י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסעודי שמדבר בעברית

מחמד סעוד: "הרב עובדיה כמו הרמב"ם". צפו

לאחר שהבאנו אתמול ציטוטים מראיון שהעניק צעיר סעודי לשבועון חרדי, במהלכו אמר כמה דברים מפתיעים על אהבתו לישראל, לנתניהו ולרב אמנון יצחק, 'בחדרי חרדים' יצר עמו קשר וזה שלח תיעוד כשהוא צופה בקטע מהרב עובדיה יוסף זצ"ל והפייטן משה חבושה, תוך שהא מסביר בחצי עברית במה הוא צופה • צפו

מחמד סעוד: "הרב עובדיה כמו הרמב"ם". צפו
מחמוד סעוד צילום: באדיבות המצלם

הסעודי הצעיר שמעריץ את הרב עובדיה זצ"ל. "הוא הרמב"ם של היום".

מחמד סעוד, צעיר סעודי, שלא חושש להתבטא באופן חופשי ונחרץ בעד מדינת ישראל, מספר ל'בחדרי חרדים', כי הוא אוהב לשמוע חזנות, בעיקר של הפייטן משה חבושה. בתיעוד ששלח ל'בחדרי חרדים', נראה מחמד סעוד צופה במשה חבושה כשהוא מנעים בקולו בביתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. מחמד מביע את אהבתו לערוץ היוטיוב של הפייטן משה חבושה ומתאר בחצי עברית את מה שרואים בסרטון, לאחר מכן הוא מציג אותו ומצטרף אליו בקולו.

חבושה שר כשהוא יושב סמוך למרן הרב עובדיה זצ"ל, ומסתבר שהסעודי שולט בפיוטים הללו כאילו היה חרדי-ישראלי. שאלנו את מחמד, מה הוא יודע על הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "אני יודע שהוא הקים את מפלגת ש"ס, הוא היה אחד הרבנים הגדולים בישראל, הוא נולד בבגדד שבעירק, ואני חושב שהוא כמו הרמב"ם של הזמנים שלנו, אני למדתי הרבה עליו דרך חשבונות יוטיוב שמספרים עליו, והוא היה מקובל כמעט על כל מדינת ישראל, הוא איש קדוש מאד", כך סעוד המוסלמי.

מחמד סעוד סיפר עוד ל'בחדרי חרדים', כי הוא יודע שלא כולם אוהבים את נתניהו, אבל "גם אלו שמתנגדים לו, מעריכים אותו".

מבחינת החברה שבה חי מחמד, הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה אחד הרבנים הגדולים של ישראל והעולם, והוא יודע שיש רבנים אחרים שחולקים על הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אבל "גם הרבנים שחולקים על הרב עובדיה, מעריכים אותו מאד מאד".

אתמול (ראשון) דיווחנו עליו כצעיר מריאד בירת סעודיה התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו וצופה אדוק בהרצאותיו של הרב אמנון יצחק, לאחר אותה כתבה הוא יצר קשר עם 'בחדרי חרדים' והפליא בידיעותיו על מדינת ישראל ועל האישים החשובים שחיים בה.  

מחמד סעוד נחשף לידיעת הציבור החרדי לראשונה בראיון שהעניק למגזין השבועי החרדי האמריקאי Ami. וסיפר כי הוא אוהב לשמוע פייטנות. "זה מרגש אותי, ואני מאד אוהב להקשיב להרב אמנון יצחק, הוא מדבר בשפה מאד קלה בשבילי, כששמעתי אותו מדבר חשבתי שערבי מדבר, ואז גיליתי שהוא יהודי תימני, כיף לי לשמוע אותו, אני גם שומע מוזיקה ישראלית".

מחמוד סעוד סעודיה הרב עובדיה יוסף משה חבושה חזנות פייטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד