ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תלמיד ה'דעת סופר'

יליד פרשבורג ומייסד הישיבה קיבל את עיטור יקיר ירושלים

עיטור "יקיר העיר ירושלים" הוענק לרב יהודה משה קרפפן, תלמידו של בעל ה'דעת סופר', מייסד ובונה מוסדות וישיבת פרשבורג בירושלים | צפו בתיעוד

יליד פרשבורג ומייסד הישיבה קיבל את עיטור יקיר ירושלים
רב יהודה משה קרפפן עם נכדו צילום: באדיבות המשפחה

בטקס מרשים שנערך השבוע במוזיאון מגדל דוד, הוענק עיטור "יקיר העיר ירושלים" לרב יהודה משה קרפפן (90), מייסד ובונה מוסדות וישיבת פרשבורג בירושלים.

מדי שנה, ועדה מטעם עיריית ירושלים אשר בראשה עומד שופט בדימוס, בוחרת 12 אנשים שיזכו בעיטור "יקיר העיר ירושלים". טקס הענקת "יקיר העיר" מתקיים מדי שנה ביום ירושלים או בסמוך לו. עיטור "יקיר ירושלים" ניתן לאישים, שעיקר פעילותם הציבורית הייתה בעיר ירושלים, עשו בתוכה ו/או פעלו למענה, וגילם לפחות 65 שנה.

העיטור מוענק לאישים אשר תרומתם לירושלים היא ממושכת וסגולית ואשר הקרינו והשפיעו על העיר בתחומים הבאים: חינוך, תרבות, פעילות ציבורית, קרוב לבבות וסובלנות, התנדבות צדקה וחסד, מחקר ואקדמיה, דת ומורשת ישראל.​

הרב קרפפן שזכה בעיטור, נולד בשנת תרפ"ט בעיר פרשבורג, עירו של ה"חתם סופר" זיע"א. בהגיעו לגיל 9, עת קדרו השמים על יהדות אירופה, הודיע מורו ורבו רבי עקיבא סופר זיע"א ה'דעת סופר' לסביו הרב שרגא קרפפן, כי קיבל סרטיפיקט (אשרת הגירה) לא"י, והיות וכרגע הוא לא מתכנן לעלות לא"י, החליט שהרב שרגא קרפפן ורעיתו יחד עם הנכד יהודה משה יקבלו את הסרטיפיקט ויעלו לישראל.

אמו רבקה, התנגדה נחרצות שבנה היחיד ייפרד ממנה, אך מרן ה'דעת סופר' עמד על כך שהוא יסע לא"י יחד עם סבא וסבתא שלו, וכך היה. אמו ושלושת אחיותיו הי"ד נספו באושוויץ ואביו הצליח לברוח לצרפת, ובזכות עמידתו העיקשת של מרן ה'דעת סופר' לשלוח לא"י את הנכד, שושלת קרפפן לא נגדעה.

מיד לאחר שעלה לארץ, הוא השתקע והתגורר בירושלים, שם חונך וגדל. עם עלייתו של מרן ה'דעת סופר' לארץ ישראל, הרב קרפפן היה לבן בית אצלו והיה משמש אצלו בקודש עד יומו האחרון. בעת מלחמת השחרור, התנדב לסייע בבניית ביצורים להגנה, תוך סיכון חייו.

הרב יהודה משה קרפפן מוסר שיעור בהיכל ישיבת פרשבורג

במשך מספר שנים שנים עמד בראש ארגון "ישראל הצעיר" אשר סייע לעולים ותושבים נזקקים בירושלים, במסגרת התפקיד, יזם קופת גמ"ח ואירועי תרבות. לאחר פטירתו של מרן ה'דעת סופר', הרב קרפפן, יסד ובנה את ישיבת פרשבורג בשכונת גבעת שאול בירושלים, כאשר השכונה היתה שממה.

זהו המוסד הראשון שנבנה בשכונה, ולאחר הקמתו, החלו להיבנות סביבו בנייני המגורים הראשונים. למעלה מ-60 שנה ניהל את הישיבה אותה יסד בנאמנות ובמסירות רבה. על פיתוח מוסדותיה של ישיבת פרשבורג ועל ביסוסה של שכונת גבעת שאול קיבל הרב קרפפן את עיטור "יקיר העיר ירושלים".

הרב יהודה משה קרפפן עם מורו ורבו הדעת סופר

פרשבורג יקיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד