י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מיזוג הרשתות החרדיות

העסקה הגדולה בין כרמל לאטיאס אושרה

המיזוג של הרשתות החרדיות נתיב החסד ובר-כל, אושרה היום בכפוף למכירת ארבעה סניפים ברכסים ובני ברק לגורמים חיצוניים

העסקה הגדולה בין כרמל לאטיאס אושרה
מרכול צילום: pixabay

העסקה אושרה: הרשות להגבלים עסקיים אישרה היום (חמישי) את המיזוג של רשת "נתיב החסד" בבעלות חרדית, עם רשת "בר כל", אף היא בבעלות חרדית. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האישור של הממונה על התחרות, הוא בכפוף למכירת ארבעת סניפים.

בחינת המיזוג העלתה כי "נתיב החסד" ו"בר כל" מתחרות זו בזו בתחום המכירה הקמעונאית של מזון ומוצרי צריכה בשמונה ישובים, והן פונות בעיקר לאוכלוסיה מהמגזר החרדי.

לאחר בחינה מעמיקה של עסקת המיזוג, החליטה הממונה לאשר את המיזוג בכפוף לתנאים שיחייבו מכירת שלושה סניפים בבני ברק וסניף אחד ברכסים לרוכש או רוכשים שאינם קשורים לחברות המתמזגות, ויש לו או להם היכולת להפעיל את הסניפים שימכרו על מנת להתחרות בחברות המתמזגות. התנאים מחייבים שהמיזוג לא יצא לפועל טרם מכירת החנויות ("fix it first").

הבדיקות שנעשו ברשות, העלו חשש לפיו הרשת הממוזגת תהיה בעלת נתח שוק משמעותי במספר אזורים בבני ברק וביישוב רכסים ולפיכך המיזוג עלול להביא לפגיעה בתחרות ובצרכנים באותם אזורים, בייחוד עבור צרכנים שאין ברשותם כלי רכב. בשל כך, התנתה הממונה את אישור המיזוג בכך שהצדדים ימכרו חלק מהחנויות לצד שלישי שיאושר על ידה.

על פי הדיווח לפני חודשיים באתר 'גלובס', מחזור המכירות השנתי של המוכרת, בר כל, לפי הערכות גורמים בענף, נע בין 500-600 מיליון שקל, והרשת מונה כ-48 חנויות. מדובר בחנויות גדולות שמשתרעות על שטח שעשוי להגיע גם ל-1,000-1,500 מ"ר בבני ברק למשל.

בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים' נמסר מרשת 'בר כל' כי "אכן הממונה על התחרות אישרה את העיסקה באופן עקרוני אך התנתה את אישור העסקה בתנאים והגבלות כבדות משקל" כפי שדווח לעיל. "אנחנו מקווים בעזרת השם שנוכל להשלים את העסקה ולעמוד בהגבלות והתנאים שהוצבו בפנינו".

"אך במידה וההגבלות ימנעו מאיתנו להשלים את העסקה, אזי אנו ערוכים ומתכוונים להמשיך להפעיל את הרשת ביתר שאת ועם כל העוצמה והמשאבים העומדים לרשותינו ובאותה הדרך בה אנחנו פועלים כבר למעלה מ-25 שנים בשירות ובמחירים שאין כדוגמתם". עוד ביקשו להוסיף: "אנו מלאי התפעלות מהמשוב החיובי וההתעניינות הציבורית בכל התקופה האחרונה, נוכחנו בנאמנות לקוחותינו ובדאגתם ומסירותם לרשת".

בר כל נתיב החסד רשות ההגבלים העסקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד