י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הציונות הדתית > 12 מנדטים

סקר: יש ממשלה ללא ליברמן - פינדרוס בפנים

נתונים מעודדים עבור יושבי הבית ברח' בלפור 6 בירושלים; יש ממשלת ימין-חרדים כולל בנט ושקד - ללא ליברמן | 'הליכוד' מתחזק, 'כחול לבן' נחלשת, 'העבודה' ו'מרצ' על סף אחוז החסימה

סקר: יש ממשלה ללא ליברמן - פינדרוס בפנים
ליברמן/נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

אפשר להקים ממשלה בלי ליברמן; סקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור 'מעריב', מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין-חרדים היה זוכה לתוצאה של 64 מנדטים - ללא ליברמן.

מן הסקר עולה, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי ש'הליכוד' לאחר האיחוד עם משה כחלון היה מתחזק ל-37 מנדטים, 'כחול לבן' היתה נחלשת מעט ל-33 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה הינה 'יהדות התורה' ששומרת על כוחה ומקבלת 8 מנדטים - תוצאה מרגיעה משהו עבור ח"כ יצחק פינדרוס.

ש"ס יורדת במנדט ל-7 מנדטים, 'ישראל ביתנו' מתחזקת מחמישה מנדטים כיום ל-7, אך כאמור אינה לשון מאזניים לשם הקמת ממשלת ימין-חרדים, שכן יש רוב בלעדיה.

נתון מעודד במיוחד עבור אנשי הציונות הדתית, איחוד מפלגות הימין מתחזק ל-6 מנדטים, כך גם 'הימין החדש' של בנט ושקד, שמקבל 6 מנדטים בסקר.

מאידך בשורה קשה עבור גוש השמאל-ערבים שמצטמק ל-49 מנדטים. מפלגת 'העבודה' רושמת שפל חסר תקדים עם 4 מנדטים - על סף אחוז החסימה, כך גם מפלגת 'מרצ' עם 4 מנדטים.

על פי הסקר, גם הייצוג הערבי נפגע משמעותית, רשימת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 7 מנדטים, אך רשימת בל"ד-רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה.

מדובר בסקר מעודד עבור היושבים ברחוב בלפור 6 בירושלים - מעון ראש הממשלה. יש ממשלת ימין-חרדים יציבה, גם ללא 'ישראל ביתנו'. 

 

 

סקר מנדטים מעריב סקר מעריב בחירות 2019 אביגדור ליברמן ממשלת ימין יהדות התורה ש"ס פאנלס פוליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד