ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"והשיב לב בנים"

הסדרת מעמד בני ישיבה גם לחוזרים בתשובה

לאחר שבשנים האחרונות נתקלו חוזרים בתשובה צעירים בבעיות מול צה"ל, ועד הישיבות יחד עם ארגון 'ערכים' ישבו על המדוכה והוציאו הוראות מפורטות 

הסדרת מעמד בני ישיבה גם לחוזרים בתשובה
בחורי ישיבה, אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

במהלך השנים האחרונות נתקלו בעלי תשובה רבים בבעיות מול צה"ל, מאחר ומבחינת הצבא הם למדו במוסדות חינוך שאינם מוגדרים כחרדים, כך שהליך קבלת דיחוי גיוס הסתבך ורבים מהם נעצרו וחלקם אף גויסו.

בהשתדלותו של וועד הישיבות, הושגו במהלך השנים האחרונות תיקונים מיוחדים הנוגעים למעמדם הייחודי של בעלי התשובה ובימים אלו מועברות לראשי המוסדות של בעלי תשובה, הנחיות מסודרות בעניין.

יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קאופמן, פנה לראשי ארגון 'ערכים', שהתכנסו בבית ועד הישיבות והודיע להם "ב"ה ודורנו זכה בריבוי חוזרים בתשובה. ארגוני הקירוב ובתוכם ערכים עושים עבודת קודש בבחינת והשיב לב בנים על אבותם, ואנו שמחים להיות שותפים למעשה נעלה זה".

בדבריו אמר כי ריבוי מבורך של צעירים מהחברה הישראלית המוצאים את דרכם לעולם התשובה ולמסגרות הישיבתיות, מייצר גם התמודדות מול צה"ל, כאשר במשך השנים בפעילותו של ועד הישיבות הושגו הסדרים מיוחדים בנוגע למעמדם של החוזרים בתשובה.

באסיפה שהתקיימה כאמור בבית ועד הישיבות בירושלים ובה התכנסו ראשי ורכזי ארגון 'ערכים' יחד עם יו"ר ועד הישיבות ונציגי הועד, נדונו הדרכים החוקיות הנדרשות לשמירת מעמדם של החוזרים בתשובה. באסיפה העלו נציגי 'ערכים' שאלות הנוגעות לסוגיית מעמדם של החוזרים בתשובה וקיבלו תשובות מפורטות מאנשי וועד הישיבות.

על פי הדיווח הבוקר בעיתון "יתד נאמן", בוועד הישיבות הדגישו, כי חוזר בתשובה זכאי למעמד בן ישיבה - באם לומד בישיבה מוכרת או במקרה שעדיין לא סיים את לימודיו התיכוניים והחל להשתתף בקביעות במדרשת ערב או בשיעורי תורה קבועים ואורח חייו תואם לבעל תשובה.

לצורך הסדרת מעמדו נדרש אישור מטעם הישיבה/המדרשה בו לומד, המעיד על היותו בעל תשובה אמיתי שחשקה נפשו בתורה, ובקשה אישית של התלמיד עם פרטיו האישיים, וכן המלצת ועד הישיבות שניתנת לאחר ראיון עם התלמיד. בהוראה שניתנה נכתב כי "חובה על התלמיד להגיש את האישורים הנ"ל בהקדם האפשרי, ולא יאוחר מחצי שנה קודם מועד הגיוס - אלו הן ההוראות באופן כללי".

הרב קאופמן ציין כי "ב"ה ודורנו זכה בריבוי חוזרים בתשובה. ארגוני הקירוב ובתוכם הארגון ערכים אשר מפורסם בעשייתו המבורכת ובמסירותו למען קיום הייעוד 'והשיב לב בנים על אבותם', ואנו שמחים להיות שותפים למעשה נעלה זה".

ועד הישיבות בעלי תשובה גיוס בני הישיבות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד