י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"נמשך יותר ללימוד הגמרא"

הגר"ש: כך לקרב הבחורים שמתקשים; והתועלת באמירת 'התיקון'

ראשי ישיבות שעלו למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, ביקשו עצתו לגבי בחורים שמתקשים בלימוד וחווים קושי עצום לחזור לישיבה לאחר 'בין הזמנים'. נשיא המועצת: "צריכים להשקיע בהם להקפיד שיעסקו בלימוד המוסר כל יום. זה מה שיחזק אותם בהתמדת התורה ויראת שמיים"

הגר"ש: כך לקרב הבחורים שמתקשים; והתועלת באמירת 'התיקון'
נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן צילום: Aharon Krohn/Flash90

במהלך קבלת הקהל במעונו של ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשאל הגר"ש על ידי מספר ראשי ישיבות שעלו למעונו כדי להתברך לקראת חג מתן תורה, אודות בחורים בני תורה אשר מתקשים בלימוד והקושי לאחר בין הזמנים גדול מאד בכדי לחזור ולשוב ללימודם. כיצד ואיך לנהוג עמם ומה לעשות כדי לקרבם, בכדי שיוכלו להישאר תחת מסגרת ישיבתית ולגדול בתורה. וכיצד יגבירו בהם את החשק ואהבה לתורה.

נשיא המועצת השיב "צריכים להשקיע בהם להקפיד שיעסקו בלימוד המוסר כל יום. זה מה שיחזק אותם בהתמדת התורה ויראת שמיים".

"גם בימי בין הזמנים, צריך להקפיד שבמסגרות של ישיבות בין הזמנים יהיו שיחות מוסר וכ"ש במהלך הזמן. זה מה שישמור על הבחורים בדור שלנו וזה מה שצריכים לקבל עלינו בחג השבועות". התבטא ראש הישיבה

כמו"כ נשאל ראש הישיבה באיזה ספרי מוסר כדאי לעסוק ועל כך השיב "ספר שערי תשובה ומסילת ישרים. צריך להעמיק בלימוד המוסר בספרים אלו וע"י כך יתעלו בתורה וירא"ש וייכנס בהם החשק לאהבת תורה בפרט בימים אלו ערב חג השבועות". אמר חכם שלום לראשי הישיבות.

בנוסף, במהלך שיחה שנשא נשיא 'המועצת' בהיכל ישיבתו "פורת יוסף", הרחיב במעלת היום הגדול חג השבועות ובחשיבותו של אמירת התיקון בלילה זה.

"אני חונכתי מילדותי, וכך גם הרגלתי את עצמי לעשות מה שצריך ומה שנהגו גם אם אינני מבין. כשהיינו לומדים בישיבה בבחרותנו, שאל אותי בחור על אמירת התיקון בלילה האם אני מבין הכל. אמרתי לו אני לא מבין אבל אני אומר כי כך נהגנו וכך נהגו אבותינו. אם אני ימתין לעשות כל דבר עד שיבין אני לא יעשה כלום". התבטא מרן שליט"א.

"חלק גדול מהתיקון זה הזוהר האורות הגדולים שנתגלו במתן תורה ואם רבותינו תקנו לנו לומר את זה אז זה מה שצריך לעשות". אמר נשיא המועצת והוסיף לספר: "ראיתי בחור שיושב לומד גמרא. שאלתי אותו למה לא אומר את התיקון והשיב לי שלא מבין והוא נמשך יותר ללימוד הגמרא".

"לאחר כמה זמן ראיתי אותו יושב בלילה וגורס את פרק חזקת הבתים. שאלתי אותו למה אתה גורס את זה. אמר לי שהתווכח עם חברו אם אפשר להספיק בלילה אחד לגרוס את כל הפרק ואם הוא יצליח, חברו ייתן לו חמשה גרוש. אמרתי לו חבל שלא נתתי לך בליל שבועות חמשה גרוש היית גורס את התיקון. בשביל חמשה גרוש אתה מוכן לגרוס וכשגדולי עולם אומרים לך שיש תועלת גדולה ועצומה באמירת התיקון לא תקרא". אמר מרן ועורר את הציבור להקפיד על אמירת התיקון בלילה הזה.

חכם שלום כהן מוסר נשיא מועצת חכמי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד