ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ח"כ כהן בראיון ל'בחדרי'

"גדולי ישראל היו בעד, רק גפני התנגד. היתומים ניזוקו מהעיכוב"

ח"כ איציק כהן חוגג ביממה האחרונה את ההישג שלו לאחר שהעביר את תוכנית ביטוח האברכים שהתעכבה במשך עשור ומגולל בראיון ל'בחדרי חרדים' את מאמציו במשך השנים למען הנושא, תמיכת גדולי ישראל והמאבק הממושך עם ח"כ גפני שהתנגד | וגם: ממה חשש בנט? | צפו

"גדולי ישראל היו בעד, רק גפני התנגד. היתומים ניזוקו מהעיכוב"
איציק כהן צילום: ארי קלמן

לאחר שהצליח להעביר את תוכנית ביטוח האברכים שהתעכבה במשך עשור בשל התנגדותו של חה"כ משה גפני שעמד בראשות וועדת הכספים, סגן שר האוצר חבר הכנסת יצחק כהן מסכם את התקופה הממושכת בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', ומנצל את ההזדמנות לתקוף את גפני על התנגדותו ליוזמה.

בראיון מספר חה"כ כהן, "אני עובד על זה מ-2009, עשר שנים, זה ביטוח חיים קבוצתי לכל אברכי ישראל ללא יוצא מן הכלל. גם הצעירים וגם המבוגרים. כולם מקבלים מהביטוח הזה. זה מעניק במקרה של חלילה אסון ליתומים ואלמנות סך של חצי מיליון שקל. יקבלו את זה קצבתית במשך 15 שנה. לכל הקבוצות בישראל יש פנסיה רק לקבוצה הזאת של אברכי ישראל אין כלום".

"יש דרך כל כך נקייה, כל כך סטרילית, כל כך מכובדת שאני מקווה שלא נצטרף את זה", מציין כהן. לדבריו, "התוכנית קיבלה את ברכתם של כל גדולי ישראל, הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף זכר צדיקים לברכה. כל גדולי הדור היום, מועצת חכמי התורה של ש"ס, האדמו"ר מגור, האדמו"ר מבעלזא, כל גדולי הדור מכל הקשת תמכו וחתמו על התוכנית הזו".

עם זאת, איציק כהן לא שוכח את כיסי ההתנגדות ותוקף את גפני, "יש אדם אחד ויחיד שהתנגד לה".

כהן מספר כי הסיבה ששר החינוך היוצא נפתלי בנט חתם רק עכשיו זהו בשל כך שלטענתו, "הוא (גפני א.ק.) כל הזמן הילך אימים על שר החינוך שהוא לא יעביר תקציבים והוא יעכב לו כספים של המשרד בוועדת הכספים אם הוא יעז לחתום".

"בנט האמין בפרוייקט הזה, הגיע הזמן שהוא יכלו לחתום בלי איומים של גפני". כהן מציין עוד כי ההתנגדות של גפני "זה פירכא אחת גדולה, הוא יודע והעוזרים שלו יודעים, כי התקציב כולל בתוכו לא רק כוללים, אלא גם ישיבות, גם מדרשיות גם ישיבות הסדר. זה מחולק כל כך הרבה והוא לא מיועד רק לאברכים הטיעון הזה מתפוגג לגמרי. זה לא יורד מהתקציב של האברך, שמקבל תוספת של 15 שקל והוא מוציא מכיסו עוד 15 שקל. אני לא רוצה להסביר את גפני אבל הטענה שלו לא קשורה בכלל".

גם על דבריו של גפני שצוטטו אתמול לגבי אריה דרעי לפיהם הוא יחזיר לו על המעשה הזה אומר כהן כי, "לא יכול להיות שכולם, כל עולם התורה מכל גווניו, חסידים ליטאים ספרדים - תומכים ואדם אחד מתנגד לזה, צריך לבדוק למה. כל גדולי ישראל לא הבינו את הבעיה?!...", הוא תוהה. כהן מאשים את גפני ואומר כי "אם זה לא היה מעוכב, הרבה יתומים ואלמנות היו נהנים מזה, חבל שזה התעכב עד עכשיו".

ביטוח אברכים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד