ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האברכים ישרתו בבתי קשישים • מיזם 'והדרת'

מיזם חדש ומצליח תופס תאוצה לאחרונה: אברכים, מתנדבים לסייע לאזרחים ותיקים, לבקר אותם ולעזור להם • סגנית השר, ד"ר לאה נס: "יעזור לשלב את החרדים בשוק העבודה"

האברכים ישרתו בבתי קשישים • מיזם 'והדרת'

תכנית 'והדרת פני זקן' של המשרד לאזרחים ותיקים, הכוללת התנדבות אברכים למען אזרחים ותיקים בקהילה, קיימה בסוף השבוע טקס הענקת תעודות סיום, במסגרת יום עיון לכלל המתנדבים בתוכנית. עד הסוף השנה יקבלו עוד 130 אברכים את תעודות הסיום.

לפני כשנה הוקם במגזר החרדי מיזם 'והדרת פני זקן' על ידי המשרד לאזרחים ותיקים בשיתוף מנכ"ל שא"ל מר שר-שלום ג'רבי. במסגרת המיזם ההתנדבותי, משתלבים האברכים, באמצעות חברת 'דנאל' - המופקדת על הכשרתם, בעבודה יום-יומית למען האזרחים הוותיקים בקהילה, תוך מתן ליווי וסיוע חברתי.

במסגרת ההתנדבות האברכים מגיעים לבתיהם של אזרחים ותיקים, ומסייעים להם בחיי היומיום, החל מעזרה בבית ועד לעזרה בהתנהלות מול הרשויות. גם ללא מתן עזרה, עצם הנוכחות של המתנדבים בבתיהם של האזרחים הותיקים מהווה תרומה ניכרת לשיפור איכות חייהם, כאשר לעתים קרובות מדובר באנשים ערירים וללא קרובי משפחה שיכולים לבקרם. החיבור שנוצר בין המתנדבים הצעירים לאוכלוסייה הותיקה יוצר מארג חברתי בין-דורי התורם לחיזוק משמעותי של חיי הקהילה.

עד כה, פועלים במסגרת זו כ-200 אברכים בעשרה ריכוזים חרדיים שונים: בבני ברק, בירושלים, בחיפה, באשדוד, בנתיבות, קרית-גת, ערד, ביתר-עלית, מודיעין-עלית וקרית יערים (טלז-סטון).

בימים אלה, לאור הצלחתה של התוכנית, אמורות להיפתח מסגרות נוספות של 'והדרת' בערים: צפת, חצור ורחובות.

במסגרת התוכנית עוברים המשרתים קורס הכשרה בכל הקשור להתנדבות ועולם הזקנה. עם סיום הקורס התקיים יום עיון מיוחד ביום חמישי שעבר לכלל מתנדבי המיזם בקיבוץ חפץ חיים, בהשתתפות מנכ"ל המשרד לאזרחים וותיקים, עו"ד אהרון אזולאי, מנכ"ל חברת 'דנאל' מר אילן ישראלי ומנכ"ל עמותת 'ערבים' מר יחיאל אמויאל, השותפים בתוכנית.

במהלך היום חולקו ל-70 המתנדבים תעודות סיום של הקורס אותו סיימו בהצלחה בערים ירושלים ובני ברק. עד סוף השנה יצטרפו 130 מסיימים נוספים של הקורס ומספרם הכולל של המתנדבים בשירות האזרחי למען הוותיקים יגיע למאתיים אברכים.

בסיום השירות האזרחי יוכלו האברכים להשתמש בכישורים שרכשו במהלך ההתנדבות במטרה להשתלב בשוק העבודה הפרטי בתפקידים הקשורים בטיפול באזרח הותיק.

לדברי המתנדב ר' שבתאי בר-לב: "ששת החודשים בהם אני מתנדב הספיקו להעניק לי מבט מעמיק יותר על החיים. אני מרגיש כי הזכות שניתנה לי לתרום שירות קהילתי לאוכלוסיה המבוגרת במסגרת 'והדרת' תורמת לי גם בחיי האישיים, ונותנת לי פרספקטיבה נכונה יותר על תכלית החיים, כיצד להבדיל בין עיקר לטפל ובין חיוני יותר לחיוני פחות.

"אני מודה לה' יתברך שנתגלגלה בידי האפשרות לשרת דווקא במסגרת 'והדרת'. אני סבור כי קיים יתרון מיוחד להתנדבות במסגרת זו על פני מסגרות אחרות. השעות הרבות שאני וחבריי עושים בחברת האזרחים הותיקים תורמות לנו המון, ולמרות שעוד נותרו לפני עוד שנה וחצי של התנדבות, אין בידי ספק כי תקופה זו תתרום לי ברמה האישית גם בימים שלאחר ההתנדבות".

סגנית השר לאזרחים ותיקים ד"ר לאה נס, אמרה: ״ישנה חשיבות ראשונה במעלה לעזור לשלב את האוכלוסייה החרדית המעוניינת בכך בשוק העבודה. אני גאה לראות היום את המסיימים הראשונים של הקורס הייחודי של המשרד לאזרחים ותיקים, להכשרת האברכים המתנדבים במסגרת השירות האזרחי. מלבד התנדבות בת שנתיים מרוויחים האברכים אפשרות לסיכוי להשתלב בשוק העבודה לאחר סיום השירות, זוהי עוד סנונית שתוביל בסופו של יום לתועלת החברה הישראלית כולה".
לאה נס שירות אזרחי קשישים המשרד לאזרחים ותיקים שלום ג'רבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד