י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גפני נגד סמוטריץ׳

גפני מתנער ממדינת הלכה • צפו

בכינוס באילת היום, תקף יו"ר ועדת הכספים משה גפני את אמירותיו של חה"כ בצלאל סמוטריץ' בנוגע לכינונה של 'מדינת הלכה': "אני 31 שנים בכנסת ומעולם לא נכתב בהסכם קואליציוני אפילו ברמז שמדינת ישראל תהיה מדינת הלכה" • "רוצים להדביק לנו תווית לפני הבחירות" • צפו

גפני מתנער ממדינת הלכה • צפו
גפני וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

יושב ראש וועדת הכספים, חה״כ משה גפני, יוצא במתקפה מרומזת כלפי האמירות של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על כוונתו לשנות את עולם המפשט ל'משפט הלכתי' ומבהיר כי הוא מתנגד לדרישות הזו וכל בקשתם הוא שלא תהיה שינוי לרעה בסטטוס קוו.

בכינוס לשכת רואי החשבון באילת הבהיר היום (שלישי) חבר הכנסת משה גפני כי "הציבור החרדי עבר שינוי מוחלט בכל ההתנהגות שלו ורואים את זה הכל מקום", ציין גפני שהבהיר כי "אנחנו למשל לא נגיד כמו סמוטריץ' שאנחנו רוצים מדינת הלכה, אני 31 שנים בכנסת ומעולם לא נכתב בהסכם קואליציוני אפילו ברמז שמדינת ישראל תהיה מדינת הלכה".

הוידאו באדיבות רדיו 'קול ברמה'"נכון שיש מי שרוצה בכל מחיר להעלות לסדר היום ולשיח הציבורי שהוויכוח יהיה דת ומדינה", ציין גפני שהוא רומז לאביגדור ליברמן, "אבל", ציין גפני, "אין ויכוח על דת ומדינה אלא יש דרישה שישמר הסטטוס קוו , מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית והיא צריכה להישאר כזאת. אנחנו לא מביאים את בית מקדש או את המשיח בזה שאנחנו מביאים אותו באיזה שהוא אמירה או איזה שהיא חוק במדינת ישראל".

"לכן", תקף גפני, "כל האמירות האלה על 'מדינת הלכה' הן אמירות לא נכונות, אנחנו משתלבים במדינה באופן אמיתי - תמונת המצב היא זו שיש מקרים שרוצים להדביק לנו בכוונה תוויות לא נכונות רק כדי להבעיר את המחלוקת בתקופת הבחירות", ציין גפני הוא הוסיף ותקף את אביגדור ליברמן שהוא אומר כי "יש מישהו ששונא מאוד את נתניהו, והוא מחפש דרך לפגוע בו ולהפיל אותו".

"יש לו בעיה", הסביר גפני למשתתפי הכנס באילת כי "הוא (אביגדור ליברמן א.ק.) אמר כל הזמן שהוא תומך בנתניהו ואז הוא נזכר פתאום במדינת הלכה וחוק הגיוס. לכן אני מבהיר, אנחנו לא ביקשנו ולא מבקשים 'מדינת הלכה' - אנחנו רק מבקשים שלא יהיה שינוי לרעה בסטטוס קוו".

גפני אף התייחס לפרסום אמש כי הליכוד הסכים לחוקק חוק שימנע את איסור האפליה באירועים דתיים, ואמר, "מצאו בבוקר ברשת ב' שאנחנו דורשים הדרת נשים". ציין, "לא אמרתי איך להתנהל, באה אישה חרדית שעושה שמחת בית השואבה ולא רוצה גברים, מותר לה!! לא קשור למדינה יהודית, מותר שזה יהיה במדינה דמוקרטית, ולא רלוונטי מה הסיבה להפרדה".

"באה דינה זילבר והחליטה שלא, אסור לעשות הפרדה", הוסיף ותקף גפני, "הם יגידו לי או לאישתי איך לחיות?.... למה?... בגלל שאני חרדי אני צריך להוריד את הראש? - זה בחיים לא יהיה, אנחנו החרדים נלך בראש זקוף", קבע חבר הכנסת משה גפני.

משה גפני בצלאל סמוטריץ דינה זילבר אילת מדינת הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד