כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ניצחון למפגינים • 'העליון': בינתיים, לא לפתוח הקבר

בית המשפט העליון החליט לעכב ביצוע פתיחת קבר של נפטר, שבתו דרשה לנתחו בגלל סיכסוך ירושה, עד למתן פסק דין בעתירה שהגיש זק"א • הדיון בעתירה ייקבע בתוך 4 ימים

קבר פתוח. צילום: יעקב נחומי
קבר פתוח. צילום: יעקב נחומי

היום (א) בשעה 14:00 התקיים דיון בעתירה שהגישה המחלקה המשפטית של זק"א לבג"ץ נגד בתו של המנוח מאיר רחבי ז"ל ממושב טרום, שנקבר לפני 18 יום, שהגישה בקשה לבית המשפט, בגלל סיכסוך ירושה, להוציא את גופת אביה מקברו ולנתחו, כדי לחקור, לדבריה, את סיבת המוות.

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר ביום חמישי את הוצאת הגופה מהקבר. שוטרים שהגיעו אל בית העלמין במושב טרום כדי לבצע את החלטת בית המשפט נתקלו במפגינים שהגיעו מהמושב ומבית שמש הסמוכה, שמנעו בכוח את הוצאת הגופה וחילול כבוד המת.

במקביל הוגשה על ידי זק"א לבית המשפט העליון בקשת עיכוב ביצוע.

עוד בנושא:
מפגינים מנעו מהמשטרה לפתוח קבר ולחלל גופה

בהחלטה היום השאיר בית המשפט העליון על כנו את עיכוב הביצוע של פתיחת הקבר, עד למתן פסק דין בעתירה של ארגון זק"א. הדיון בעתירה ייקבע בתוך ארבעה ימים מהיום.

וכך, בינתיים, נשאר המנוח בקברו.

במקביל, אתמול בערב, בשעה 23:00, הוזעק צוות זק"א ירושלים לארוע מוות של גבר בן 50 בשכונת שמואל הנביא בעיר. רופא מד"א רשם דו"ח רפואי כי המוות היה טבעי.

אולם צוות מחלקת זיהוי פלילי של המשטרה שהגיע למקום התרשם אחרת, ואנשי הצוות הזמינו את אמבולנס חולון כדי להעביר את הגופה למכון הלאומי לרפואה משפטית. שניים מאחיו של המנוח, שאותרו על ידי צוות זק"א, התנגדו בכל תוקף לנתיחה והסבירו שהנפטר היה חולה לב ידוע וכי סיבת המוות טבעית.

למרות זאת, המשטרה החליטה לשלוח את הגופה למכון "לבדיקה חיצונית בלבד". למקום הגיעו קמב"צ זק"א ירושלים, מאיר אקער והמתנדב ישראל ורטהימר, שהפעילו לחץ על המשטרה והזעיקו למקום את קצין החקירות מתחנת ירושליםם. לאחר משא ומתן מייגע, הסכימה הבוקר המשטרה לשחרר את הגופה לקבורה.
זק''א מושב טרום מאיר רחבי בית משפט העליון קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד