ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
השר בירך

מחבלי החמאס עתרו: בג"צ דחה את בקשתם

בג"ץ דחה את עתירת המחבלים לחידוש ביקורי משפחות בכלא ועמד מאחורי עמדת המדינה כי שייך לבטל ביקורים משפטיים כדי להפעיל לחץ ביטחוני • כל הפרטים

מחבלי החמאס עתרו: בג"צ דחה את בקשתם
פעילי חמאס בגבול הרצועה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בית משפט העליון, בשבתו כבג"צ, דחה היום (שלישי) את העתירה שהוגשה בשם מחבלי חמאס הכלואים בישראל והכריע כי ההחלטה בעניין ביקורי משפחות יכולה להתבסס גם על שיקולי בטחון המדינה שמחוץ לבית הסוהר. בכך דחה את טענותיהם של מחבלי חמאס.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הורה במהלך שנת 2017 לשירות בתי הסוהר לבטל את ביקורי משפחות מחבלי חמאס מעזה הכלואים בישראל, וזאת בכדי להפעיל עוד לחץ על ארגון הטרור שמחזיק בגופות חיילי ואזרחי מדינת ישראל, ובשל כך החל מיולי 2017 - הופסקו ביקורים אלו לחלוטין.

בידי החמאס גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול, שנלקחו בשבי על ידי ארגון הטרור בתחילת מבצע צוק איתן בשנת 2014. מאז, ישראל משא ומתן על עסקה שבמסגרתה יוחזרו לידיה גופות החיילים.

בנוסף, אברה מנגיסטו, לוקה בנפשו, נכנס לרצועת עזה באזור חוף זיקים בספטמבר 2014, ומאז גורלו לא נודע. בתחילת אפריל 2015 נכנס לרצועת עזה גם צעיר בדואי הישאם שעבאן א-סייד, אף הוא מעורער בנפשו.

"לא הגיוני ולא מוסרי לאפשר למחבלים בזויים ביקורי משפחות כל עוד חמאס מחזיק בגופות חיילינו ובאזרחים ישראלים", אמר בתגובה השר ארדן.

"אני מברך על החלטת בג"ץ שדחה את העתירה נגד החלטתי. אמשיך לפעול כנגד המחבלים בבתי הכלא עד שתנאי מאסרם יירדו למינימום המתחייב בדין". 

משפחות מחבלים מחבלי חמאס אסירים ביטחוניים גלעד ארדן בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד