י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחד המתלוננים נפטר

זהו העונש למורה שתקף וניצל באכזריות שלושה אחים

למעלה מ-1000 עבירות למורה ספורט לשעבר שביצע באכזריות עבירות חמורות בשלושה אחים, שאחד מהם שם קץ לחייו • המורה ניצל את העובדה שהאב עזב את הבית לפני ההתנתקות • "הנאשם שלל מכל אחד ואחד מהמתלוננים את תום ילדותם ואת היכולת להתפתח אישיותית באופן תקין", נכתב בגזר הדין עליו והוא ינמק בכלא 20 שנה

זהו העונש למורה שתקף וניצל באכזריות שלושה אחים
רחוב חשוך צילום: pixabay

ארבע שנים לאחר מעצרו, בית המשפט גזר 20 שנות מאסר על מורה שביצע מעשים חמורים בשלושה אחים בני משפחה אחת בגילאי 15-6, שאחד מהם שם קץ לחייו.

בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) עונש של 20 שנות מאסר בפועל, על שלומי כהן בן 43, מורה ספורט לשעבר במבוא חורון בבנימין, שהורשע בביצוע עבירות חמורות מאוד לאורך 13 שנים, בשלושה אחים בני משפחה אחת, שהיו קטינים בעת ביצוע העבירות. כמו כן, הטיל עליו בית המשפט פיצוי בסך כולל של 250,000 ש"ח למתלוננים.

בחודש אפריל 2015, נעצר כהן בחשד לביצוע מעשים חמורים בתלמיד בן 15 במשך תקופה ארוכה והוגש נגדו כתב אישום חמור. בעקבות פרסום שמו והמעשים שביצע, הגיעו מתלוננים נוספים למשטרת אשקלון והגישו תלונה נגדו. כחודשיים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות חמורות בנערים וילדים, בניגוד להלכה, בניגוד לחוק ובניגוד להיגיון המוסרי והאנושי.

במהלך ניהול ההליך הפלילי, בחודש ינואר 2016, אחד המתלוננים שם קץ לחייו במהלך שירותו הצבאי. כחודשיים לאחר מכן, צירפה הפרקליטות לכתב אישום המקורי מתלונן נוסף, אח נוסף של המתלוננים, אשר התגורר בשנים האחרונות בחו"ל ורק לאחר התאבדותו של אחיו, חזר לארץ והגיש תלונה במשטרה בגין עבירות חמורות שביצע הנאשם גם כלפיו בילדותו.

במהלך שמיעת הראיות, נשמעו בבית המשפט עדויותיהם של שלושת האחים, שהיו בגילאים בין 15-6 בעת ביצוע העבירות וכן העידו גם שני אחים נוספים, שהעבירות החמורות שביצע בהם הנאשם, התיישנו, ובית המשפט נתן אמון מלא במתלוננים.

הנאשם, שהיה כאמור מורה במבוא חורון עת נחשפה הפרשה, ניצל מערכת יחסים קרובה עם משפחת המתלוננים שנרקמה לאחר שאביהם עזב את הבית כאשר התגוררו כולם בגוש קטיף לפני ההתנתקות, וביצע במתלוננים הרכים בשנים בהזדמנויות שונות, לעיתים במקביל, למעלה מ-1000 עבירות, תוך שהוא מארח אותם בביתו וכן במהלך ביקורים בביתם.

"בדרך מרושעת וחסרת רחמים ניצל הנאשם את גילם הרך של המתלוננים ואת האמון שרכשו לו עת תמך בהם בשעתם הקשה, סייע להם כלכלית וחברתית, אירח אותם בביתו, עזר להם בהכנת שיעורי בית, הכין חלק מהם לעליה לתורה ולימד אותם לנגן" אמרה בשלב הטיעונים לעונש, עו"ד רותם יוחנני מטעם הפרקליטות.

עוד הוסיפה התובעת כי "הנאשם מיתג את עצמו במשפחה כתחליף אב וכאח גדול לילדים ובאופן שיטתי, לאורך 13 שנים, ראה בהם אובייקטים" וביצע בהם עבירות קשות. "הנאשם שלל מכל אחד ואחד מהמתלוננים את תום ילדותם ואת היכולת להתפתח אישיותית באופן תקין".

כאמור, בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר בפועל של 20 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי כולל למתלוננים בסך של 250,000 ש"ח. "מעשי הנאשם מבטאים לא רק את ניצולם של המתלוננים בהיתם קטינים לצורך סיפוק צרכיו.. אלא את רמיסת האמון שהם ואמם נתנו בו, ואת יכולתם של הקטינים לדווח על קרות המעשים, בין היתר, כדי לא לפגוע בקשר עם הנאשם שהיה משמעותי עבור אימם...".

כמו כן, ציין ראש ההרכב השופט הבכיר אריאל ואגו, כי נפגעי עבירות הללו, חווים "תחושות אשר מתוארות בספרות המקצועית כשהייה ממושכת בתנאיי שבי פסיכולוגי. זאת לאור תחושות התלות, מלכוד, השפלה, חוסר אונים, החפצה ודה-הומניזציה...".

וביערת הרע מקרבך מעשים חמורים מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד