י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכבישים נפתחו

הושגה שליטה על השריפות סמוך לירושלים

הושגה שליטה בשתי זירות שריפה שפרצו סמוך לירושלים, האחת סמוך לאבן ספיר משם פונו 35 בתים • 16 צוותי כיבוי בסיוע מטוסים פועלים במטרה לבלום את האש • עד כה פינו שוטרים 35 בתים בקו ראשון הסמוכים למוקד האש באזור מושב אבן ספיר ואורה | צפו בתיעוד מהשטח

הושגה שליטה על השריפות סמוך לירושלים
מטוסי כיבוי נלחמים באש בגזרת ירושלים צילום: דוברות כב"ה י-ם

צוותי הכיבוי השיגו שליטה מלאה על השריפה שהשתוללה באבן ספיר, ולכן ניתן אישור לתושבים לשוב לבתיהם ולשגרה. לא היו נפגעים בשריפה, נגרם נזק למספר לולים ומחסנים בפאתי היישוב וכלל הצירים נפתחו לתנועה.

כזכור, שישה עשר צוותי כיבוי אש בסיוע של שישה מטוסי כיבוי ומסוק, פעלו בשריפת חורש ויער גדולה סמוך לישוב אבן ספיר.

במקביל, צוותים נוספים התמודדו עם שריפה חדשה נוספת שפרצה באזור ליפתא, שם פרצה האש בסמוך לשעה 10:00 בבוקר.

לוחמי האש השיגו שליטה בשריפת החורש והצמחייה בוואדי ליפתא הנמצא בכניסה לעיר ירושלים, שהביאה לסגירת הכניסה לעיר, שהתפתחה במקביל לשריפה באבן ספיר.

עקב השריפה באזור מושב אבן ספיר ואורה עמינדב, שוטרים שנמצאים במקום פינו עד כה 35 בתים בקו ראשון הסמוכים למוקד לאש. 

מהמשטרה נמסר כי תושבים המתפנים באופן עצמאי, מתבקשים להשאיר את דלתות בתיהם ללא נעילה על מנת להקל על פעולת הסריקות של השוטרים. "אנו קוראים לאזרחים להימנע מהגעה לאיזורים בהם ישנן שריפות ולהישמע להוראות השוטרים" נמסר.

טפסר ניסים טויטו, מפקד כבאות והצלה לישראל-מחוז ירושלים אמר "אנחנו מתמודדים כרגע עם שריפה מאד גדולה ומורכבת, שמאיימת על מושב אבן ספיר, שני מוקדים פעילים עם משב רוח צפונית מערבית שמסכנת את המושב". עוד הוסיף "המאמץ האווירי, כדי למנוע את הרחבה והתפשטות האש".

מוקדם יותר היום, מסר טפסר משנה רוני סונינו, מפקד כבאות והצלה לישראל תחנת ירושלים, כי החל משעה 10 בבוקר בקירוב, פעלו לוחמי האש מתחנות ירושלים בשריפת חורש וצמחייה גדולה בוואדי של ליפתא בסמוך לכביש בגין. "לוחמי האש בכוחות גדולים, בלמו את האש בקו הבתים ממש והצליחו למנוע את שריפתם-וכן את התפשטות האש לעבר מתקני תשתית חשובים, נתיבי תחבורה צפופים ולעבר עמק הארזים הנמצא צפונית מערבית לשריפה".

ליפתא אבן ספיר שריפת חורש פינוי בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד