י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אהוב הגבאים מנוף איילון

מי אתה אנגלמן: ירא שמים ומקורב לראשון לציון

מרדכי מתניהו אנגלמן, שנבחר בשעות האחרונות למשרת מבקר המדינה, הינו דמות מוערכת במגזר החרדי • 'בחדרי חרדים' מגיש פרופיל קצר על האיש, שנמנה על באי ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ואיש אמונו של זקן הראשונים לציון 

מי אתה אנגלמן: ירא שמים ומקורב לראשון לציון
מרדכי מתניהו אנלגמן צילום: יצחק הררי - דוברות הכנסת

מרדכי מתניהו אנגלמן (53) מבקר המדינה החדש, שנבחר ברוב של 67 תומכים מול 48 חברי כנסת מהאופוזיציה, נחשב לדמות מוערכת במיוחד ומתברר כי גם במגזר החרדי ידיו רב לו. לזכותו עומדת היכרות עם הציבור החרדי בשלל נושאים. 

אנגלמן הינו יליד העיר רחובות, אב לשישה ותושב היישוב נוף איילון. חמיו הוא משה מנדלבאום, מי שכיהן כנגיד בנק ישראל בעברו. 

עם בחירתו שיבחו אותו הפוליטיקאים על ישרותו ורבים ציינו כי התרשמו מאוד מניסיונו של אנגלמן ומכוונתו לבצע שינויים במערכת.

אנגלמן עם היבחרו היום, ביחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. צילום: יצחק הררי - דוברות הכנסת

על פי ויקיפדיה, מנגלמן עבד כמנהל סניף ירושלים של משרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות'. המשיך כסמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה ירושלים וכמנכ"ל המועצה המקומית שוהם. בשנת 2010 מונה למשנה למנכ"ל הטכניון, וארבע שנים אחר כך כבר מונה למנכ"ל הטכניון. בשנה שברה מונה למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה כשבמקביל הוא משמש כיו"ר ועדת הביקורת של ג'וינט ישראל.

לא רבים יודעים, אך מבקר המדינה החדש מתניה אנגלמן נחשב לאחד ממקורביו הגדולים של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון במשך שנים רבות וזכה שהראשל"צ סמך עליו בהרבה עניינים בהם גם ניהול קרנות.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם ירא שמים, איש ישר והגון שמכבד תורה ולומדיה, שמיטיב עם הזולת בכל עת, גם בהיותו כראש המל"ג במשך תקופה קצרה ראשי סמינרים ומנהלי מוסדות חינוך מצאו אצלו אוזן קשבת וגישה עניינית. 

מתמונות הארכיון עולה כי מבקר המדינה הנבחר פוקד גם את בית שר התורה הגר"ח קנייבסקי לעיתים מזומנות וזוכה ליחס חם ומכבד.

בתמונה: המבקר בביקור אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: באדיבות המצלם

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במשך שנים רבות היה חבר בהנהלת 'קרן פיצוטו', הבונה עשרות בתי כנסת ומוסדות תורה וחסד בארץ ובעולם. אנגלמן היה איש אמונם של הראשון לציון הגר"א בקשי דורון ומשפחת פיצוטו מברזיל שהם מייסדי הקרן שסמכו את ידיהם על ישרותו ופועלו ומינו אותו לפקח על הקרן.

אנגלמן עם הראשל"צ ובנו הרב משה בקשי דורון בישיבת הנהלת קרן פיצוטו. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

לדברי מכריו, מתניהו היה עושה הכול בהצנע לכת, בעבודה משותפת שלא על מנת לקבל פרס והכל בכדי להגדיל תורה ולהאדירה. 

ישנם עשרות גבאים ועסקנים מכול העדות והחוגים שמכירים ומוקירים לו תודה וטובה על כך, ומעידים על גישתו העניינית בצורה ישרה כך שבכול עניין הוא "איש הגון וישר דרך שמכבד התורה ולומדיה", הם אומרים. 

לדברי אחד העסקנים, "לא הצלחתי להבין איך בכלל החרדים חשבו בכלל לתמוך בעורכת הדין מיכל רוזנבאום".

כך גם לפי דברי הברכות שהרעיף עליו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שאמר לו עם היבחרו "אנחנו שמחים גם בשבילך וגם בשביל עם ישראל, קבל את ברכותיי. אמרת תפילת השל"ה בערב חודש סיון וזה עוזר", נראה שהקשר עם המגזר חזק מתמיד. 

כך גם ח"כ יצחק פינדרוס, היה הראשון שחתם לאנלגמן מטעם סיעת יהדות התורה כבר בתחילת הדרך. פינדרוס מוקיר ומעריך מזמן היותו מנכ"ל עיריית שוהם אז כיהן ראש עיריית ביתר עילית ונעזר בו רבות לצורכי עירו. 

כתבנו ארי קלמן מציין בחשבון הטוויטר, כי אנגלמן אירח בעבר בביתו בנוף איילון חוג בית של סיעת יהדות התורה, לאחר שהסיעה החזיקה בתפקיד סגן שר השיכון ואישרה עשרות יחידות דיור ביו"ש.

עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר היבחרו. צילום: באדיבות המצלם

מבקר המדינה נוף אילון הרב אליהו בקשי דורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד