ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בצל הביקורת

נתניהו צפוי למנות השבוע ששה שרים חדשים

בעוד הבחירות יצאו לדרך, נתניהו עסוק במינויים ובריצוי הח"כים הממורמרים בליכוד | אחרי מינויו של אוחנה לתפקיד שר המשפטים, נשמעים קולות של ביקורת מתוך 'הליכוד' | ששה משרדים צפויים להחליף השבוע פנים חדשות

צפויים לשדרוג. דודי אמסלם ובצלאל סמוטריץ'
צפויים לשדרוג. דודי אמסלם ובצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כעס ומרמור בקרב ח"כים וותיקים בליכוד על מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים. הח"כים טוענים כי מדובר במינוי מובהק של "בלפור", הוי אומר משפחת נתניהו, כך מדווח ראש הדסק הפוליטי ב'כאן' יואב העיתונאי קרקובסקי.

על פי דיווחו גם כן, ראש הממשלה צפוי למנות השבוע עוד ששה שרים חדשים שיאיישו תיקים שהתפנו. הראשונים צפויים להיות הרב רפי פרץ שימונה לשר החינוך במקום נפתלי בנט, ובצלאל סמוטריץ' שימונה לשר התחבורה במקומו של ישראל כץ מ'הליכוד' ששודרג לתפקיד שר החוץ.

עדיין לא ברור האם השניים גם יקבלו חברות בקבינט המדיני - בטחוני של ממשלת המעבר או רק אחד מהם והשני יסתפק בתפקיד המשקיף. 

בנוסף נתניהו, צפוי לחלק את תיק החקלאות בו מחזיק אורי אריאל, שלא התמודד לכנסת הקודמת וגם לא מתמודד לכנסת הבאה. את תיק הבינוי והשיכון שהוצא בהסכמה מול כחלון מידיה של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, את תיק התפוצות שהיה בידי נפתלי בנט שפוטר גם ממנו. וכן שני שלושה תיקים נוספים שתלויים ועומדים במינויים של השרים גלעד ארדן ואיוב קרא לשגרירים.

כפי שדווח בשבוע שעבר, נתניהו הציע לשר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים והסברה ח"כ גלעד ארדן להתמנות לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, כאשר בעוד הוא שוקל האם להיענות להצעה, הוא גם נועץ ביועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט, האם מותר לו להתמנות לתפקיד בתקופת ממשלת מעבר, כך על פי הדיווח ב'חדשות 13'. 

כן דווח, כי נתניהו הציע לשר התקשורת איוב קרא מ'הליכוד', שלא נבחר לכנסת וממוקם במקום לא ריאלי ברשימה, להתמנות לתפקיד שגריר ישראל בקהיר בירת מצרים.

לעת עתה המינויים טרם יצאו אל הפועל, אך אם יתפנו שלושת התיקים הללו, הרי שעוד ח"כים מקורבים צפויים להשתדרג.

על פי דיווחו של קרקובסקי, אם יתפנה בטחון הפנים מידיו של ארדן, שרת התרבות מירי רגב צפויה להיכנס אליו.

עוד ברשימת המועמדים לקבל תפקיד שר בממשלת המעבר, חברי הכנסת; ניר ברקת, ציפי חוטובלי, יואב קיש ודודי אמסלם. מי שצפוי במקרה כזה לרשת את תפקיד יו"ר הקואליציה הוא ח"כ מיקי זוהר. 

 

יואב קרקובסקי הליכוד מינוי שרים בנימין נתניהו דודי אמסלם גלעד ארדן איוב קרא ממשלת מעבר בחירות 2019 אמיר אוחנה שר המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד