כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מפלס המים עלה - ומיינרום תשוב להוביל סחורות בדנובה

מיינרום הזהירה בחודש דצמבר כי לעצירת ההובלה בדנובה עשויה להיות "השפעה מהותית מאוד לרעה על תוצאותיה הכספיות" • בחודש שעבר סיימו את תפקידם המנכ"ל הקודם ארנון שפיר ומבקר הפנים לב רוזנבלום, ובמקומם מונו מיטל כרמלי ופנחס בר-שמואל

  • כ"ו אדר התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

חברת ההובלה מיינרום, שבשליטת אביחי סטולרו (33%) והחברות הפרטיות לוגי בר לחי וארסג נדל"ן (18.75% כל אחת) דיווחה הבוקר (ג') כי חזרה לפעילות הובלה סדירה בנהר הדנובה שברומניה. החברה נאלצה להפסיק את הפעילות במהלך חודש דצמבר, בשל ירידת מפלס המים עקב מיעוט גשמים. עובדי החברה, שיצאו לחופשה כפויה, ישובו כעת לעבודה סדירה.

מיינרום פועלת בתחום ההובלה של מכולות ברומניה. בין השאר, החברה מפעילה מזח ומתקן פריקה וטעינה הממוקם על גדות נהר הדנובה בעיר גורג'יו שעל גבול בולגריה; קו ספנות של דוברות וסירות המובילות מכולות מנמל קונסטנצה לנמל בג'וירג'יו וממנו הלאה ביבשה; וכן מרכז לוגיסטי הממוקם באזור סחר חופשי, הכולל את הנמל בג'ורג'יו ושטחים נוספים והמשמש כמרכז אחסנה והפצה.

ירידת מפלס המים בנהר הדנובה הקטינה בצורה משמעותית את היקף הפעילות של מיינרום בחודשים האחרונים. כמות הקונטיינרים שהובלה בנובמבר היה נמוך בכ-33% ממוצע ההובלה החודשי, ואילו בחודש דצמבר נמוך בכ-90% מממוצע ההובלה בשנה האחרונה. בחודשים האחרונים החברה הפסיקה לחלוטין את פעילותה בנהר. בעקבות זאת החברה הודיעה כי באם המגמה תימשך לאורך זמן, תהיה לכך "השפעה מהותית מאוד לרעה על תוצאותיה הכספיות".

הבעיות התפעוליות בשל קשיי האקלים מצטרפות לקשיים מהן סובלת מיינרום מזה כמה שנים על רקע המשבר הכלכלי שפוקד את אירופה. במהלך 2010 הציגה החברה הפסד של 22 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של 2011 הציגה הפסד של 12.5 מיליון שקל. החברה אף צפתה כי בשנה הקרובה תמשיך להציג תזרים שלילי, ולפיכך תהיה תלויה בהמשך הזרמת הון על ידי הבעלים. עד עתה, הבעלים התחייבו להעניק לחברה הלוואות בהיקף של עד 2 מיליון שקל (400 אלף יורו), בנוסף להלוואה קודמת של 594 אלף יורו. כמו כן הבעלים נתנו ערבות להלוואות בנקאיות בהיקף של 1.4 מיליון יורו.

בחודש שעבר סיים את תפקידו המנכ"ל ארנון שפיר, ובמקומו מונתה עו"ד מיטל כרמלי. כרמלי שותפה במשרד עורכי הדין דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי ושות' - המעניק למיינרום שירותים משפטיים מעת לעת. בהודעה על המינוי ציינה מיינרום כי המשרד "העניק (וייתכן כי יעניק גם בעתיד) שירותים משפטיים לחלק מבעלי השליטה בחברה, כשעד למועד זה היקף ההתקשרויות היה זניח". גם מבקר הפנים של החברה לב רוזנבלום סיים בחודש שעבר את תפקידו ובמקומו מונה פנחס בר-שמואל.

בנוסף לקשיים התפעוליים והפיננסיים, מיינרום קיבלה בסוף ינואר השנה התראה מהנהלת הבורסה טרם העברתה לרשימת השימור, וזאת מאחר שלא עמדה ברף מינימאלי להחזקות ציבור של 5 מיליון שקל. הבורסה העניקה לחברה, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של 10 מיליון שקל בלבד, ארכה של חצי שנה להעלות את שווי האחזקות או להגדיל את היקפו.

קודם לקבלת ההתראה, החליטו בעלי מיינום להוציא את פעילות ההובלה מהבורסה ולמכור את החברה כשלד בורסאי לאור סיטי, חברת הנדל"ן שבבעלות ענבל אור. אולם, המגעים בין הצדדים נכשלו - כששני הצדדים מעלים טענות לכאן ולכאן בדבר הסיבות לכישלון. בסופו של דבר הוחלט בהסכם פשרה שהושג בין שני הצדדים כי אור תעביר לבעלי מיינרום 666 אלף שקל.
מיינרום דנובה מים נחל הובלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד