י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"האוכלוסייה החלשה ביותר"

מדוע משרד החינוך מקפח מוסדות חרדים של ילדים בעלי מוגבלות

משרד החינוך ממשיך להתעלם מילדי גני החינוך המיוחד החרדיים: המשרד הודיע שיאפשר את רפורמת אופק שמעניקה תקציב משמעותי יותר למוסדות חינוך מיוחד, רק לבתי הספר ולמעשה מנשל את גני הילדים המיוחדים • "איך אפשר לקפח במודע את האוכלוסייה החלשה ביותר"

מדוע משרד החינוך מקפח מוסדות חרדים של ילדים בעלי מוגבלות
כיתת לימוד צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

דו"ח ועדה שהקים משרד החינוך קבע, כי יושוו תנאי החינוך המיוחד במוכש"ר לעומת החינוך המיוחד בחינוך הרשמי אך סייג זאת – ילדי בתי הספר – כן, ילדי הגנים – ישארו מקופחים.

למרות שהחוק קובע כי חייב להיות שוויון בתקצוב כלל ילדי החינוך המיוחד, גם אלו בחינוך הרגיל וגם אלו בחינוך המוכר שאינו רשמי, שהם מוסדות חרדיים ברובם. משרד החינוך אינו פועל כדי לגשר על הפערים המשמעותיים בתקציבם.

בין השאר, שכר הגננות בחינוך המיוחד הרגיל, גבוה באופן משמעותי מזה שבחינוך המיוחד החרדי, גם בגלל שבחינוך המיוחד החרדי לא פועלת רפורמת אופק חדש שכרוכה ביותר שעות, ובשכר גבוה יותר.

לאחרונה הודה משרד החינוך שהוא מפלה בין הילדים במוכש"ר לבין הילדים ברשמי והודיע כי על מנת לתקן את האפליה המנוגדת לחוק, יחיל את רפורמת אופק חדש גם על החינוך המיוחד במוכש"ר.

אלא שבניגוד לכל היגיון, למרות שהחוק לא מחלק בין גן לבית ספר ולכולם מגיע השוויון, המשרד הודיע שיאפשר את הרפורמה רק לבתי הספר. ולמעשה, הפקיר את גני הילדים.

זאת בנוסף לפגיעה יותר חמורה בגנים החרדיים, שם גם בסיס השכר לגננות ניתן בחוסר על פי קביעה שרירותית של המשרד ולא על פי נתוני האמת של הגננות.

דוד שרפר, יו"ר פורום המוכש"ר אמר כי בפורום מזועזעים מהחלטת המשרד להתעלם מילדי הגנים החרדיים בחינוך המיוחד. "איך אפשר לקפח במודע את האוכלוסייה החלשה ביותר, ילדים בעלי מוגבלויות הנאבקים יום יום במציאות לא פשוטה. במקום שהמשרד ירוץ לסייע להם, הוא מעדיף להתעלם".

יצוין כי בבתי הספר של החינוך המיוחד שם האפליה היתה קטנה יותר ותוקנה כעת, יש פחות מ 50% תלמידים חרדיים. זאת לעומת גני הילדים שבהם יש 90% מוסדות חרדיים.

'בחדרי חרדים' פנה לקבלת תגובה ממשרד החינוך וזו תפורסם לכשתתקבל.

משרד החינוך חינוך מוכש"ר אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד