י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החליפו מקומות ברכב

סנדרוסי פגע בילד בעוצמה, גמליאל הפקיר ולא דיווח לגופי ההצלה

תאונת הפגע וברח: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד סנדרוסי וגמליאל שאחד מהם פגע בעוצמה בילד בן 11 שחצה באדום - הנוסע עלה על מושב הנהג ונמלט במהירות רבה עם הפוגע • שני הנאשמים הם בעלי הרשעה תעבורתית • הילד עדיין מאושפז במצב קשה וסובל ממוות מוחי

סנדרוסי פגע בילד בעוצמה, גמליאל הפקיר ולא דיווח לגופי ההצלה
מאיר גמליאל ונתנאל סנדרוסי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

43 ימים לאחר תאונת ה'פגע וברח', הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שניים: אחד נאשם בהפקרה אחרי פגיעה, והשני נאשם על כך שלא התקשר לגופי ההצלה ונהג במהירות מעל המותר, כשהוא נמלט מזירת התאונה.

מדובר בחקירה מורכבת ורגישה שאירעה ביום הראשון של חול המועד פסח. הילד בן ה-11, חיים בנימין בן שושנה רייזל (ביגלאייזן), חצה יחד עם אחיו את צומת גולדה מאיר בירושלים, ברמזור אדום - ולכן סנדרוסי לא נאשם בפגיעה.

הרכב הפוגע נמלט מזירת התאונה והמשטרה איתרה לאחר זמן מה את הרכב נטוש ברחוב דרגות בגבעת זאב. 

כתב האישום שהוגש הבוקר (שני) פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, מייחס לנתנאל סנדרוסי עבירה של הפקרה אחרי שפגע בילד, ואילו מאיר גמליאל נאשם בכך שלא דיווח לגופי ההצלה על התאונה ועל כך שלאחר התאונה נסע במהירות מעל המותר.  

עו"ד מרים בן-גל מפרקליטות מחוז ירושלים, שמלווה את התיק מטעם הפרקליטות מאז פתיחת החקירה במשטרת ירושלים, כתבה בכתב האישום כי באותו היום בשעה 16:30 שכר סנדרוסי רכב וולבו, ובשעה 20:32 או בסמוך לכך, נהג ברכב ברחוב גולדה מאיר בירושלים, כשלצידו מאיר גמליאל. השניים נסעו מכיוון שכונת רמות לכיוון גבעת זאב.

עם הגעתם לצומת הרחובות גולדה מאיר ויצחק מירסקי, כשסנדרוסי נוהג במהירות גבוהה, הילד חיים בנימין (11) חצה את הצומת כשרמזור הולכי הרגל בו חצה הנפגע את הכביש הורה אדום. סנדרוסי נהג אל תוך הצומת במהירות, ופגע בעוצמה בילד שהיה על מעבר החצייה. כתוצאה מהפגיעה הוטח חיים בנימין על מכסה המנוע של הרכב, ולאחר מספר מטרים נפל ממכסה המנוע למרכז הכביש.

סנדרוסי וגמליאל שהבחינו בפגיעה, עצרו את הרכב בסמוך לאחר הצומת. לאחר מכן התיישב גמליאל בכיסא הנהג לרכב ועזב את הצומת במהירות גבוהה, וזאת מבלי שהושיטו עזרה לילד הנפגע, מבלי שהזעיקו עזרה ומבלי שהתייצבו בפני שירותי ההצלה או החקירה והציגו את עצמם כמי שהיו מעורבים בתאונה.

גמליאל, כך על פי כתב האישום, המשיך בנסיעה מהירה לכיוון גבעת זאב, תוך שנסע במהירות 158 קמ"ש, בכביש 436, מקום בו המהירות המרבית המותרת היא 90 קמ"ש. כשהגיע לגבעת זאב, נטש את הרכב ברחוב דרגות ועזב את המקום.

הילד חיים בנימין בן שושנה רייזל פונה במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים שערי צדק, שם הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ, ובדיקתו הקלינית תואמת מוות מוחי.

כמה ימים לאחר התאונה המשטרה פרסמה את תמונתו של סנדרוסי באמצעי התקשורת ושבוע לאחר התאונה, לאחר ניסיונות איתור רבים, סנדרוסי הגיע לתחנת המשטרה תוך הסבר כי אינו צופה באמצעי התקשורת לכן לא התייצב קודם לכן. בחקירתו הכחיש שנהג ברכב בזמן התאונה.

הרב אליהו סנדרוסי, אביו של נתנאל, התייצב בדיון בראשון בבית המשפט, ולפני שעזב את האולם, אמר האב לכלי התקשורת: "שפכו את דמי, שפכו לי את הדם. זה הבן שלי".

שבועיים לאחר התאונה, בלשי המשטרה איתרו את מאיר גמליאל בדירה בגבעת שמואל והוא נעצר. על פי כתב האישום, הדירה שנשכרה על ידי מכר שלו, וזאת לאחר ימים רבים בהם נמנע מליצור קשר עם המשטרה, על אף ניסיונות איתור רבים שלו בין היתר דרך משפחתו ומכריו.

מאחר והשניים מילאו את פיהם מים, למעט גרסה ראשונית שמסרו בחקירה, התקדמות החקירה התנהלה בעצלתיים ומעצרם הוארך שוב ושוב. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מאחר ולא ניתן להאריך מעצר מעבר ל-30 יום בהליך מעצר ימים, נדרש אישור מיוחד שאכן התקבל מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכן התייעצויות עם פרקליט המדינה שי ניצן

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בין היתר מפורט בבקשת המעצר כי בידי הפרקליטות ראיות לכאורה להוכחת האישום, לרבות עדי ראיה, טביעות אצבע, החזקה תכופה של הרכב, איכונים ועוד.

לסנדרוסי עבר פלילי בעבירות איומים ופריצה לבניין, וכן 5 הרשעות בעבירות תעבורה. לגמליאל עבר פלילי בעבירות סמים, וכן 3 הרשעות בעבירות תעבורה לרבות נהיגה בשכרות.

 

תאונת פגע וברח כתב אישום הפקרה מעצר עד תום ההליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד