י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שובר שיאים של שפל"

סערה ברשת: המוזיקאי שאל "למה לא שרה"

הרשת גועשת סביב שלוש מילים שכתב מוזיקאי מוערך בישראל, בהן ייחל למותה של אשת ראש הממשלה | שרי 'הליכוד' ומאות גולשים גינו אותו על הדברים, אך לא מעט מהם חיזקו ושיבחו אותו על האומץ | "לו אמירה כזו הייתה נאמרת כלפי מישהי מהשמאל, כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה פלילית"

סערה ברשת: המוזיקאי שאל "למה לא שרה"
אפרים שמיר צילום: משה שי, פלאש 90

סערה ברשת: זמן קצר לאחר היוודע דבר פטירתה של אשת נשיא המדינה הגב' נחמה ריבלין ע"ה בגיל 74, פרסם המוזיקאי הישראלי אפרים שמיר בדף הפייסבוק שלוש מילים "למה לא שרה", כשכוונתו היתה ככל הנראה לשאול, מדוע נחמה ריבלין ולא שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה.

דבריו עוררה סערה וגינויים נשמעים מכל עבר ובייחוד מקרב שרי וח"כי 'הליכוד'.

בהודעה שיצאה מטעם 'הליכוד' נכתב, "תנועת הליכוד מביעה זעזוע עמוק מאמירתו של אפרים שמיר. דבריו המקוממים ראויים לכל גינוי".

שר החוץ והתחבורה ישראל כץ הגיב לפוסט ואמר, "אפרים שמיר הגיע לשפל המדרגה. במקום להביע תנחומים על מותה המצער של רעיית הנשיא נחמה ריבלין ז"ל, הוא שואל מדוע לא שרה נתניהו. מתוך שנאה ועויינות פוליטית הוא איבד כל צלם אנוש. מבזה את כבודה של הנפטרת ונוהג בגסות בוטה כלפי אשת רה"מ. צריך להוקיע ולהדיר אותו מכל מקום".

"מזעזע בעיני שברגע של אבל לאומי על פטירתה של רעיית הנשיא ריבלין, בוחר אפרים שמיר להפיץ שנאה והסתה כלפי רעיית ראש הממשלה במילים חמורות שטופות שנאה", כתבה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מ'הליכוד' והוסיפה, "כל שוחרי האחדות והשלום צריכים להוקיע אמירות מן הסוג הזה, שהם הסתה ושנאת חינם".

שר המדע אופיר אקוניס גם הוא מ'הליכוד' הגיב בדף הפייסבוק שלו, "אני לא אחזור כאן על דברי הבלע של אפרים שמיר, משום שהם מעוררים סלידה וחלחלה עמוקה. השיח הציבורי בישראל הולך מדחי אל דחי ואנחנו חייבים לעצור את ההדרדרות הזאת מיד. מכל קצות הקשת הפוליטית, בעיקר בקצוותיה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב כתבה, "דבריו של אפרים שמיר מבחילים. אמנם מדובר באדם שכבר התבטא בעבר בהתבטאויות שערורייתיות אבל הפעם זו כבר ממש חציית קו אדום, שמסיתה כנגד רעיית ראש הממשלה. אני בטוחה שלו אמירה כזו הייתה נאמרת כלפי מישהי מהשמאל, כבר מזמן הייתה נפתחת חקירה פלילית".

"אפרים שמיר שובר שיאים של שפל. מנסה לפלס את דרכו לתודעה הציבורית תוך ניצול זכרה של נחמה ז"ל והפצת דברי שנאה והסתה נגד הגברת נתניהו", כתבה השרה גילה גמליאל שסיימה, "אמן אגדי לשעבר שהפך לגזען מסית בהווה. מביך ומביש".

התגובות הללו הן לצד מאות תגובות גולשים שגינו את המוזיקאי המוערך על שלוש המילים שכתב, אך לא רק - לא מעט גולשים שיבחו את שמיר על האומץ והסכימו עם הדברים שכתב. 

מזה כחמש שעות, הפוסט עדיין מתנוסס בדף הפייסבוק שלו, והוא זכה עד כה לעשרות לייקים מפעילים ברשתות החברתיות שהביעו תמיכה בדבריו.

הוא לא מתרגש, לא מתנצל וממשיך להתרברב. זמן קצר לאחר מכן כתב, "כאשר יגיע היום בו יחליטו על פי חוק לסקול אותי, אני רוצה שזה יהיה בכיכר רבין".

בפוסט נוסף הוסיף שמיר, "לכל הצבועים אל תדברו איתי על מוסר לאחר שבחרתם בראש ממשלה קרימינל שקרן, שרים גנבים... יותר טוב תסתמו!".   

שרה נתניהו אפרים שמיר הסתה נחמה ריבלין הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד