י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אימפריות נופלות לאט

נתניהו נמצא בדרך הסלולה להתרסקות

שנים שהוא איתנו, וככל שהזמן עובר אנחנו משתכנעים יותר ויותר שבלעדיו אפסה תקוותינו • האם זאת האמת? יחיאל גלאי // דעה

נתניהו נמצא בדרך הסלולה להתרסקות
נתניהו צילום: פלאש 90

הררי מילים שיכולים למלא אין ספור ארכיונים נכתבו על יכולותיו וכישוריו של ראש הממשלה הדומיננטי ביותר שידעה מדינת ישראל מאז ימי בן גוריון העליזים.

אמרו שהוא נבנה מגיל צעיר לתפקיד, שהוא עבר את ההכשרה הפוליטית הטובה ביותר בארץ האפשרויות הבלתי נגמרות ולמרות מעידה בכהונתו הראשונה אי שם בשנות ה-90 שהביאה לכישלונו הגדול והיחיד - עד לפיזור הכנסת ההיסטורי שהתרחש לפני מספר ימים, נדמה שמדובר באדם שלא מפסיק ללמוד ולהחכים.

אך למרות תבונתו הרבה, יש דבר אחד ראש הממשלה נתניהו מסרב להפנים. אחרים, שהרגישו גדולים לא פחות מימנו כמו דוד בן גוריון ומנחם בגין, ידעו מתי להשים את המפתחות ולזוז הצידה.

אין ספק שנתניהו הרהר בשנים האחרונות ובטח בתקופה האחרונה לגבי עתידו, האם לנצח הוא יחיה סביב המתח האין סופי? האם יותר ממה שהעם התמכר אל ראש הממשלה שלו, ראש הממשלה עצמו התמכר לתפקידו, למתח האין סופו והבדידות האיומה שבפסגה, ולו רק כדי לחוש לרגע קט את רגעי הניצחון המשכרים? אי אפשר של לדמות זאת בראשנו למהמר כפייתי שמפסיד את רוב הונו, אך לא יכול לוותר על המשחק רק בגלל רגעים בודדים של אותה תחושה פסיכולוגית משכרת בעקבות הנצחון הבודד.

ואולי זה לא רק נתניהו, אולי זה אנחנו בני האדם, שעסוקים כל חיינו לרדוף אחר משהו בלתי מושג וכשהוא הופך לכזה, אנחנו כבר שועטים ליעד הבא. וכך מרגיש נתניהו, בתחילה הוא הגיע לכיסא ככוכב פוליטי עולה, אחרי שנכשל, נשבע שיחזור לפחות לעוד כהונה אחת. והנה, נדמה שממערכת בחירות אחת לזאת שאחריה תאבונו מתעצם והיעד שהוא מציב לעצמו גדל עוד יותר.

יש צד מסוים במוחי שמאמין שבנימין נתניהו באמת בטוח שאין בלתו, שהוא דוד המלך של הדור, המושיע של עם ישראל מעצמו ואם חלילה הוא לא יהיה, גורל הרה אסון ייפול עלינו.

אך ראש ממשלתנו מתקרב לגבורות. לא נולד האדם, גדול ככל שיהיה שלא נאסף אל בית אבותיו (תשאלו את מוישי ויסברג הגדול), לא הייתי רוצה לחשוב ולמען האמת אינני מאמין שמצפה לנו גורל אכזר אחריו.

בנימין נתניהו בכישרונו הגדול, נטע ברוב העם הזה את התחושה שרק הוא יכול להנהיג אותנו ומבקריו וגם שונאיו מתקשים עקב כך לחשוב על תחליף ראוי לו. אבל מיותר לציין שלכל אדם יש תחליף, גם לאיש שיווק טוב.

הגיע הזמן שנתניהו ישים את המפתחות בצד, הוא ייזכר בכל מקרה כראש ממשלה טוב. לא צריך להזכיר את הצלחותיו בתחומים רבים כמו כלכלה וקשרי חוץ. חבל עבורו שימתין עד שייכשל.

אף אחד לא מנצח תמיד.

 

בנימין נתניהו דוד בן גוריון מנחם בגין יחיאל גלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד