כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שמירה מחמץ כל השנה • אינטרנט מסונן

האינטרנט הפרוץ מסכן ומכשיל אין ספור גולשים • אתרוג, ספק אינטרנט מסונן ומבוקר לציבור החרדי, מציע לך את הפתרון המושלם • מבערים את החמץ מהבית

שמירה מחמץ כל השנה • אינטרנט  מסונן

העולם הדינמי לא יודע מנוחה. וכמו בעוד מקרים רבים בה מתנגשת הטכנולוגיה עם ההלכה, גם בגלישה ברשת יותר ויותר אנשים מגיעים לדרך ללא מוצא: מחד, סכנות האינטרנט רבות וקשות, מאידך בתי עסק ומשרדים רבים אינם יכולים להתקיים בלעדיו. ועדיין, יהודי ירא-שמיים לא יכול להרשות לעצמו להשתמש באינטרנט, כמו שהוא, ללא סינון ובקרה.

אין חלוק על כך שמאז פרוץ האינטרנט לחיינו הוא העשיר את משתמשיו בצורה יוצאת מן הכלל ומספק כמויות אינסופיות של מידע ותוכן. במקביל כולם מסכימים שהגלישה הפרוצה טומנת בחובה סכנות רבות ונוראיות שאין להם אח ורע בכל כלי טכנולוגי אחר. זה מתחיל בחלק גדול מן התוכן באינטרנט שאינו מתאים לציבור שומר תורה ומצוות, והסכנה הגדולה היא שגם בגלישה תמימה ולא מכוונת ניתן להיתקל בתוכן בלתי ראוי זה שלא ברצון. נמנו וגמרו גדולי ישראל לאסור להשתמש בשירותי אינטרנט פרוץ ללא סינון קפדני ומדוקדק.

אז מה עושים? יצאנו לבדוק את הפתרונות המוצעים כיום בשוק. מספר ספקים מציעים פתרונות חלקיים כאלו ואחרים לסינון מבוקר. אולם כפי שתקראו, אתרוג –מבית אינטרנט רימון, הוא הפתרון המושלם למעננו ולמען עתיד ילדנו.

ר' אפרים שבדרון, אברך חסידי ירושלמי שעונה לתואר מנהל אינטרנט אתרוג מספר לנו כי 'אתרוג' היא חטיבה ייחודית של מסלולי גלישה מיוחדים לציבור החרדי. הטכנולוגיה פותחה על-ידי חברת 'אינטרנט רימון' המובילה את תחום ניהול התוכן בעולם. מסלולי הגלישה בחטיבת אתרוג נותנים מענה לבעיית האינטרנט הפרוץ איתה מתמודדים רבים מאיתנו, ושמסכנת ומכשילה רבים אין ספור.

אבל איך כל זה עובד?! שאלנו את מר יריב פאר, מנכ''ל אינטרט רימון שמשיב לנו: ''מסלולי 'אינטרנט אתרוג' בנויים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם בתחום ניהול התוכן, והם משלבים בינה מלאכותית, מילון ממוחשב וסינון אנושי מקצועי במשך 24 שעות. אחד היתרונות הגדולים והייחודיים של מערכת זו הוא הסינון שמתבצע בתוצאות החיפוש בגוגל: התוצאות שתקבל הן רק מתוך האתרים במאושרים במסלול שבחרת! כמו כן אתר מקצועי שבו רק חלק אחד בעייתי לא ייחסם לחלוטין, אלא רק החלק הבעייתי שלו ייחסם ולא יורשה לצפייה. כך, כל אתר שנכנס לאינטרנט רימון פעם אחת – מיד מקבל סיווג קבוע, ומעתה ואילך יוחלט באיזה דרגת סינון ניתן יהיה לצפות באותו אתר. אתרים שלא מוכרים למערכת יהיו חסומים במסלולי אתרוג עד שיקבלו את הסיווג המתאים להם, תוך זמן קצר מבקשת האתר''.

חשוב לדעת: כמנוי אתרוג הינך זכאי, בנוסף לגלישה באינטרנט, לשירותי סינון חינם ללא כל תשלום. הסינון הוא חלק בלתי נפרד מהשירות המרכזי של החברה – האינטרנט, וכך גם שירות אנטי ספאם שהינו חלק מחבילת הבסיס של כל לקוח, ואי אפשר לגלוש ללא שירותי הסינון. מחירי חבילות הגלישה בחברה זולים מהמחירים שמציעות ספקיות האינטרנט האחרות לחבילות דומות.

החידושים הטכנולוגיים לא מפסיקים. משה רוזנטל, מנהל אגף טכנולוגיות מציג לנו את החיפוש בגוגל, שהוא אחד מהפיתוחים הגדולים של החברה. בגלישה במסלולי אתרוג כל לקוח רואה בתוצאות החיפוש של גוגל רק את התוצאות מתוך האתרים המורשים במסלולי אתרוג. עם הגיעך לאתר שאינו ראוי למסלולך תקבל על המסך "דף הגנה" ובו מודיעה החברה שאין באפשרותך לפתוח אתר זה לפי הגדרות המסלול שבחרת להתחבר אליו. בדף הההגנה קיים לחצן מיוחד באמצעותו תוכל לבקש ולנמק את בקשתך באם לדעתך האתר חסום בשגגה. בקשתך תיבחן על-ידי מחלקת בקרת התוכן של החברה ובתוך זמן קצר תקבל תשובה באמצעות הדואר האלקטרוני.

מסלולי 'אתרוג' אופיינו בעידודם של גדולי ישראל ובהכוונתם. בעזרת 'אינטרנט אתרוג' תוכל להתחבר לעולם לצורך פרנסה ומידע, אך ללא חשש חשיפה לתוכן שאינו מתאים לאורח חייו של יהודי שומר תורה ומצוות. מסלולי 'אתרוג' נותנים מענה לאלו המעוניינים באינטרנט רק למטרות פרנסה ומידע מקצועי, ואין בהם גישה לאתרי פנאי, בידור ומשחקים.

לאחרונה הוקמה ל'אתרוג' וועדת תוכן בראשות הגאון רבי צבי ברוורמן שליט''א אב''ד ביתר, כאשר לצידו יושבים הגאון רבי יוסף חיים גוטשטיין אב''ד בירושלים, הרב אברהם ברויאר והרב יעקב גוטפריד. הוועדה יושבת על המדוכה בכל השאלות הרבות שמתרגשות לבוא לעולם הדנאמי של האינטרנט.

לפני חג הפסח, בזמן שכולנו מנקים את הבית מכל חשש של איסור חמץ, אסור לשכוח את הגלישה המסוכנת והלא מבוקרת. זה הזמן לעבור לספק מסונן ומבוקר.
אינרטנט כשר רימון אתרוג סינון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד