כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

המדינה הנאבקת ביותר בשחיתות בארה"ב: ניו ג'רזי

בתחתית הדירוג נמצאת ג'ורג'יה, בה עובדי ממשל מקבלים מתנות יקרות תמורת שירותים באופן תדיר • מנהל גלובל אינטרגירי: "לעמוד בראש רשימה כזו הוא כמו לזכות בתחרות יופי בה אף אחת מהמתחרות לא ממש יפה"

  • כ"ה אדר התשע"ב
המדינה הנאבקת ביותר בשחיתות בארה"ב: ניו ג'רזי
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

למרות מוניטין של מדינה רבת שערוריות, ניו ג'רזי היא אחת המדינות המובילות בארה"ב במלחמה בשחיתות עובדי הממשל, בעוד מרבית המדינות בארה"ב לא רושמות התקדמות מספקת. כך לפי מחקר שהתפרסם היום על ידי קבוצת ארגונים חברתיים.

לפי המחקר, שהתבצע על ידי המרכז ליושר ציבורי, ארגון גלובל אינטגריטי ("יושר עולמי") ופאבליק רדיו אינטרנשונל, אף מדינה לא זכתה בדירוג A ו-8 מדינות קיבלו ציון נכשל.

המחקר, שהתבצע במשך שנה וחצי, הוא המקיף ביותר של חוקי מדינות ואכיפתם בתחום השקיפות והמלחמה בשחיתות. 5 המדינות שזכו לציון B הן ניו ג'רזי, קונטיקט, וושינגטון, קליפורניה ונברסקה. 8 המדינות שנכשלו הן דקוטה הדרומית והצפונית, קרוליינה הדרומית, מישיגן, מיין, וירג'יניה, ויאומינג וג'ורג'יה. 19 מדינות קיבלו ציון C ו-18 מדינות קיבלו D. ניו יורק דורגה במקום ה-36, עם ציון D – "כאשר בירת ניו יורק אלבני מוזכרת במדינה, לרוב זה בצירוף תיאור לא מחמיא כמו 'גנבים', 'עכברושים' או 'פרזיטים'", נכתב על ניו יורק בדו"ח.

נתניאל הלר, מנהל גלובל אינטרגירי, אמר כי דירוגה של ניו ג'רזי מעיד על הרפורמות שהיא מבצעת, אך הוסיף כי "לעמוד בראש רשימה כזו היא כמו לזכות בתחרות יופי בה אף אחת מהמתחרות לא ממש יפה". כמעט בכל מדינה נרשמו פערים גדולים בין החוקים לבין אכיפתם, לדברי קייטלין גינלי, מהמרכז ליושר ציבורי.

המדד בחן את סיכון השחיתות בהתבסס על 330 מבחנים ב-14 תחומי ממשל. לפי כותבי המחקר, מדינות הידועות בשערוריותיהן לרוב דווקא נהנות מחוקים ואכיפה נוקשים יותר המאפשרים את חשיפתן. דווקא המדינות ה"שקטות" עשויות לסבול מיותר שחיתות, שפשוט אינה נחשפת. בנוסף, שערוריות שיוצאות לאור לעתים מובילות לרפורמות.

אילינוי, בה החל בשבוע שעבר המושל לשעבר רוד בלאגויביץ' לרצות עונש של 14 שנות מאסר בגין שחיתות, קיבלה ציון C ודורגה במקום ה-10, יחד עם רוד איילנד, מסצ'וסטס והוואי. בג'ורג'יה, האחרונה ברשימה ישנו פער עצום בין החוק לנוהג. כ-658 עובדי מדינה הסכימו לקבל מתנות יקרות במשך שנתיים תמורת שירותים, וב-12 השנים האחרונות לא נקנס אף עסק בגין דיווח על מתנות כאלו.
שוחד שחיתות ארה''ב ניו ג'רזי ג'ורג'יה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד