י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בזמן הלא נכון

מתסכל: מי נגע בחמאה של המשפחות החרדיות?

משפחות רבות המקפידות לאכול רק מכשרויות 'מהדרין', יאלצו להעביר את החג החלבי ללא החמאה האהובה, שמשמשת לא רק למריחה על הלחם, אלא גם כמרכיב חשוב ועיקרי בלא מעט מטעמים חלביים • איך זה קרה?

מתסכל: מי נגע בחמאה של המשפחות החרדיות?
חמאה צילום: pixabay

חג השבועות מתקרב אבל חמאת המהדרין נעלמה לחלוטין ממקררי רשתות השיווק החרדיות, והשנה, לצערן של משפחות חרדיות רבות, היא לא תיכלל בתפריטי ומתכוני הקינוחים של הקידוש החלבי בחג.

אבל לא רק חג השבועות נמצא במוקד בצורת החמאה החרדית, שכן כרגע עדיין לא מסתמן פתרון כלשהו, אז האם הבד"צים הרימו ידיים או שיש פתרון באופק לחובבי החמאה החרדים?

בצורת החמאה שהחלה כמכת מדינה, פוקדת כעת רק את שוק המהדרין. בעוד והשוק הכללי גייס במהירות מכסות יבוא ממשרד החקלאות והחל לייבא תוצרת חו"ל, כשרויות המהדרין שזקוקות להיערכות מורכבת פי כמה לגבי חליבה וייצור בחו"ל, לא הצליחו עדיין להתגבר על הבעיה וזו הסיבה למדפי החמאה הריקים ברשתות השיווק החרדיות.

בתחילה הייתה זו 'טרה' שבכשרות 'העדה החרדית', שמזה כמה חודשים החמאה שלה לא נראית על המדפים. החברה עשתה זאת במכוון בעקבות סירובו של שר האוצר משה כחלון להעלות מחירים. זה המשיך ב'תנובה' שלא עמדה בביקושים, וכעת הגיע גם לענף קינוחי המהדרין, כשמפעל הקינוחים הגדול בכשרות בד"ץ 'קהילות' עצר ייצור של כמה מסוגי הקינוחים בעקבות המחסור החמור בחמאה בכשרות מהדרין.

התזמון של המחסור ערב חג השבועות, בו נוהגים לאכול מאכלי חלב, הופכת את בצורת החמאה לקטסטרופה בפני עצמה, אבל למרות כל המאמצים המוקדמים, בכשרויות המהדרין עדיין לא הספיקו לייצר בחו"ל חמאה כשרה למהדרין. גם כעת עדיין לא ברור מתי יוכלו לבשר על ייצור כזה ובינתיים המדפים ריקים.

'בחדרי חרדים' פנה לבד"ץ 'קהילות' שאישר כי אכן המחסור בחמאה השליך גם על מפעל 'ביסקוטי' למוצרי קינוחים שבהשגחתם. לדבריהם, כעת עובדים על ייצור תחליפים מבלי להזדקק לחמאה, זאת לצד מאמצים לייבוא מחו"ל.

חמאה משפחות חרדיות מחסור תנובה טרה ערב חג השבועות חלבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד