י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תקרית יוצאת דופן

נוסע סמוי הצית ספינת משא בסמוך לחופי חיפה; חיל הים השתלט

בלילה שבין מוצ"ש לראשון, הגיעה קריאה אל חיל הים מספינת משא בעלת דגל פנמי, שיצאה מטורקיה לעבר ישראל ועגנה בסמוך למפרץ חיפה ובה דווח על נוסע לא מוכר, שמשתולל בתוכה ומצית אש • סמוך לשעות הצהריים השתלטו לוחמי שייטת 13 על הספינה והאיש נלקח לחקירה

נוסע סמוי הצית ספינת משא בסמוך לחופי חיפה; חיל הים השתלט
ספינת המסע צילום: פלאש 90

במהלך ליל אמש (מוצ"ש), הזעיקה ספינת משא שיצאה מטורקיה ועגנה כמה קילומטרים בסמוך למפרץ חיפה את חיל הים, בעקבות נוסע סמוי שהתגלה בספינה ועל פי הדיווח חולל מהומות בתוכה, כשבין היתר דווח כי הוא הבעיר אש בתוכה.

לקראת שעות הצהריים היום, לוחמי שייטת 13 השתלטו על הספינה, בעלת דגל של פנמה, ועצרו את הנוסע הסמוי שנלקח לחקירה, בשלב זה עדיין לא ברור אם הנוסע הסתנן לאוניה ביציאתה מהנמל הטורקי, או בעגינתה סמוך לחופי מפרץ חיפה.

צילום: דוברות המשטרה

הספינה הייתה אמורה להפליג קודם כל לאשדוד ואחר כך לחיפה, אולם מסיבה שאינה ברורה הגיעה ישירות לחיפה. הנוסע הסמוי התפרע, שבר חפצים והצית אש על הספינה. על פי הדיווח, כעשרים מאנשי הצוות של הספינה, התבצרו בגשר הספינה בעקבות ההתפרעויות.

מדוברות המשטרה נמסר כי "נפתחה חקירה בחשד להסתננות של נוסע סמוי באוניה מול חופי חיפה וגרימת נזק לכלי השיט. יחידת השיטור הימי של משטרת ישראל עצרה לחקירה אזרח זר שעל פי החשד ניסה להסתנן ארצה באוניה ואותר בתום סריקות של צה"ל. החשוד יועבר לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה".

נוסע סמוי ספינה מפרץ חיפה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד