י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סימן ליחסים בין השניים?

מבוכה: העץ שהנשיאים נטעו יחדיו, נבל ומת

בתקשורת הצרפתית עסקו ביממה האחרונה בסיפור לא כל כך נעים; עץ שהביא הנשיא הצרפתי מקרון במיוחד מפריז למדשאות הבית הלבן, אותו נטע יחד עם מקבילו טראמפ, נבל בימים האחרונים, לאחר שלא תוחזק כראוי

מבוכה: העץ שהנשיאים נטעו יחדיו, נבל ומת
טראמפ ומקרון בנטיעת עץ בחצר הבית הלבן צילום: רויטרס

העץ הסמלי שהנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועמיתו הצרפתי עמנואל מקרון, נטעו בבית הלבן בשנה שעברה, נבל, כך על פי דיווחים בתקשורת הצרפתית.

עץ האלון הקטן, שהגיע ממזרח לפריז לבית הלבן, ממקום שבו עצרו הכוחות האמריקנים את המתקפה הגרמנית במלחמת העולם הראשונה, היה בתור מתנה ממקרון לטראמפ במהלך ביקורו בבית הלבן באפריל 2018.

מקרון כתב אז בטוויטר, "העץ יהיה תזכורת בבית הלבן על הקשרים בין צרפת לארצות הברית המקשרים בינינו". במקום זאת, העץ נבל, כך שזה קצת דומה ליחסים הלא הכי ידידותיים בין מקרון הצרפתי לנשיא טראמפ.

מקרון הגיע אז לטראמפ בכדי לנסות לשכנעו שלא לבטל את עסקת הגרעין עם איראן. שני הנשיאים נפגשו עם נשותיהם על המדשאה בבית הלבן כדי לטעת את העץ. 

הנשיא הצרפתי, שזכה שנה קודם לכן בבחירות לנשיאות והיה לראש המדינה הצעיר ביותר בהיסטוריה הצרפתית המודרנית, האמין בבירור ביכולתו לשכנע את טראמפ לא לפרוש מהסכם הגרעין, אך לא הצליח להפעיל קסמיו וטראמפ פרש מההסכם.

מותו של העץ דווח לראשונה בעיתון 'לה מונד' בצרפת בשבוע שעבר, במהלך ביקורו של טראמפ בחופי נורמנדי לרגל יום השנה ה-75 לפלישת כוחות בעלות הברית שנלחמו בגרמניה הנאצית.

על פי הדיווח, העץ לא קיבל את הטיפול הראוי לו כעץ צעיר שעבר מאקלים אחד לאקלים אחר, וכך גווע לאיטו עד שנבל.

עמנואל מקרון נשיא צרפת עץ אלון הבית הלבן נבל דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד