ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"הלכה מדינת ההלכה"

סערה לאחר המינוי: סמוטריץ' זועם; לוין עוקץ

כצפוי, מינויו של חה"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים הזמני עורר מיני סערה במערכת הפוליטית. בליכוד הציגו את השינוי לקראת הבחירות: "הלכה מדינת ההלכה" ובמפלגתו של ליברמן נותרו סקפטיים אל מול המינוי: "מדינת ההלכה - הלכה לרגע ותחזור אחרי הבחירות" • לוין עוקץ: "רושם בקורות החיים תואר מכובד, אבל לא מעבר לכך"

סערה לאחר המינוי: סמוטריץ' זועם; לוין עוקץ
לוין ואוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים. בליכוד מיהרו לנצל את העבודה כי אוחנה נשוי שלא על פי ההלכה וטענו כי "הלכה מדינה ההלכה". באיחוד הימין הזדרזו לתקוף.

בליכוד מיהרו להעביר מסר, כי מינויו של אוחנה מראה כי "הלכה מדינת ההלכה". ב'ישראל ביתנו' מיהרו להשיב לדובר 'הליכוד' כי "מדינת ההלכה - הלכה לרגע ותחזור אחרי הבחירות".

גם ב'איחוד הימין' מיהרו לתקוף את הליכוד ומטעמם נמסר: "נתניהו מוזמן להציג את ההסכמים שחתם עם המפלגות הדתיות והחרדיות. הניסיון של נתניהו לרכב על הגב של סמוטריץ' תוך הוצאת דבריו מהקשרם באופן נבזי על ידי התקשורת הוא צעד מכוער. נפיק לקחים", איימו במפלגת הימין.

בתוך כך, השר יריב לוין, ששמו עלה כמי שעשוי לשמש כשר המשפטים הקבוע. עוקץ הערב את השר הטרי שמיהר לקחת את התפקיד לידיו: "לכל אורך דרכי הציבורית התחייבתי כי אם אגיע לתפקיד שר המשפטים, אפעל בנחישות כדי לבצע שינויים יסודיים במערכת המשפט. שינוי שיטת מינוי השופטים, השבת עקרון הפרדת הרשויות, קביעה מחדש של עקרון זכות העמידה- הם בעיניי מהלכים הכרחיים שעל שר המשפטים להוביל", אמר.

וכאן עוקץ לוין את ח"כ אמיר אוחנה, "אין שום אפשרות להוביל את המהלכים הללו בממשלת מעבר. לכן, לו הייתי לוקח על עצמי את התפקיד בעת הזו, בידיעה ברורה שאיני יכול לבצע ולו מעט ממה שאני מאמין בו ושהבטחתי לעשות, הייתי פוגע באמון שנתתם בי ובאמון של כולנו כי שינויים אלה אכן ניתנים לביצוע. הייתי אומנם רושם בקורות החיים תואר מכובד, אבל לא מעבר לכך, ופוגע במאבק שאנו שותפים לו במשך שנים ארוכות".

לוין הבהיר כי "אני אמשיך במאבק לשינוי פניה של מערכת המשפט. אם אתמנה בעתיד לתפקיד שר המשפטים, יהיה זה אך ורק עם כל הסמכויות על מנת לפעול במלוא העוצמה להשגת מטרתנו המשותפת".

שר המשפטים יריב לוין אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד