י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"אני מרגיש כמו איוב" • הרצח בטולוז, היום שאחרי

בשעה 04:00 ינחתו גופות הקדושים שנרצחו בטולוז • ב-10:00: הלווית ענק • האלמנה והאם השכולה: "תלמדו תורה לזכרם" • עדויות מהזירה: "הרוצח נשא מצלמה"

המומים וכואבים. בפתח בית הספר 'אוצר התורה', אתמול
המומים וכואבים. בפתח בית הספר 'אוצר התורה', אתמול



יממה אחרי הפיגוע בבית הספר 'אוצר התורה' בטולוז שבדרום צרפת יוטסו היום (ג') גופותיהם של הנרצחים, הרב יונתן סנדלר, בניו - אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3 וחצי - ומרים מונסונגו בת ה-8 ה' יקום דמם לישראל .

ארבעת הגופות ינחתו בישראל מחר (ד') בשעה 4:00 לפנות בוקר, ההלוויה מתוכננת לשעה 10:00 בהר המנוחות בירושלים.

ארגון זק"א טיפל בהבאתם לישראל וקבורתם של הנרצחים. משלחת זק"א מיוחדת מישראל הצטרפה לצוות זק"א צרפת והם פעלו בשטח בית הספר, שם התרחש הטבח וסייעו בזיהוי.

מתי גולדשטיין, מפקד יחב"ל זק"א שנמצא בצרפת, אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "בדקות אלו נערך טקס זיכרון והלוויה בחצר בית הספר 'אוצר התורה' בעיר טולוז.

"בסביבות השעה 13:00 אנו מעבירים את גופות הנרצחים בטיסה צבאית לפריז, שם תערך המשך ההלוויה. בשעה 00:00 יוצאים בטיסת אל-על לישראל. מתנדבי זק"א צרפת ומשלחת זק"א מישראל סייעו רבות לחברה קדישא בנושא כבוד המת והממצאים מזירת הטבח. הקהילה היהודית בצרפת עדיין המומים ולא מצליחים להבין אסון בסדר גדול כזה".

עוד בנושא:
פיגוע בטולוז • יונתן סנדלר, שני בניו וילדה, נרצחו
"היה מלא 'דרייב' לקרב" • הרב יונתן סנדלר הי"ד
מזועזעים • התקשורת באירופה על הרצח
חקירת הרצח בטולוז • הרוצח הותיר עקבות בזירה
"ה' לוקח את הטובים" • ידידי הנרצחים נפרדים • צפו
מפיקים לקחים • אבטחה מתוגברת גם בניו-יורק
"תלמידי, ה' יקום דמך!" • הרב של הקדוש בשיחה דומעת

"אתמול קיבלנו פניה ממשפחת הנרצחים בבקשה לסייע להם בכל נושא ההלוויה והקבורה בישראל", אומר יהודה משי זהב, יו"ר זק"א. "לאחר עיכוב הצלחנו לקבל חלקות קבר מסודרות עבור הנרצחים בהר המנוחות בירושלים, אמבולנסים של זק"א וחברה קדישא יעבירו את הנרצחים מנתב"ג לירושלים ולמסע ההלוויה בהר המנוחות".

"אני מרגיש כמו איוב"

אמש (ב') התעוררה סערה כשהביטוח לאומי הודיע שלא יממן את הוצאות הקבורה של בני משפחת סנדלר. לדברי גורמים בביטוח לאומי, העובדה שמשפחת סנדלר אינה ישראלית לא מאפשרת לממן להם את הוצאות הקבורה.

הבוקר, לאחר לחץ מאסיבי, הודיעה מנכ"לית הביטוח לאומי כי היא תמצא באופן אישי פתרון לבעיה, ואת המימון למסע הלוויה יכסה המוסד.

אמש (ב') הובאו גופות הנרצחים אל בית הספר 'אוצר התורה', שם קראו התושבים ובני הקהילה היהודית פרקי תהילים לעילוי נשמתם.

אווה סנדלר, רעייתו של יונתן הי"ד התלוותה אל ההמונים. היא סיפרה לקהל המלווים על בעלה: "הוא הגיע הנה במטרה ללמד במשך שנתיים והוא עבר בין הערים טולוז ובורדו כדי לעזור לילדים עם קשיי למידה להצליח ולהכיר היטב את התורה. הוא העניק את כל כולו למען המשימה והמטרה הנעלה הזו.

"אנשים שואלים אותי במה הם יכולים לעזור לי, ואני אומרת להם, 'העזרה היחידה שאני מבקשת היא שתקיימו מצוות ותדבקו בדבר תורה. אם הקהל הקדוש הזה יקיים מצוות, אני מאמינה שהנשמה של הילדים שלי תתקבל בגן עדן".

בבית משפחת מונסונגו מתקשים לעכל את הטרגדיה. מנהל בית הספר, הרב יעקב מונסונגו, אביה של מרים בת ה-8 הי"ד אמר אתמול במהלך טקס האזכרה לבתו: "אני מרגיש כמו איוב, ואני צריך לעמוד במבחן שבו מעמידים אותי כעת".

הרוצח וידא הריגה על הילדה בת ה-8

בתוך כך, המשטרה הצרפתית חושפת עוד ועוד עדויות מזירת הרצח. מהעדויות העדכניות הנמצאות בידי משטרת צרפת עולה כי סמוך לשעה 8:00 בבוקר עבר רוכב אופנוע לבוש שחורים סמוך לבית הספר 'אוצר התורה' שם ירה לעבר יונתן סנדלר מטווח קצר וכתוצאה מכך נפל ומת, גם בנו גבריאל שהיה על זרעותיו ובנו אריה שהיו צמוד אליו נהרגו.

לאחר מכן, הפסיק הרוצח את הירי למספר שניות וככל הנראה בעקבות תקלה קטנה באקדח הוא נאלץ להחליפו. הוא רץ לתוככי בית הספר ותפס את מרים מונסונגו בשערה וירה בראשה. לאחר מכן הרים אותה שוב וירה 2 כדורים נוספים.

אתמול פורסם בכלי התקשורת כי שלושה חיילים ניאו נאצים חשודים בפיגוע הירי לאחר שנזרקו מהצבא הצרפתי. עוד גילתה המשטרה כי כלי הנשק ששימש את הרוצח בזירה אתמול שימש גם למקרי רצח אחרים, גם לוחיות הזיהוי של האופנוע עליו היה רכוב הרוצח התגלתה בשטח.

הנשיא סרקוזי הורה לשר הפנים קלוד גואן להישאר בטולוז עד שהרוצח יימצא. "איננו יודעים היום מי היורה", אמר השר הבוקר. "בינתיים, החקירה נמשכת ולא התקדמה יותר מדי". גואן הוסיף פרט מעניין שעלה בחקירת המשטרה והוא שלפי העדויות הרוצח נשא על צווארו מצלמה קטנה, וייתכן שתיעד את מעשיו.

בצרפת נערכו אמש צעדות אבל ומחאה שקטות בכמה אזורים, כשמאות אזרחים, סטודנטים ואנשי הקהילה היהודית קיימו טקסי אזכרה. מאות סטודנטים יהודיים צעדו ברחובות פריז ונשאו את דגלי צרפת וישראל.

הנשיא סרקוזי השתתף בתפילה שנערכה בבית כנסת בעיר.
סנדלר טולוז מונסונגו צרפת סרקוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד