י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ש קמינצקי: אין לסכן חיי התינוק ולעשות 'מציצה' בפה

סערה ביהדות ארה"ב: ראש ישיבת פילדלפיה הצהיר בראיון לעיתון כי אין מצוה לעשות את פעולת ה'מציצה' בברית בפה דווקא, בפרט כשיש חשש שתסכן את חיי התינוק

ברית
ברית

סערה חדשה ביהדות ארה"ב: דברים שאמר ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון רבי שמואל קמינצקי, בעניין מציצה שבפה המתקיימת בסיום ברית המילה, הפכו לשיחת היום בכל הריכוזים החרדיים, ועוררו סערה.

בראיון טלפוני שהעניק הרב לעיתון 'ג'ואיש וויק' המתפרסם בארה"ב, פסק הרב, שאם מציצה שבפה עשויה להוות סכנה לתינוק, ניתן לוותר עליה.

הנושא עלה לכותרות בארה"ב בתקופה האחרונה, בעקבות פטירתו של תינוק ימים ספורים לאחר ברית המילה, והחשד שהתעורר כי הוא נדבק במחלה זיהומית על ידי המוהל במהלך המציצה.

הרב קמינצקי נשאל על ידי העיתונאי מה דעתו ההלכתית בנושא, והשיב כי למיטב ידיעתו משתמשים המוהלים ב'פיפטה' כדי למנוע מגע ישיר בין פיו של המוהל והמילה.

כשהעיתונאי טען לרב קמינצקי שישנם מוהלים המאמינים שהמצווה היא לעשות מציצה בפה, אמר הרב קמינצקי, כי הוא אינו מאמין שישנם מוהלים שמתעקשים לעשות מציצה בפה, כי זו אינה דעת ההלכה "ואף אחד אינו פוסק כך". דבריו של הגאון הרב קמינצקי עוררו תגובות מעורבות, והפכו לשיחת היום בכל הריכוזים החרדיים בניו יורק.

מן הראוי לציין כי מרבית המוהלים החרדים מקפידים על ביצוע המציצה בפה דווקא ולא באמצעות ה'פיפטה' המדובר.
שמואל קמינצקי ברית מילה מוהל מוהלים הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד