כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מסכמים מושב • שיאן החקיקה: יריב לוין

הכנסת מסיימת את מושב החורף, ואת תואר 'שיאן החקיקה' קטף יריב לוין מהליכוד, עם 9 חוקים חדשים במהלך החורף בלבד • קבלו את רשימת הישגיו של ה'רוקי' המחוקק

יריב לוין. צילום: בחדרי חרדים
יריב לוין. צילום: בחדרי חרדים



רגע לפני שהכנסת יוצאת לפגרה, מגיע הזמן לסיכומים, למחמאות ולצל"שים.

והפעם, קוטף את תואר הח"כ הפעיל ביותר יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד), שהגיש מאז תחילת הקדנציה לא פחות מ-29 חוקים חדשים, תשעה מהם רק במושב החורף האחרון. בהתחשב בכך שמדובר בקדנציה הראשונה שלו, נראה כי בהחלט צפוי לו עתיד מזהיר בליכוד, וכפי הנראה לא בכדי הפופולאריות שלו בקרב חברי המרכז מרשימה ביותר.

בין החוקים אותם הצליח לוין להעביר במושב האחרון של הכנסת בקריאה שניה ושלישית:

1. הצעת חוק לתיקון פקודת הנמלים (סייג לאחריות סוכן מכס) - הקובעת כי סוכני מכס לא יישאו באחריות לתשלומי אגרות נמל המוטלות על בעלי הטובין.

2. הצעת חוק הכנסת (תיקון – שכר ותשלומים אחרים למי שחברותו בכנסת הושעתה), המעגנת את הדרך לאישור ולתיקון הכללים המסדירים את תשלום משכורת, תוספת, הענקות ותשלומים למי שחברותו בכנסת הושעתה.

3. הצעת חוק יסודות התקציב (תיקון – דיווח על ביצוע תקציב הכנסת), המעגנת חובת דיווח על ביצוע תקציב הכנסת בפני הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת הכספים לעניין תקציב הכנסת.

4. הצעת חוק הכנסת (תיקון – התאמה לחוק הבחירות לכנסת), המתאימה את הוראות חוק הכנסת לעניין התפלגות סיעות למצב החוקי הקיים בעקבות חקיקת חוק המפלגות.

5. הצעת חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של משקאות אלכוהוליים, המטילה מגבלות על פרסום אלכוהול כחלק מהמאבק למניעת תופעת השכרות.

6. הצעת חוק הגשת דוחות על ידי מפלגות (תיקוני חקיקה), המסדירה את הליך הגשת הדיווחים של המפלגות לרשם המפלגות ולמבקר המדינה.

7. הצעת חוק החברות הממשלתיות (תיקון – ייצוג הולם לבני העדה הדרוזית).

8. הצעת חוק תשלומים לפדויי שבי (תיקון – תוספת מענק לפדויי שבי קשישים) - עבר היום.

9. הצעת חוק המפלגות (תיקון – חובת רישום כמפלגה) - צפוי לעבור ביום רביעי בקריאה שניה ושלישית.

הבוקר סימן ח"כ לוין הישג נוסף, כאשר ועדת הכנסת אישרה את 'חוק לפיד 2' בהכנה לקריאה שניה ושלישית. על פי הצעת החוק, אותה הגיש יחד עם ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), מי שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות, או אסף תרומות בסכום העולה על 50 אלף שקלים, יהיה מחויב לדווח על תרומותיו ועל הוצאותיו למבקר המדינה כפי שמחייב חוק המפלגות.

מדובר בנוסח מרוכך יותר מהנוסח המקורי שלפיו כל מי שהצהירו על כוונה לרוץ לפוליטיקה יצטרך להירשם מיידית אצל רשם המפלגות ולהקים מוסדות למפלגתו. גם הקנס עליו דובר בהצעה המקורית, בסך 150 אלף שקלים על כל איחור בדיווח למבקר המדינה על התרומות - בוטל, זאת עקב התנגדותו של היועץ המשפטי לכנסת.

על פי ההצעה הסופית: בני משפחת המועמד (כשהחוק מכוון, קל לנחש, ליאיר לפיד) יוכלו לתרום לבן משפחתם העומד להתמודד עד ל-10,000 שקלים. מי שיקבל תרומה גבוהה יותר מהמותר, או לחילופין תרומה אסורה, יישא בקנס הגבוה פי שניים ממה שקיבל. עונש של עד חצי שנת מאסר, ולחילופין קנס של 29,200 שקלים, צפויים למי שינהל תרומות והוצאות בניגוד לחוק.
יריב לוין מושב חורף חקיקה יאיר לפיד חוק יאיר לפיד 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד