י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המגבית, ספר התורה והלוויה

לראשונה: הטיש לסבא קדישא מויז'ניץ ייערך בבוקר

הטיש הוקדם בגלל המצ'ינג והכנסת ספר התורה בסערט ויז'ניץ נדחה בסופו לשעות הבוקר לאחר פטירת הרבנית מפאשקאן ע"ה - זאת לראשונה בתולדות חסידות ויז'ניץ

לראשונה: הטיש לסבא קדישא מויז'ניץ ייערך בבוקר
הרבי מויז'ניץ נוטל את ידיו לסעודה צילום: ארי ק.- די וואך

בחסידות ויז'ניץ מציינים החל מהערב את יומא דהילולא ה-83 של ה'סבא קדישא', הרבי בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זי"ע, הטמון באהל אדמו"רי בית ויז'ניץ שבבית-החיים 'שומרי שבת', זכרון מאיר בבני-ברק.

הטיש שנערך כמידי שנה לקראת צאת היארצייט הוקדם לראשונה לבוקר יום היארצייט בשעה 11:15, זאת לאחר שכבר הוקדם להערב ליל היארצייט בעקבות מספר סיבות בהן מגבית המצ'ינג ההיסטורית הנערכת בחסידות, ומעמד הכנסת ספר תורה בחצר חסידות סערט ויזנ'יץ בחיפה, שם צפוי להשתתף האדמו"ר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבוקר (שלישי), בגלל פטירתה של הרבנית מפאשקאן ע"ה - בתו של ה'אמרי חיים' זצ"ל והנכדה האחרונה של ה'אהבת ישראל' ומסע הלוויה שיצא מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בשעה 20:00 בערב, לא היה ניתן לקיים את הטיש הקבוע והוא נדחה למחר בבוקר.  

על פי ההודעה שיצאה מביתו של הרבי, מחר (רביעי) יתפלל האדמו"ר תפילת שחרית בשעה 8:30. לאחר מכן, בשעה 10 בבוקר, יגיע לתפילת רבים באהל הציון, ולאחר מכן בשעה 11:15 יערוך את הטיש בביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ. במהלך הטיש, האדמו"ר יסיים את הש"ס אשר נלמד בידי 'חבורת ש"ס' דחסידי ויז'ניץ.

בבתי המדרשות של חסידי ויז'ניץ ובמוסדות החינוך בארץ ובעולם, ייערכו סעודות הילולא ואסיפות מרעים, בהם יעלו את זכרו הטהור ויעסקו באמרות ובעובדות, במידות טהורות ובהנהגות קודש ממשנתו שהשאיר אחריו מורשה לדורות. 

אהבת ישראל חסידות ויז'ניץ מצינג פאשקאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד