י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הקב"ה החליט להתערב"

זקן הרבנים קורא לבנט ושקד לחבור ל'איחוד'

זקן רבני הציונות הדתית קורא לאחדות במפלגות הימין הקטנות מחשש לאובדן קולות כמו בסיבוב הראשון | לדבריו, לבנט ושקד יש מקום לחזרה, אך לא הבהיר באיזו משבצת | שקד על הבחירות החוזרות: "הקדוש ברוך הוא החליט להתערב"

זקן הרבנים קורא לבנט ושקד לחבור ל'איחוד'
הרב חיים מאיר דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

האם נראה את נפתלי בנט ואיילת שקד חוזרים לבית היהודי? בראיון ל'ישראל היום', אמר מנהיג הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן כי השניים מוזמנים להצטרף לאיחוד מפלגות הימין, אך סירב להבהיר האם כוונתו שיחזרו כדי להנהיג.

אמש יצא שר החינוך עוד כמה שעות לשעבר - נפתלי בנט למסור הצהרה לתקשורת מחוץ לביתו ברעננה, בה התייחס לפיטוריו על ידי נתניהו, כשאמר "לכל אדם יש תחליף גם לי, הייתי שר החינוך, עכשיו אני נפתלי". כן הצהיר כי מפלגת 'הימין החדש' תרוץ שוב גם בבחירות החוזרות בתקווה שתנצח. הוא לא פירט האם הריצה תכלול גם את איילת שקד ואם כן האם היא תהיה מס' 1.

בתוך כך, השניים קיימו אמש מפגש עם פעילים בולטים במפלגה כדי לשמוע מהם הצעות ייעול לקראת היציאה הרשמית למערכת הבחירות. שקד עדיין לא הבהירה חד משמעית כי היא בתוך המשחק הפוליטי ואמרה, כי טרם החליטה האם להתמודד בבחירות הקרובות וכי היא לוקחת כמה ימים כדי לחשוב על הנושא. 

‏"אחרי ההפסד כל אחד ישב עם עצמו ועשה חשבון נפש. אני רוצה לקחת כמה ימים לחשוב להחליט מה הדבר הנכון לעשות". היא הוסיפה ואמרה, "אין הסבר לבחירות האלו חוץ מזה שהקב"ה החליט להתערב".
‎@ZeevKam

האופציות שעומדות לרשותה כעת, היא הצטרפות כלשהי לגוש 'איחוד מפלגות הימין' או ריצה עם נפתלי בנט ב'ימין החדש'.

כאמור, הרב חיים דרוקמן זקו רבני הציונות הדתית, קורא בראיון ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום', להצטרף לאיחוד מפלגות הימין, "אני באופן כללי חושב שיש צורך לאחד מקסימום של קולות לרשימה אחת, שמאחדת את כל מפלגות הימין, כדי להגיע למקסימום של קולות. אני חושב שיש צורך באיחוד של כל הכוחות. אני לא דן בשאלה אם לחזור לבית היהודי או ללכת יחד בבחירות, אבל כל כוח הוא חשוב".

הרב סירב להתייחס למיקום שלהם באיחוד שכזה ואמר, "יש מקום להליכה ביחד בבחירות. אני בעד שילכו ביחד, אבל באיזו צורה? יש צורך לדבר על הפרטים".

האם בנט או שקד יהותו להוראת הרב דרוקמן? רק נניח את הסיבה שבגינה התפצלו מ'הבית היהודי' בכדי להיות מפלגה חילונית-דתית שאינה תלויה בהוראות ובלחצים של רבנים.

נפתלי בנט איילת שקד מפלגת הימין החדש איחוד מפלגות הימין הרב חיים דרוקמן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד