י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ממשיך להסית נגד החרדים

קובי בדרך לכנסת? נגמרה הגמוניית הסחיטה

 "אני מאמין שיש סיכוי גדול מאוד", כך אומר היום רון קובי באשר להתמודדותו לכנסת ה-22 וגם על הדרך תקף את החרדים והסית נגדם בפומבי; "החרדים ילמדו טוב מאוד הפעם שנגמרה ההגמוניה הזאת של הסחיטה"

קובי בדרך לכנסת? נגמרה הגמוניית הסחיטה
רון קובי צילום: דוד כהן, פלאש 90

ראש עיריית טבריה, מוכר כעוף מוזר בנוף הישראלי, לא רק בעיני החרדים, גם בעיני התקשורת הישראלית. בראיון שהעניק היום (רביעי) רון קובי לאולפן 'ynet', הוא התייחס לנושא הבחירות לכנסת ה-22, מצד אחד תקף שוב את החרדים וכינה אותם "סחטנים" ועוד ביטויים שאי אפשר להעלותם מעל גבי אתר חרדי - ומאידך תקף את איווט ליברמן על כך שלא התפשר עמם כי לדעתו צריך לעבוד עמם במשותף, אז איפה השותפות שלו עם בני עירו החרדים?

"צריך מפלגה ימנית חזקה, שאומרת: אנחנו לא נכנעים לחרדים, מדברים איתם ויושבים איתם. אנחנו לא שונאים אותם ואנחנו לא נגד הדת", אמר קובי והוסיף, "החרדים ילמדו טוב מאוד הפעם שנגמרה ההגמוניה הזאת של הסחיטה. לכופף את גוש הימין לתוך רצונות שלא מתאימים למצביעים של גוש הימין. צריך לעשות בלמים ואיזונים. ימין חזק, חילוני ובועט", אמר קובי והתבטא הרבה יותר בחריפות ממה שניתן לצטט באתר הפונה למגזר החרדי.

לגבי הדיווחים על כך שהוא עשוי להתמודד לכנסת הבאה, אמר ראש עיריית טבריה, "אני מאמין שיש סיכוי גדול מאוד שכן, אנחנו כרגע שוקלים את כל האופציות, יש הרבה פניות מפה ומפה וגם להקים משהו חדש".

לפני מספר שבועות נפגש קובי בטיילת בטבריה עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו ואף שידר חלק מהמפגש עם הזוג בדף הפייסבוק הפופולרי שלו, עם זאת בראיון ל-ynet הוא מבהיר, "אנחנו לא חלק מהליכוד בקטע של הגדרה עצמית".

באם ייכנס לפוליטיקה הארצית, מסביר קובי כי הרעיון הוא למשוך מצביעים מ'כחול לבן' בחזרה לגוש הימין, "אני לא חושב שליברמן מסוגל לעשות את זה", קבע ואמר, "אני חושב שאם לא אצטרף לגוש הימין, הוא יישאר על אותם מנדטים וזאת תהיה בעיה. צריך לפרוץ את המסגרת ולהגיע למצב שגם בלי ליברמן אפשר להגיע ל-63 מנדטים".

המראיין אטילה שומפלבי ביקש את התייחסותו לכך שעדיין לא הצליח להקים קואליציה בעירו, "אני עומד על דעותיי לא לשחוט את העיר ואת הנכסים שלה ואת ההכנסות שלה. וזה מה שקרה, לקחו את טבריה והשתלטו עליה. מי השתלט עליה? עוד פעם אנחנו חוזרים לזה - הפוליטיקאים החרדים".

לסיום נשאל ראש העיר, האם הוא מתכוון להתמודד אי פעם על ראשות הממשלה; "אני חושב כרגע במונחים של צו 8 בפוליטיקה, אני חושב שצריך לעזור לימין לשמור על שלטון. זה יהיה מסוכן מאוד אם השמאל יגיע לשלטון וצריך להתמקד".

רון קובי הסתה בחירות 2019 טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד