כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

התלונה שהובילה למעצר ראשי הכולל הפיקטיבי מבית שמש

מעצר שלושת החשודים בהפעלת כולל פיקטיבי בבית שמש - הוארך • המשטרה חושפת: החקירה החלה בעקבות תלונה של אברך שנרשם ללא ידיעתו • עצור נוסף בפרשה

כולל אברכים. צילום ארכיון: יעקב נחומי
כולל אברכים. צילום ארכיון: יעקב נחומי

אתמול (ב'), חשף אתר 'בחדרי חרדים' כי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים עצרו לחקירה שלושה חרדים, בגילאים 32-39, בחשד כי הונו את משרד החינוך וקיבלו כספים עבור אברכים אותם רשמו בכולל פיקטיבי.

על פי החשד, השלושה הודיעו למשרד החינוך על הקמת כולל בו לומדים עשרות אברכים, ובתמורה קיבלו מאות אלפי שקלים בשנה.

עוד בנושא:
נחשף 'כולל' פיקטיבי • שלושה בכירים נעצרו

מחקירת המשטרה עולה, כי החשודים העבירו רשימות של תעודות זהות ושמות של עשרות אברכים הלומדים לכאורה בכולל, זאת למרות שחלק מהאברכים כלל לא ידעו כי הם רשומים ברשימות של 'המארגנים'.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש אחד האברכים, שקיבל מסרון לטלפון שלו, בו נצטווה להגיע לישיבה לקראת ביקורת של משרד החינוך בכולל. האברך, שלא למד בכולל מעולם ואינו מכיר את הכולל, הגיש תלונה נגד שולח המסרון - וכך נפתחה חקירת משטרה.

שלושת האברכים הובאו הבוקר לבית המשפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרם עד למחר (רביעי) בשעה 18:00 בערב, אז ככל הנראה ישוחררו למעצר בית.

החשודים הם: ב.ר. בן 39 תושב בית שמש, י.מ. ר. בן 37 תושב בית שמש, מ.ד. פ. בן 32 תושב ביתר עילית.

בתוך כך, בשעות הצהריים נעצר חשוד נוסף בפרשת ה'כולל' הפיקטיבי. האברך י'ו', בן 38, תושב ירושלים, נעצר על ידי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים, בחשד כי הונה את משרד החינוך וקיבל כספים עבור אברכים שנרשמו בכולל.
הונאה כולל פיקטיבי אברכים ראש כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד