י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יום חג לעובדים

רק ביפן: מירוץ כזה - לא ראיתם מעולם • צפו

ביפן מצאו דרך להוריד את הלחץ מציבור העובדים במדינה, שידועה ככזאת שעובדיה הם בעלי השעות הרבות ביותר בעולם • צפו בתיעוד ממירוץ הכיסאות המשרדיים

רק ביפן: מירוץ כזה - לא ראיתם מעולם • צפו
מירוץ הכיסאות ביפן צילום: רויטרס

העיר הניו הקטנה, הנמצאת 60 ק"מ צפונית לבירה טוקיו, אירחה ביום ראשון האחרון את תחרות הכיסא המשרדי. התחרות נוסדה לפני כעשור, בהשראת מירוץ המכוניות הפופולרי 'פורמולה 1' ובהשראת מרוץ המתקיים בעיר לה מאן - צרפת, מירוץ סיבולת למכוניות ספורט והוא נחשב ליוקרתי מאד בעולם.

הפעם המירוץ הוא עם כיסאות משרדיים, המסלול שלו לוקח שעתיים, ובו נדרשים המתמודדים להשלים כמה שיותר הקפות כשכל הקפה היא של 200 מטר. כך מפרסמת סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

במירוץ הכיסאות, דוחפים המתמודדים את עצמם ברוורס, והם דוחפים ומפריעים אחד לשני וכל זה כדי להספיק ולגמוע כמה שיותר סיבובים בזמן הקצוב.

 

המירוץ נחשב למאוד פופולרי ביפן, והוא הוסב ליום חג כאשר מיליונים צופים במירוץ, אין פרסים כספיים למנצחים, אך יש פרסום בכל המדינה הענקית עם קרוב ל-130 מיליון התושבים.

יפן ידועה כמדינה שאנשים בה מכורים לעבודה, רובם עובדים לפחות כ-12 שעות ביום ועקב כך מדווח על מחלות רבות הנגרמות מלחץ.

רבים מהם אינם מקימים משפחה, כיוון שהקריירה בשרשרת האיים היפניים הפכה לדבר החשוב ביותר, מה שיוצר מחסור בצעירים ברחבי המדינה וחשש אמתי מהידלדלות האוכלוסיה, דבר שטומן בחובו בעיה כלכלית ארוכת טווח, בין היתר מהחשש שיחסר דור מספק של עובדים שיממנו את הפנסיות של ציבור הגמלאים.

עקב כך, מנסים בממשלת יפן ליצור חופשות וימי כיף, כדי הוריד מהעומס הרב המצוי על גבו של העובד היפני.

יפן תחרות ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד