ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

אפליקציית המגדלים שעשויה להפוך לסטנדרט עולמי

פיתוח ישראלי חדש שכבר עובד בהצלחה בשורה ארוכה של מגדלי מגורים ומשרדים בישראל, עשוי להפוך לתקן עולמי בניהול ואחזקת מבנים ומתקנים • 'מיי טאואר' היא אפליקציית ניהול בעלת ממשק נוח להפליא שמפתחיה חשבו על כל פרט והעניקו לה יכולות התאמה אישית לכל בניין ובניין • הסטארט־אפ שעומד עתה לפני פריצה עולמית מייצר הזדמנות כלכלית

אפליקציית המגדלים שעשויה להפוך לסטנדרט עולמי
ניהול מגדלים צילום: יח"צ

מגדלי המגורים האימתניים שהולכים ומתרבים ברחבי הארץ הביאו את משרד המשפטים לשקוד על הצעת חוק שתחייב בתים משותפים לשכור חברת אחזקה שתחזיק ותתפעל את הבניין במקום ועד הבית המוכר וההתנדבותי. התופעה של מגדלי מגורים בהם מתגוררות עשרות רבות של משפחות יוצרת כבר בעיות מבניות במוסד ועד הבית. ברוב המקרים, כבר היום, פועלות חברות אחזקה, בדרך כלל ביוזמתו של הקבלן שבנה את הבניין ושכר את החברה למספר שנים, בדרך כלל לחמש שנות הבדק. במהלך התקופה הזו משלמים הדיירים סכום שנע סביב כמה מאות שקלים לחודש.

את פעילותן של חברות אחזקה וניהול במגדלי משרדים אין כל צורך להציג והן אינן פועלות מכוח החוק שעדיין לא גובש סופית ולא עלה על שולחן הכנסת. אפליקציה חדשה, ובעברית, יישומון, שפותחה בישראל תחת השם מיי טאואר (my-tower) מציעה פיתרון אידיאלי שיחסוך את הצורך בחקיקה מיותרת ומסורבלת שמגבירה את ההתערבות הממשלתית בחיי האזרחים.

האפליקציה מציעה לוועדי בתים ומגדלי משרדים תוכנת ניהול שלוקחת בחשבון את כל הניואנסים הכרוכים בניהול ואחזקת מבנה רב קומות, דיירים וטכנולוגיה. מבדיקה שערכנו עולה כי ניתן לנהל תקשורת רציפה ושוטפת עם ספקים דוגמת חברות ניקיון ואחזקת מעליות, מבלי להידרש לשיחות טלפוניות. ניתן, באותו צורה לנהל קשר עם כל הדיירים, אפילו עם ועדי בתים סמוכים, ועדי כניסות ועוד.

המעניין הוא שמפתחי האפליקציה חשבו על הכל, אפילו על ניהול תהליכי הבנייה של המגדל ואפילו על ניהול שיפוצים והרחבות. עוד מעניינת העובדה שהפיתוח כולל גם שורה של פיתרונות לניהול בית חכם כמותן ניתן למצוא כיום רק בבתים פרטיים. וכמובן, החלק הטריוויאלי אותו מציעה כל תוכנה בעלת היבטים פיננסיים, האפליקציה מציעה מעקב אחר גבייה, דו"ח הוצאות והכנסות שקוף וניתוח תקציב שמאפשר לייעל ולצמצם הוצאות מיותרות.

בנוסף, המפתחים כבר בנו פלטפורמה למועדון לקוחות רחב המעניק הטבות והמלצות על מוצרים והם מציעים בנוסף, מידע מקומי נרחב הכולל מידע על חנויות ועסקים בסביבה, חוגים ופעילויות קהילתיות ואפילו את היכולת לבצע הזמנות און־ליין ישירות מהאפליקציה. פיצ'ר נוסף שדומה כי יתאים בעיקר למגדלי מגורים, מאפשר להפעיל שירות חדרים בין קומות המגדל, שינוע דואר וניהול משלוחים ועוד.

בקבוצת 'בסדנו' שעומדת מאחורי הסטארט־אפ הזה באמצעות זרוע החדשנות שלה מציינים כי שוק ניהול המתקנים העולמי הוערך לפני כשנתיים, ב־2017 בסכום כולל של כ־32 מיליארד דולר. בישראל בה צומחת בשנים האחרונות תרבות המגדלים, בעיקר למגורים, אך לא רק, צפוי זינוק דרמטי בהוצאות עבור ניהול מבנים ומתקנים. בעולם מעריכים כי בתוך ארבע שנים, דהיינו, בשנת 2023, יעמוד שוק ניהול המתקנים העולמי על היקף כספי של יותר מ־64 מיליארד שקל. סכום שבהחלט כדאי לגזור ממנו קופון.

בכלל, התופעה במסגרתה רובעי תעסוקה ושכונות מגורים עולים למעלה, מייצרת שוק ענק וביקוש שלא פוסק לפיתרונות מהסוג אותו מציעה מיי טאואר. כבר היום פועלת האפליקציה במגדלים רבים בישראל ובהם בתי החולים 'אסותא'; מגדלי גינדי; מגדלי נאמן; טיים טאואר; מגדלי יו 2; נאות גולף; מגדל אבשלום חביב ואחרים והיא זוכה לשבחים מקיר אל קיר ובעצם מקומה לקומה.

רגע לפני הפריצה העולמית הדורשת השקעה רבה בפיתוח, התאמה ושיווק הפלטפורמה במדינות רבות בעולם, נוצרה הזדמנות למשקיעים המעוניינים להיכנס לתחום החדשנות. בשונה מקרנות הון סיכון, כאן מציעים היזמים שותפות באמצעות הלוואה שהקרן שלה מובטחת והזכאות לרווחים נעה בין עשרים אחוזים נטו להלוואות קצרות טווח ועד חמישים אחוזים להלוואות ארוכות טווח. חברת בּיסִיד מקבוצת בסדנו המלווה מיזמי הייטק רבים, מתחייבת להחזר קרן ההלוואה גם במקרה של העדר רווחים מכל סיבה שהיא. מיי טאואר היא בהחלט עוד פיתוח ישראלי שעשוי להפוך לסטנדרט בשוק ניהול המתקנים כמו ווייז ומובילאיי הישראליות שכבשו את שוק התחבורה העולמי.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3478 

מגדלים אפליקציות השקעה סטרט אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד