט את בתי המדרש לכבוד חג מתן תורה.

מדובר בתופעה שנראית לראשונה בבתי הכנסת. על פי המודעה של החסידות שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נראה שמשקיעים הרבה בכל מה שקשור לקישוטים של בית הכנסת והם פרסמו מחירון שהוא כמובן בדולרים. 

האדמו"ר מפארשעי

על פי המחירון: קישוט ארון הקודש יעלה לכם 720 דולר, על קישוט מקומו של הרבי מפארשעי תיאלצו להיפרד מ- 500 דולרים. קירות הבית מדרש יסתפקו ב 120 דולר וקישוט הבימה של בית המדרש תעלה 500 דולר לצד מחיר קישוט הכתר של ספר התורה שיסתכם רק ב - 180 דולר. 

וזה לא הכל, מתברר כי המחירים היקרים נעוצים דווקא בקידוש המיוחד של החג בבוקר, ביום טוב הראשון עלות הקידוש 1250 דולר, וביום השני עלות הקידוש 625 דולר. על פי המודעה מדובר בזכות גדולה לרכוש את הקידוש כי מדובר ביארצייט של דוד המלך ע"ה. 

דבר אחרון שמוצע למכירה הוא, התזמורת בטיש נעילת החג שתנגן בבית המדרש לאחר שלושה ימים של שבת ושני ימים של חג. עלות התזמורת 1000 דולר. 

בתי כנסת הרבי מפארשעי חג השבועות מחירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד