י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קידום אתרים בשקל לחודש – איך עושים את זה?

קידום אתרים אורגני הוא הבסיס לכל מי שרוצה נוכחות טובה ברשת עם אתר שזוכה לחשיפה גבוהה ומביא לקוחות. כיום מציעה אחת החברות המובילות בתחום חוויית קידום אחרת מהנהוג בישראל, הניכרת גם בעלויות, גם באופן ההתקשרות וגם בשירות

קידום אתרים בשקל לחודש – איך עושים את זה?
קידום אתרים צילום: pixsabay

קידום אורגני יכול להיעשות בעזרת כלים מגוונים כאשר המטרה שלו היא להביא את האתר המקודם גבוה ככל הניתן במנוע החיפוש של גוגל. ככל שהמיקום יותר גבוה כך עולה היקף החשיפה של האתר בפני גולשים רלוונטיים, הם מעניקים לו יותר סמכות ונכנסים אליו, ומכאן גם מבצעים יותר פעולות כמו הזמנות, רכישות והצטרפות לרשימות תפוצה.

 על מנת להשיג את היעדים הללו מבצעות חברות קידום אתרים קשת רחבה של פעולות, אשר מכוונות "לשכנע" את האלגוריתם של גוגל שמדובר באתר איכותי ורלוונטי לגולש. לדוגמא, הן דואגות לכך שהאתר ייקרא בצורה מיטבית על ידי מנוע החיפוש, שיהיה ברור מהו תחום העיסוק שלו לפי מילות וביטויי מפתח, שיהיו לו קישורים איכותיים וכדומה. בנוסף, הן דואגות שחוויית הגלישה באתר תהיה אופטימאלית, בין אם מדובר בארגון היררכי ברור, תכנים איכותיים ומעניינים, מהירות טעינה גבוהה וכן הלאה. פעולות אלו ועוד רבות אחרות מבוצעות כבר בתחילת התהליך על ידי החברה, שגם דואגת לשמר, לשפר ולדחוף את האתר למעלה בתוצאות החיפוש לאורך זמן.

 וובס פתרונות אינטרנט

 דוגמא נאה לחברה שכזו היא וובס פתרונות אינטרנט שכבר יותר מ-8 שנים עוסקת בקידום אתרים מול לקוחות מישראל, מארצות הברית, אנגליה, גרמניה, שווייץ ואנגליה. המומחיות שרכשה החברה בעבודה מול גורמים מחו"ל הביא את בעליה, ליצור גישת שירות אחרת מזו המקובלת בישראל. על הצורך בשינוי המצב הקיים בתחום קידום האתרים בארץ נרחיב בהמשך, והדברים ידועים לכל מי שמקבל את השירות כיום או קיבל אותו בעבר.

 לפני כן נציין שבוובס פתרונות אינטרנט עובדים כיום עשרים עובדים, אשר הערך המנחה אותם הוא "לעשות טוב". אכן, בחברה רואים קודם כל את האדם ומבינים שללקוח יש הרבה ציפיות ושאיפות לגבי האתר שלו. לכן הצוות עובד בשקיפות מלאה ורגישות מול הלקוח, עם כבוד הדדי וכמובן שאיפה שיהיה מרוצה מהשירות לכל אורך הדרך. כפי שאמרנו, מדובר בגישת שירות שונה מאוד ממה שנהוג שמחוזותינו, וכעת נראה מדוע.

 לא הכל ורוד בקידום האתרים

 בעיקרון, חברת קידום אתרים שיודעת מה היא עושה אמורה להביא את האתר למיקומים גבוהים לאורך זמן. אמנם מרבית הפרמטרים של האלגוריתם של גוגל נשמרים בסודיות, אך החשובים שבהם פחות או יותר ידועים ומי שעושה את הדברים נכון – מתקדם למקומות טובים. יחד עם זאת, התחום בארץ אינו נטול בעיות.

 ראשית, אין כל פיקוח על רמות ההכשרה ולכן כל אחד יכול להצהיר על עצמו כ- "מומחה לקידום אתרים", אפילו אם עבר קורס אחד בלבד ואפילו התנסה אך ורק בקידום האתר האישי שלו. שנית, על מנת לראות את התוצאות הרצויות, כלומר את המיקומים הגבוהים בעמוד הראשון של גוגל, צריך סבלנות. הדברים אינם קורים מהיום למחר ולא בכדי מדובר בקידום "אורגני" – טבעי. התקדמות טבעית לוקחת זמן בעוד האלגוריתם של גוגל הולך ומשתכנע שמדובר באתר רציני, מעניין, איכותי ומבוסס. מכיוון שחברות קידום אתרים מניחות שללקוח לא תהיה הרבה סבלנות לחכות לתוצאות, הן רוצות להבטיח מראש את הישארותו עימן על ידי החתמה על חוזה לשנה תמימה. זה אולי בסדר כאשר מדובר בחברה רצינית שבאמת תביא תוצאות, אבל לעיתים קרובות הן לא מגיעות ואי אפשר לשבור את החוזה. כל מי שישאל חברים וקולגות שקיבלו שירותי קידום אתרים בעבר, בוודאי ישמע כמה תשובות נזעמות על החוזה הכובל ואי שביעות הרצון מהתוצאות.

 שלישית, מכיוון שמדובר בתחום המערב לא מעט מונחים טכניים, לעיתים קרובות הלקוח אינו מצליח להבין מה בדיוק עושים בשבילו. הוא מבין שהכסף יוצא מהחשבון מדי חודש אבל לא מצליח להבין מהי התמורה. מספרים לו על פעולות שונות, מראים לו דוחות וטבלאות, זורקים מונחים טכניים, אבל בסופו של דבר- האתר לא מתקדם כמצופה ואפילו דורך במקום.

 כיצד פותרים את הבעיות האלה?

 וובס פתרונות באינטרנט החליטה כבר מזמן לתת פתרונות לכל הבעיות שתוארו לעיל, עם גישת שירות שונה לחלוטין מהמקובל במחוזותינו. אכן, בחברה נותנים ללקוח חוויית קידום אתרים אחרת המתבטאת במספר היבטים:

 הבחירה – אך ורק של הלקוח

 בוובס מאמינים שהבחירה אם לקבל את השירות צריכה להיות בידיים של הלקוח, כלומר שהכוח יהיה אצלו ולא בידיים של החברה. לכן זוהי החברה היחידה כיום בישראל שאצלה החוזה אינו כובל לשנה או לכל תקופה ארוכה אחרת. בוובס אפשר לסיים את השירות בכל חודש, או יותר נכון – בכל חודש הלקוח מחליט אם הוא נשאר עם החברה או ממשיך הלאה. ואם הוא מחליט להמשיך הלאה, אין שום קנסות יציאה, הפתעות לא נעימות, כעסים או אותיות קטנות בחוזה – פשוט מברכים אותו לשלום ומאחלים לא את כל ההצלחה בהמשך הדרך.

 מבחינת הלקוח היתרון וההיגיון ברורים: במקום להיות כבול לחברה בלי קשר לתוצאות שהיא משיגה עבורו, כאן ההחלטה קשורה במישרין לעמידה ביעדים – כפי שצריך להיות. אבל גם מבחינת וובס פתרונות אינטרנט יש כאן היגיון מכמה בחינות. ראשית, נכון יותר לספק שירות הוגן המכבד את הלקוח ואת הבחירה שלו. שנית, כאשר אנשים רואים שמתייחסים אליהם בכבוד ומשאירים להם את הבחירה, הם מייד נעשים יותר נינוחים ומרוצים – ומכאן עולים הסיכויים שיישארו עם החברה. שלישית, כאשר אתה יודע שהלקוח שלך לא כבול אליך לשנה, ונשאר אך ורק על סמך התוצאות ושביעות הרצון, הדבר מחייב אותך להתאמץ ולהשתפר כל הזמן. ומכיוון שאיכות השירות עולה באופן מתמיד, גם הלקוחות מרוצים יותר ונשארים.

 אבל לא פחות חשוב מכך, וובס מציעה את סוג ההתקשרות הזה בגלל שהיא יכולה. כל מי שייכנס לאתר האינטרנט של החברה יוכל לצפות בטבלאות ודוחות ברורים מאוד, המראים שהחברה הצליחה להביא את הלקוחות שלה למקומות הראשונים בגוגל, אפילו בביטויים הפופולאריים והתחרותיים ביותר ברשת. הדבר מעיד כאלף מילים על הרמה המקצועית הגבוהה ולכן בחברה מניחים שהלקוחות יבחרו להישאר בגלל שיש את היכולת המקצועית להביא תוצאות מצוינת.

 בשביל ההתחלה – שקל אחד לחודש!

 למרות שהלקוח יכול לעזוב בכל עת שיחפוץ, בוובס מבינים שראוי לתת לו חודש התנסות על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת. ליתר דיוק, בחברה מאמינים ויודעים שחוויית קידום האתרים שלה גורמת לאנשים להישאר. כאשר לקוחות רואים את היחס ההוגן, את השקיפות, את הליווי האישי והאכפתיות, ובעיקר- את הרמה המקצועית, הם מבינים שהגיעו למקום הנכון. בשביל לתמרץ אותם להתנסות במשהו טוב החברה מציעה את החודש הראשון בעלות של שקל אחד בלבד. מבחינתה, שווה לתת את ההצעה הזו וגם יש בה מן ההגינות. ומבחינת הלקוח מדובר במצב של win – win: בעלות של שקל אחד בלבד הוא יקבל דיאגנוזה של האתר מבחינת קידום אתרים, יבין מהי חוויית קידום איכותית וייהנה ממספר פעולות שיבוצעו על האתר ויתרמו לקידומו בגוגל. במקרה הטוב והנפוץ הלקוח יבחר להמשיך הלאה עם וובס אל החודשים הבאים (כאמור, אפשר לסיים בכל עת את ההתקשרות), ובמקרה הגרוע – הוא הפסיד שקל אחד ועדיין הרוויח את כל מה שתואר לעיל. לא עסקה גרועה מבחינתו.

מתוך דף המבצע של הקמפיין • קרדיט: יח"צ

  1. שקיפות מלאה – לא סיסמא

 כפי שאמרנו, בתחום קידום האתרים בארץ ישנה בעיה של שקיפות, המתבטאת בעיקר במצבים בהם התהליך אינו מתקדם בהתאם לציפיות. אכן, בקידום אתרים לא הכל ידוע, החל מהפרמטרים של האלגוריתם של גוגל ועד לפעולות שונות שמבצעים המתחרים. כך יוצא שלאחר מספר חודשים הלקוח מנסה להבין מדוע האתר לא מתקדם כצפוי ובמקום הסבר ברור ושקוף מתחילים לזרוק לעברו גרפים, דוחות וטבלאות עם המון מספרים ונתונים, ובסופו של דבר אומרים לו שמדובר ב –"תחום אפור". 

בוובס דווקא לא חושבים כך. בחברה יודעים שאפשר להסביר בצורה ברורה לכל לקוח, ללא קשר לידע הטכני שלו, מה בדיוק קורה ואיפה עומדים. יש לא מעט כלים של גוגל ופלטפורמות אחרות שמאפשרים לקבל את הנתונים בצורה מסודרת וברורה, ובוובס לא מחכים שהלקוח יתקשר אלא דואגים לעדכן אותו באופן שוטף בכל ההיבטים של התהליך, לרבות תוצאות של בדיקות, המלצות לשיפורים ומצב ההתקדמות השוטף. כל זאת עם הסברים בגובה העיניים שכל אחד יכול להבין. במילים אחרות, בחברה לא מתחבאים מאחורי מונחים טכניים מורכבים ותמיד אומרים את האמת בכל מצב ושלב של הפרויקט, ובלי שהלקוח יצטרך להתאמץ.

 למעשה השקיפות ניכרת כבר מההתחלה: בניגוד לחברות מסוימות שמספרות על "המון ניסיון" או "הצלחות גדולות", בוובס מראים נתונים מובהקים שאי אפשר לייפות או לשנות, המגיעים ישר מהכלים האנליטיים של גוגל. בנוסף, אם תרצו בוובס ישמחו להפנות אתכם אל לקוחות מהעבר ומההווה, אשר יוכלו לספר לכם על חוויית השירות שמעניקה החברה.

 אין מגבלה על כמות המילים והביטויים

 עוד דבר שבוובס עושים אחרת מהנהוג בארץ, הוא שבחברה לא מגבילים את הלקוח במספר המילים והביטויים. קודם כל חשוב להסביר שמילות המפתח הן נדבך מרכזי בתהליך של קידום אתרים, מכיוון שהן מראות לאלגוריתם של גוגל במה האתר עוסק. אם ניקח למשל עורך דין פלילי העובד באזור המרכז, הרי שנרצה שהאתר שלו יופיע לעיני גולשים שמקלידים "עורך דין פלילי בתל אביב", "סגירת תיק פלילי ברמת גן" וכדומה.

 ואולם, חשוב להבין שכל מילת או ביטוי מפתח מחייבים את חברת קידום האתרים לעבודה מסוימת, ולכן השאיפה היא להגביל את הכמות האפשרית לכל לקוח. יש בכך היגיון גם מבחינת הלקוח, כי לא תמיד נכון לפזר מאמצים ולירות לכל הכיוונים, אלא להתמקד בביטויים החשובים והפופולאריים ביותר מבחינת הגולשים וההתאמה לפעילות העסק. מצד שני, מגבלה על כמות הביטויים עלולה ליצור בעיות, למשל עבור עורך הדין מהדוגמא שלעיל שאחרי כמה חודשים רוצה לפנות גם אל אנשים שמחפשים הכנה לחקירה במשטרה, או עורך דין למשפט תעבורה, או עורך דין בתחום הצווארון הלבן. מכיוון שהחברה מגבילה אותו במספר מילות הקידום הרי שתחומים אלו חסומים בפניו, והוא למעשה מפסיד לקוחות.

 בוובס עושים את זה אחרת ומאפשרים ללקוח בחירה חופשית וללא מגבלה על כמות המילים שיקודמו. כמובן, החברה ממליצה ללקוח על המיקוד והתמהיל הרצוי, אך במידה שעם הזמן ישתנו הצרכים והרצונות, ובכל מקרה שהלקוח ירצה להתקדם בביטוי נוסף – לא תהיה כל בעיה לעשות זאת.

 המעוניינים בפרטים נוספים ובחוויית קידום אחרת בשקל אחד לחודש הראשון, מוזמנים לפנות אל וובס פתרונות אינטרנט.

 

 

קידום אתרים קידום אתרים אורגני אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד