י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבת של האמרי חיים מויז'ניץ

אבל בחסידות: נפטרה אם האדמו"ר הציוני

בחסידות הציונית אבלים על פטירתה של הרבנית הישישה בתו של הרבי מויז'ניץ זצ"ל ורעייתו של הרבי מפאשקאן זצ"ל שנפטר בערב יום העצמאות תשע"ז • בת 92 בפטירתה

אבל בחסידות: נפטרה אם האדמו"ר הציוני
בעלה הרבי מפאשקאן זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה על פטירתה בשיבה טובה של הרבנית ציפורה פרידמן ע"ה, אשת זקן אדמו"רי בית רוז'ין האדמו"ר הרה"צ רבי ישראל שלום יוסף פרידמן מפאשקאן זצ"ל - ובתו של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל והיא בת 92 בפטירתה. 

הרבנית ע"ה, בתו של 'ה'אמרי חיים' מויז'ניץ, נולדה ברמוניה בכ"ב אדר תרפ"ז - שם נישאה לבעלה הרבי מפאשקאן זצ"ל; השניים התגוררו בשכונת גילה בירושלים.

כל השנים שמרה על קשר עם אחיה האדמו"רים: בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ני ץ ממונסי זצ"ל; וכן עם אחותה הרבנית ארנסטר ע"ה.

עמדה לימין בעלה שהחזיק בביתו עשרות חפצי ירושה נדירים מאדמו"רי בית רוז'ין; בין היתר קיבלה בירושה את החנוכייה של הרה"ק רבי פנחס מקוריץ זיע"א, ובכל שנה הייתה משאילה את החנוכייה לאדמו"רי ויז'ניץ שידליקו בה בפני החסידים. 

בעלה הרבי זצ"ל נודע כציוני אדוק, והיה אומר הלל ביום העצמאות. הותירה אחריה את בניה, ד"ר מנחם בן שלום - מחבר הספר "חסידים וחסידות בתקופת בית שני ובתקופת המשנה", מרצה במכללת ספיר ובקמפוס האקדמי אחוה.

ירמיהו פרידמן בן שלום - ממקימי הקיבוץ העירוני "ראשית". שמוליק בן שלום - פעיל חברתי בעיירות הפיתוח בנגב, מייסד ישיבת ההסדר ירוחם ובנתיבות. ובנה תא"ל הרב הושע פרידמן בן שלום - ממלא מקום אביו באדמו"רות פאשקאן. 

מסע ההלוויה יצא הערב בשעה 20:00 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק והיא תיטמן בחלקת אבותיה מויז'ניץ, בבית העלמין שומרי שבת זכרון מאיר סמוך ונראה לאהל אדמו"רי בית ויז'ניץ. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

פאשקאן הלוויה האמרי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד