י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אין לך טלפון כשר"

העובדת החרדית של נתניהו סירבה להישבע

שירה רבן, העובדת החרדית לשעבר במעון ראש הממשלה, העידה בבית הדין לעבודה נגד שרה נתניהו • פרקליטה של נתניהו אמר לרבן "אין לך טלפון כשר", וזו השיבה "אין בו אינטרנט". כשדרש ממנה להישבע, היא השיבה: "על פי התורה, אסור להישבע באלוקים"

העובדת החרדית של נתניהו סירבה להישבע
שירה רבן ובעלה בבית הדין בתביעה נגד שרה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית הדין לעבודה בירושלים מתקיים בשעה זו (שלישי) דיון בתביעה שהגישה שירה רבן, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, נגד שרה נתניהו אשת ראש הממשלה, בפני נשיא ביה"ד האזורי השופט אייל אברהמי. רבן תובעת את נתניהו בסכום של 225,000 ש"ח, בטענה כי במהלך העסקה במעון רוה"מ בחודש ספטמבר 2017, עברה התעללות מצדה של שרה, ותיארה שורת התעמרויות, עד שהחליטה לעזוב את העבודה.

במהלך הדיון, עו"ד יוסי כהן שמייצג את שרה נתניהו, חקר את התובעת שירה רבן, ושאל "את אשה חרדית, אני אומר את זה בכבוד, את מוכנה להישבע שמה שכתוב בתצהיר הוא אמת?" רבן השיבה בחיוב. כהן המשיך ושאל "את מוכנה להישבע באלוקים?" ורבן השיבה "על פי התורה, אסור להישבע באלוקים". כאן כהן גילה בקיאות ואמר לה "מותר בפני רב חרדי", אך רבן לא נכנעה והשיבה "אסור".

"אני מציע לך, יש לך הזדמנות עדיין להגיד סליחה" אמר עו"ד יוסי כהן לרבן, "אני יורדת מכל השקרים האלה, אני מושכת את התביעה, יש שופט במרומים וגם יש שופט למטה. מה זה שירתתי את הגברת נתניהו מה-27/08 בקומה השנייה? הרי התחלת לעבוד רק ב-03/09. מה שעשית זה איום ונורא". רבן השיבה "התשובה שלי היא שסוכם שאתחיל את העבודה ב-28/07, בפועל התחלתי לעבוד ב-03/09".

"ביום הראשון הייתי בהלם" סיפרה רבן לבית הדין "הגברת נתניהו ליוותה אותי בכל היום הראשון, היה חשוב לה לראות שאני שוטפת ידיים אחרי כל פעולה, שאני שמה את התיק בדיוק במקום הנכון, שנילה מדריכה אותי בדיוק בדרך הנכונה, על כל פרט ופרט". עו"ד כהן הטיח ברבן "גברת נתניהו הייתה בכיכר המדינה בשעה 14:00, את משקרת", אך רבן השיבה "אני לא מסכימה".

רבן תיארה "הייתי בהלם" וכל כך נשאלה ע"י כהן "למה לא קמת והלכת? את בהלם, תקומי ותלכי. בזמן העבודה כתבת מאות סמסים לאחותך. מאיפה היה לך את כל הזמן לכתוב כל כך הרבה, כשאת טוענת שאת עובדת כל כך קשה". רבן השיבה "סימסתי בזמן של החלפת הבגדים. כל יום, היו המון החלפות בגדים".

"ביום ראשון כשראיתי מה שצריך לעשות, הבנתי שזו עבודה לא נורמלית ולא סבירה. הבנתי מה עוד מצפה לי" אמרה רבן. "היה לי את התהליך של כל המבחנים והסיווג הבטחוני, וגם חשתי כבוד עצום לשרת את ראש הממשלה ורעייתו. התביישתי לספר אפילו לבעלי מה קורה איתי שם. אין לי את החירות בתור אמא ל-3 ילדים, להישאר תוך רגע ללא פרנסה".

עו"ד יוסי כהן שאל אותה על העובדה כי כתב התביעה פורסם בתקשורת עוד בטרם הוגש לבית הדין, וזו השיבה כי כל מה שעשתה עורכת הדין היה על דעתה. לשאלתו "את אומרת שלא התלוננת כי חשת בושה, ולפרסם באמצעי התקשורת - לא חשת בושה?" השיבה רבן "ההלכה מתירה לאדם להגן על עצמו".

בתצהיר ציינה שירה רבן כי שרה נתניהו נהגה לצעוק עליה, להשפיל אותה ואף איימה עליה פיזית ומילולית. לדוגמה, רבן טענה כי נתניהו צעקה עליה: "את גוש של כלום", "את לא שייכת למשפחת נתניהו", וכדומה. עוד נטען בתצהיר, כי נתניהו הטילה עליה לשלם על נזקים שאותה עובדת עשתה.

במהלך הדיון, עו"ד כהן אמר לרבן "אין לך טלפון כשר", וזו השיבה "אין בו אינטרנט". לא ברור איך זה קשור להליך התביעה, אך כהן המשיך להתעקש "הוא לא כשר. איך את מחזיקה טלפון כזה?! את חרדית!". עוד הוסיף "על פי הדת שלך אסור". שירה רבן השיבה לו "יש רבנים שמתירים. זה רק שיחות והודעות sms". עו"ד כהן לא הסתפק בכך ושאל "יש לך את זה כתוב?", ורבן השיבה "יכולה להביא לך היתר כתוב מהרב שלי".

טלפון כשר שירה רבן שרה נתניהו בית הדין לעבודה מעון ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד