כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"כשהרב שינברג בכה שקשה לו ללמוד" • תלמידים מספרים

"נדיר למצוא אישיות המשלבת צדקות, גאונות ויכולת פסיקה. כזה היה רבנו" • שניים מבכירי תלמידי ראש הישיבה זצ"ל מספרים על שריד לדור דעה שהיה - ואיננו

הגרח"פ שיינברג עם תלמידים. צילום ארכיון
הגרח"פ שיינברג עם תלמידים. צילום ארכיון



למרות שזכה לאריכות ימים, ונפטר בגיל מופלג, מרגישים אלפי תלמידיו של זקן ראש הישיבות – הגרח"פ שיינברג זצ"ל – מיותמים.

כמי שזכו להתחמם לאורו של היהודי שהקדיש את כל ימיו ללימוד התורה, הם מבינים את גודל האבידה. את החלל האדיר שנפער בדורנו, עם הסתלקותו של רבם האהוב.

אתר 'בחדרי חרדים' שוחח עם שניים מתלמידיו שספדו לו בקול בוכים. די היה לשמוע את הקול הסדוק בכדי להבין עד כמה גדול השברץ עד כמה גדולה האבידה.

"ראיתי את גדלותו וביקשתי חדר"

ראש ישיבת 'אור החיים', הגאון הרב ראובן אלבז, זכה להתקרב בשנים האחרונות לראש הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' סיפר כי אמש (ג') הגיע לבית-החולים 'שערי צדק' בדקות האחרונות לחייו של הרב על מנת להיפרד ממנו. "13 פעמים זעקנו 'ה' הוא האלוקים', אמרנו שמע ישראל ואז המוניטור הראה את 0 ונאלצו לנתק את המכשירים.

"בעוונותינו הרבים, לפני שבועיים הלך לעולמו האדמו"ר מנדבורנא, לאחר מכן האדמו"ר מויז'ניץ שהיה גדול בתורה וביראת השם והאחרון הגדיל, הגאון הגדול שזכינו לראות במו עיננו את גדולתו כשלפני 20 שנה זכיתי לראות את ההתייחסות המסורה שלו לתלמידיו, ביקשתי אם יכולים לתת לי לשהות במחיצתו, קיבלתי חדר בישיבה והייתי שם במשך 4 שנים.

"לראות את הגאון עולם הזה שקוע כל כולו בתורה ולא חוסך מעצמו אף דבר...כל ליל שישי היה נותן פלפול מיוחד בוועד לבחורים אותו היה פותח בשאלה. הוא היה נותן לכל אחד ואחד את ההזדמנות לענות על השאלה ולאחר מכן היה מחבר את כל הדברים שנאמרו יחד לדברי הסוגיה אותה רצה להעביר לתלמידיו".

העדות של הרב שך

הרב בועז נקי, תלמידו של הגרח"פ שיינברג ב- 30 השנה האחרונות מספר" "אהבת ישראל והבהת התורה של הרב היו משהו בלתי נתפס. הרב שך אמר כי יש צדיקים בדור, יש ראשי ישיבות ויש פוסקים, הרב שיינברג היה שלושתם ביחד.

"גם הגר"מ פיינשטיין זצ"ל אמר עליו שאמריקה מפסידה את אחד מגדולי הפוסקים כשהוא עבר לארץ. לחשוב על זה שהוא העמיד אלפי אלפי תלמידים ללא הבדל בין ספרדים לאשכנזים, ישראלים או אמריקאים...

"פעם לקחו את הרב שיינברג זצ"ל לתלמוד תורה כדי שימסור דברי חיזוק ובסיום הדברים מנהל הת"ת שלח את התלמידים ללחוץ את ידו. הרב שיינברג משך את ידו של כל תלמיד ותלמיד ונישק אותה. זה התחושה שהוא החדיר לכל אחד ואחד, אתה יכול, אתה מסוגל, יש לך נשמה גבוהה.

כשהרב בכה שאין לו כח ללמוד

"היינו אצל הרב שיינברג ביום ההולדת בגיל 100 והוא אמר שם דבר מפחיד שעד היום אני זוכר, "מאה שנים עוברות מהר וצריך לנצל כל דקה ודקה מהזמן שלנו כאן"...אין תלמיד של הרב שיינברג שלא יספר לך על האהבה שלו לתורה, על מאור פנים לכל אחד ואחד מאלפי תלמידיו.

"כף המאזניים של עם ישראל חסרה כל כך הרבה גדולי ישראל בחודשים האחרונים. כעת היא חסרה את 100 שנות לימוד של הרב שיינברג שהשקיע כל יום ויום מימות חייו עבור התורה. פעמיים בשבוע הרב היה מוסר שיעור בבין אדם לחברו ובבין אדם למקום. כשהוא היה מדבר על בין אדם לחברו הדברים היו נאמרים בעוצמה רבה. ב3 לפנות בוקר הרב היה מתעורר כדי לענות לאנשים, לתלמידים שמתקשרים מחו"ל ושאלו שאלות בהלכה...

"בשנים האחרונות כשהיה חלש, היה מרבה לנסוע לחו"ל. התלמידים שאלו אותו למה אתה מטריח את עצמך? אז הוא ענה, "מאחר ואני כבר מבוגר וחלש ואין ביכולתי ללמוד בהתמדה כמו שלמדתי בצעירותי אז לפחות אני אביא כסף לישיבה כדי להחזיק יותר תורה" .
הגרח שיינברג תורה אור מועצת גדולי התורה אלבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד