י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ארוחה שלמה בסיר אחד: כך תכיני אושפלו מנצח

אושפולו הוא מאכל בוכרי פופולארי אשר תוכלו למצוא בתפריטים של מסעדות בוכריות •  העיר בני ברק מכילה מסעדות בוכריות רבות אשר יוכלו להציע לכם מנת אושפלו חמה וטעימה • חלקינו נהנות ואוהבות את מלאכת הבישול. בדיוק בשביל אותן נשים ונערות אנו מצרפים כאן מתכון לאושפלו, שישאיר לאורחים שלכן טעם של עוד

ארוחה שלמה בסיר אחד: כך תכיני אושפלו מנצח
אושפאלו צילום: pixsabay

אושפולו הוא מאכל בוכרי פופולארי אשר תוכלו למצוא בתפריטים של מסעדות בוכריות. העיר בני ברק מכילה מסעדות בוכריות רבות אשר יוכלו להציע לכם מנת אושפלו חמה וטעימה. אושפלו הוא תבשיל אורז המורכב מארבעה מרכיבים עיקריים: אורז, בשר, פירות וירקות. אין אירוע או חג בוכרי בו מנת הדגל האושפולו מככבת. באובקיסטן האושפלו היה נחשב למאכל של עניים, אך עם הזמן ועם התפתחות הקולינריה והמסעדות, הפכה המנה לפופולרית במטבחים ותרבויות רבות.

מרכיבי האושפלו

האושפלו מורכב מבשר, אורז, בשר ופירות, שהם המרכיבים הבסיסיים ביותר בכל מטבח ומלמדים על הפשטות ועל היותו מאכל העם של העניים. לרוב האושפלו מבושל בסיר המכיל בשר או עופות, אורז, בצל וגזר. יש שמכינים את האושפלו עם פירות יבשים במקום הגזר.

מתכון לאושפלו אמיתי בגרסת כשר למהדרין

חלקינו נהנות ואוהבות את מלאכת הבישול. בדיוק בשביל אותן נשים ונערות אנו מצרפים כאן מתכון לאושפלו, שישאיר לאורחים שלכן טעם של עוד:

מצרכים:

  • קילו אורז.
  • 2 בצלים קצוצים.
  • קילו בשר חתוך לקוביות / כרעיים וכנפיים.
  • מלח, פלפל, סוכר.
  • 8 גזרים.
  • רבע כוס שמן.
  • 6 כוסות מים.

אופן ההכנה:

  1. מטגנים את הבצל עם השמן עד להזהבתו.
  2. מוסיפים את קוביות הבשר / הכרעיים והכנפיים להזהבה.
  3. מנמיכים את האש ומבשלים את הבשר למשך חצי שעה עד להיותו רך.
  4. מסדרים את הגזר מעל הבשר בצורה יפה.
  5. מוסיפים חצי כפית פלפל ו-6 כוסות מים.
  6. לאחר רתיחת המים יש להוסיף את האורז.
  7. בשלו את האורז ויתר המרכיבים כרבע שעה ללא מכסה עד שרוב הנוזלים ייעלמו.
  8. אספו את האורז בשולי הסיר אל גבעה במרכזו, ובצעו חורים באורז על לתחתית הסיר.
  9. כסו את הסיר ותנו לו להתבשל על אש נמוכה לעוד עשרים דקות.

צורת הגשה

צורת הסידור הנפוצה לאושפלו בצלחות הסועדים היא מזיגת התבשיל מהמרכיב העליון לתחתון תוך שמירה על קו מנחה. מוזגים תחילה את האורז, לאחר מכן מסדרים את הגזר בצורה יפה מעליו ולבסוף מניחים את הבשר.

מדוע כדאי להכין אושפולו

לא סתם האושפלו הפך למאכל פופולרי במטבחים רבים ובתרבויות השונות זו מזו, לאושפולו יתרונות רבים מצד הסועדים והבשלנים. הנה כמה סיבות מדוע כדאי לכן להכין אושפולו:

  • המאכל מורכב ממוצרי בסיס הנמצאים בכל בית וניתן לבישול בקלות מבלי ידע קודם. כל אדם ואדם יכול להיות מסוגל לרכוש מוצרים אלו בסופר הקרוב לביתו וליהנות מתבשיל טעים ומזין.
  • מרכיבי המנה הם מרכיבים הבריאים לגוף האדם ומעניקים לו את האנרגיה אותה הוא צריך. אין שימוש ביותר מידי תבלינים, או חומרים משומרים, מה שהופך את המנה לבריאה במיוחד.
  • המנה מתאימה לכל עונות השנה ויכולה להיות פתרון מעולה עבור ארוחת צהריים בה האדם צריך לצרוך חלבונים ופחמימות.
  • ניתן להגיש את המנה במגוון רחב של צורות הגשה ולהקנות לה מראה חגיגי, מה שהופך אותה למנה האופטימלית להכנה בחגים ובאירועים.

מסעדות בבני ברק

לא כולנו נולדנו שפים או עם כישרון לעולם הבישול וחלקינו כלל לא אוהבים לבשל, אין זה אומר שלא תוכלו ליהנות ולטעום ממנת אושפלו מסורתי. תוכלו לאכול את המנה הנהדרה באחת המסעדות בבני ברק. בבני ברק קהילה בוכרית גדולה המציעה את האוכל שלה במסעדות אותנטיות ועממיות במחירים שווים לכל נפש. כל אחד ואחת צריכים לנסות ולטעום את האושפלו לפחות פעם אחת בחייהם ולהבין מדוע כולם לא מפסיקים לדבר על המנה.

עשינו לכן חשק לאכול ארוחה טובה וטעימה? חפשו מסעדות מומלצות בבני ברק באתר B144

ארוחת צהריים אורז בשר

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד