י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ששה מוקדים

המתיישבת תיעדה: הערבים מציתים ובורחים

ערבים הציתו שדות בגוש שילה שבבנימין ונמלטו • תושבת הסביבה תיעדה אותם מרחוק מציתים ובורחים | "המציתים הכירו את השטח מהחריש הקודם"  

המתיישבת תיעדה: הערבים מציתים ובורחים
ערבים מציתים שדות צילום: באדיבות המצלם

התנכלות אויבים: אתמול (רביעי) הציתו ערבים מטעים הסמוכים למשק אחיה שבקצה הישוב שבות רחל בשישה מוקדי הצתה. במשך שעות רבות עמלו צוותי כיבוי יחד עם שני מטוסי כיבוי על מנת לכבות את השריפה, שכילתה מאות דונמים ועצי זית.

אלא שבסמוך לשעה שלוש אחר הצהרים, הציתו ערבים שריפה נוספת בסמוך לישוב אחיה. בתיעוד של תושבת הסביבה ניתן לראות את הערבים מציתים את האש בסמוך לישוב ונמלטים לכפר. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק רב לתשתית מערכת המים של ישובי גוש שילה והאיזור נחסם לתנועה במשך מספר שעות.

בישוב אחיה אומרים כי ההצתה התאפשרה "הודות להיכרות המציתים עם השטח". לדברי תושבים בישוב, "רק לפני חודש נכנסו ערביי ג'אלוד באבטחת כוחות הביטחון לבצע חריש סמוך מאוד למקום ההצתה, והיום מתברר שוב שלכל כניסה שכזו יש מחיר".

עוד הוסיפו באחיה כי "באורח נס הושגה שליטה על השריפה בסמוך מאוד לקו הבתים הראשון וכך נמנעה פגיעה קשה הרבה יותר, אך אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להוסיף את מרכיבי הבטחון הבסיסיים של שבילי ביטחון ותאורה היקפית סביב ישובי גוש שילה, ולנקוט ביד קשה כלפי המציתים על מנת למנוע מקרים דומים".

הצתה פיגוע הצתה טרור הצתה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד