י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שיא בפתח תקווה

שמונה חודשים מכניסתו לתפקיד: גרינברג בונה ארבעה מקוואות

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג החל ביוזמה להקמת מקוואות חדשים בארבע שכונות בעיר האוחזים בשלבי בנייה. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

שמונה חודשים מכניסתו לתפקיד: גרינברג בונה ארבעה מקוואות
רמי גרינברג וחרדים צילום: באדיבות המצלם

מספר שבועות לאחר שנכנס רמי גרינברג לתפקידו כראש עיר, יחד עם שותפיו הקואליציוניים מסיעת ש"ס, פתחו ראש העיר וממלא מקומו אוריאל בוסו, בפרויקט ענק להקמת מקוואות טהרה עבור התושבים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי היוזמה הגיעה בימים האחרונים כבר לשלב הביצוע בשטח, כשבשכונת עמישב בעיר תחל בקרוב שלב הקמת המקווה, וזאת לאחר אישור התקציב הייעודי לכך בישיבת המועצה האחרונה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי מלבד המקווה בעמישב, שלושה מקוואות חדשים נוספים, עומדים כבר לקראת סיום הליכי האישור העירוניים.

בנוסף, בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר ביום שני, העביר רמי גרינברג תקציב של שניים וחצי מיליון שקלים לטובת בניית מקווה טהרה חדש ברחוב חזן שבשכונת עמישב בעיר.

בכך הושלם למעשה הליך ביורוקרטי מייגע, שללא התערבותם הישירה של ראש העיר ומ"מ אוריאל בוסו, היה אמור לצאת אל הפועל רק לאחר תקופה ממושכת מאז העלאת הבקשה בפני פקידי העירייה.

תקופה קצרה לאחר כניסתו לתפקיד, קיבל ראש העיר מר רמי גרינברג את פנייתם הדחופה של תושביה החרדיים והדתיים של שכונת עמישב, על היעדר מקווה טהרה - בשכונה שלבשה בשנים האחרונות צביון דתי. ראש העיר פנה לנציגי ש"ס בעיר, ולאחר שלמדו את הסוגיה נכחו כי קיים חסר חמור במקוואות טהרה בכל רחבי העיר. בעקבות כך החליט ראש העיר לקחת את העניין כפרויקט אישי.

פרויקט הקמת המקוואות החל כאמור בשכונת עמישב, כשהעלות הכוללת של בניית המקווה עומדת על כארבעה וחצי מיליון שקלים. ראש העיר החל לפעול מול חברת קק"ל לצורך הפשרת קרקע ייעודית עבור בניית המקווה, כשבמקביל פעל יחד עם בוסו למצוא מקורות מימון עירוניים וחיצוניים עבור בניית המקווה בפועל, והעברת ההקצאה בועדות השונות בעירייה.

כאמור, השבוע, לאחר חודשים בודדים, הושלמה המלאכה בעת שראש העיר וממלא מקומו העבירו לאישור המועצה את הסכום הנותר שהיה חסר לצורך בניית המקווה, ובתקופה הקרובה בנייתו תצא לדרך.

אך כאן לא הסתיימה פעילותו של ראש העיר בעניין המקוואות. גרינברג ובוסו שבדקו בחודשים האחרונים את מצב המקוואות בעיר, גילו כאמור חסר מתמשך במקוואות טהרה בשכונות נוספות בעיר. גרינברג פנה באופן אישי אל רבני השכונות השונות בעיר וביקש לקבל את תמונת המצב המלאה; מיקומם של המקוואות ביחס לאוכלוסייה החרדית, ומספר המקוואות בעיר באופן כללי.

לאחר סיור נרחב ובדיקה מדוקדקת שערך גרינברג יחד עם נציג ש"ס בכל שכונות העיר, הוחלט על הקמת 3 מקוואות חדשות בעיר; בשכונות כפר אברהם, בהדר גנים ובמערב העיר.

מדיבורים למעשים; ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם תכניות אלו עברו את מרבית האישורים הנדרשים, והשבוע כבר הוגשה תכנית מסודרת לבניית המקוואות בפני הועדה לתכנון ובניה בראשותו של אוריאל בוסו. על פי הידוע ל'בחדרי חרדים', המקווה הראשון מתוכם יקום בשכונת כפר אברהם.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי במהלך הסיורים שקיימו ראש העיר וממלא מקומו מטעם ש"ס אוריאל בוסו, נגלה לעיניהם מצבם הקשה של המקוואות הקיימים שסובלים מהזנחה וחוסר בתקציבים במשך שנים ארוכות. ראש העיר הנחה את אוריאל בוסו למצוא לכך תקציב ייעודי. בעיריית פתח תקווה אומרים, כי לאור הנחיית ראש העיר, יאושר בתקופה הקרובה תקציב מיוחד לצורך שיפוץ המקוואות והנגשתם לציבור.

ראש העיר, רמי גרינברג אמר: "נדהמתי לראות את מצב המקוואות בעיר, זה למעלה מ-12 שנה שלא נבנה אף לא מקווה טהרה אחד חדש בעיר, והמקוואות הקיימים סובלים מהזנחה מתמשכת, וזאת למרות הגידול המבורך של ציבור שומרי התורה והמצוות בשכונות הללו. זו זכות אמיתית לי כראש עיר, לעמוד מאחורי יוזמה קדושה ונעלה שכזאת. אמשיך לפעול בכל הכוח למען צרכיו של הציבור החרדי והדתי בעיר".

נציג סיעת ש"ס מ"מ ראש העיר, אוריאל בוסו מסר: "כפי שהבטחתי לפני הבחירות המוניציפאליות, אני שמח היום לקחת חלק בפרויקט חסר התקדים הזה של בניית מקוואות חדשים ושיפוץ המקוואות הישנים. חשוב לי לציין כי מה שלא הצלחנו להוציא לפועל בחמש שנים של הקדנציה הקודמת, אנחנו מצליחים היום להוציא לפועל בזמן שיא של מספר חודשים, בזכות פעילותו הנמרצת של ראש העיר מר רמי גרינברג, הפועל ללא ליאות ובאופן חסר תקדים למען כלל הציבורים בעיר".

רמי גרינברג פתח תקווה מקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד