כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הישג למוזס: התשלום השוטף למוסדות הוקדם ב-5 ימים

ח"כ מוזס מציג את משנתו: "צריכים לטפל בבעיות התקצוב של מנהלי המוסדות ברמת המאקרו, חייבים חוק חינוך חרדי. נציב זאת כתנאי קואליציוני בעתיד"

ח"כ אליעזר מנחם  מוזס. צילום: יוסי פורמנסקי
ח"כ אליעזר מנחם מוזס. צילום: יוסי פורמנסקי

"אין לי צורך לפרט כאן את כל ההתמודדויות והקשיים איתן מתמודדים מנהלי המוסדות דבר יום ביומו. כל אחד כאן חי ונושם את זה מבוקר ועד לילה. בין אם מדובר בבעיות מול האגפים השונים במשרד החינוך או במשרדי הממשלה האחרים, הדרישות מהחשבות המעיקות על המוסדות, או הטענות הנכונות על תוספות תקציביות הקיימים בחינוך המוכר ואנו לא זכאים להם, כמו שעות גיל, שעות אם, שעות תפילה וכדומה", אמר סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, במהלך ימי עיון שהתקיימו על ידי האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, בבית ההארחה 'בית וגן' .

סגן השר המשיך ואמר: "אפשר לנסות ולפתור את כל אחת מהבעיות הללו במיקרו, כמו גם לטפל באופן פרטני בכל פנייה שמגיעה אלי, מה שאני באמת עושה כיום. לעומת זה, אפשר לטפל בזה במאקרו ולפתור את הבעיה מהשורש. לדעתי, היום כשאנו מהווים כבר 30 אחוז מכלל התלמידים במערכת החינוך בארץ, אנו חייבים לעמוד על שלנו ולהתרכז בפתרון במאקרו ולא במיקרו ובכיבוי שריפות. אנו מספיק גדולים וחזקים כדי לעמוד ולקבל את מה שמגיע לנו, בדין ולא בחסד".

"הפתרון", הציג את גישתו, "חקיקת חוק החינוך החרדי. כמו שחוקקנו את חוק הישיבות הקטנות, חייבים לחוקק את החוק שיסדיר אחת ולתמיד את מעמד החינוך החרדי. כל חברי הכנסת של הסיעה נצטרך להיכנס לגדולי ישראל ולבקש את הסכמתם, לדרוש בהסכם הקואליציוני הבא את חקיקת החוק כתנאי להצטרפות לכל ממשלה עתידית".

סגן השר התייחס גם למודל התקצוב הלקוי של גני הילדים: "חלק מהפתרון הוא שינוי מודל התקצוב של גני הילדים. כאן לא מדובר בשינוי חקיקה אלא בשינוי תפיסה. מאז כניסתי לתפקיד קיבלתי עשרות פניות ממנהלי מוסדות וגנים על שיטת התקצוב הקיימת, המכניסה את המוסדות לגירעונות. הבעיה הודגשה עוד יותר עם העברת ההסכם הקיבוצי לגבי תוספת מעונות. אז התברר שמכיוון ואין במשרד החינוך מצבת עובדים עדכנית לגננות, לא ניתן לתקצב על פי ממוצע פרופיל ריאלי, והממוצע שנקבע הוא נמוך משמעותית מהנדרש, מה שמקשה עוד יותר על ההתנהלות התקציבית של הגנים, הקשה כבר גם ככה".

בסיום דבריו אמר הרב מוזס, כי לקח על עצמו לטפל בנושא שינוי מודל התיקצוב בגנים כפרויקט אישי וזו ספינת הדגל שלו. "לפני כשנה, רק עצם העלאת הרעיון נתקל בהתנגדות עזה. כיום, לאחר אינספור ישיבות ודיונים, אנו כבר אוחזים בכך שכולם, כולל המנהלת הכללית והשר, הבינו ומסכימים שיש צורך בשינוי שיטת התקצוב, ואנו פועלים בשיתוף פעולה למען זה".

זמן קצר לאחר מכן, בעקבות שיחה שקיים מוזס עם מנהל אגף בכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך, עמוס צייאדה, החליט צייאדה על הקדמת מועד התשלום השוטף של אפריל למוסדות, אשר בקשותיהם הוגדרו כתקינות בבדיקת רו"ח, בתאריך ה-1 לחודש במקום ב-5 לחודש, המועד הקבוע בחוק.

כך יוכלו מקבלי מלגת לימודים ממשרד החינוך להיעזר בו לקראת חג הפסח.
מנחם אליעזר מוזס עמוס צאיידה משרד החינוך הסכם קואליציוני חוק חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד