י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"העכברים בורחים"

מכה לנתניהו: מה עומד מאחורי נטישת האיש החזק בסביבת רה"מ?

אחד האנשים הצמודים לנתניהו - יואב הורוביץ, מי שהיה בעברו ראש הסגל ובחודשיים האחרונים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הודיע אתמול על פרישה • לפי הדיווחים עזיבתו מגיעה לאחר חילוקי דעות מהותיים בנושאים פוליטיים ומשפטיים • התגובות: "הספינה בורחת - העכברים בורחים"

מכה לנתניהו: מה עומד מאחורי נטישת האיש החזק בסביבת רה"מ?
יואב הורוביץ לצד נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

זה בא בהפתעה; מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, הודיע אתמול (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל המשרד.

הודעה זו באה בהמשך להודעה קודמת של הורוביץ לראש הממשלה לפני הבחירות הקודמות, בה ביקש לסיים את תפקידו עם הקמת הממשלה, או לכל המאוחר בחודש יוני. 

יואב הורוביץ שימש בשלוש השנים האחרונות כראש הסגל של ראש הממשלה ובשנה האחרונה שימש במקביל כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. 

גבות רבות הורמו לשמע הידיעה, שכן הורוביץ נחשב לאיש החזק והמשפיע בסביבת נתניהו ובוודאי עזיבתו בעיתוי שכזה, בתקופת בחירות ובעת שראש הממשלה מתמודד עם תסבוכות משפטיות, אינה באה סתם.

התשובה לכך, הגיעה במהדורה המרכזית של 'חדשות 13', במהלכה דיווח הכתב הפוליטי ספי עובדיה, כי עזיבתו של יואב הורוביץ הגיעה לאחר שבתקופה האחרונה התגלעו חילוקי דעות מהותיים בינו לבין נתניהו בנושאים פוליטיים ומשפטיים, כשהוא מנסה להוביל קו מתון יותר מזה שנוקט ראש הממשלה ובתגובה לכך הוא הורחק אט אט מהמעגל קבלת ההחלטות עד שמאס במשחק והחליט לפרוש.

הורוביץ מצידו סירב להסביר בצורה רשמית מדוע החליט לפרוש מתפקידו.

בהודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה נאמר בשמו של בנימין נתניהו: "יואב היה בצמתי העשייה המרכזיים וסייע לי רבות בעשייה חשובה למען מדינת ישראל. אני בטוח שהוא ימשיך לעשות חיל בהמשך דרכו". 

יואב הורוביץ מסר: "אני רוצה להודות לראש הממשלה על ההזדמנות והאמון שקיבלתי ממנו ועל הזכות לעבוד לצידו ולשרת את אזרחי ישראל ואת מדינת ישראל".

ובינתיים, ראש הממשלה נתניהו החליט כי סגן מזכיר הממשלה רונן פרץ יכהן כממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ ויעבוד בשותפות עם ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון. רה"מ: "אני בטוח שרונן, שנמצא במשרד כבר שש שנים, ידע לנהל את המשרד באופן מקצועי וראוי".

הכתב אריאל כהנא מ'ישראל היום' הגיב לפרישה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מכה קשה לנתניהו, בפרט בתזמון הזה. יואב הורביץ, מקורבו ואיש סודו מזה שנים, חברו לסיירת מטכ"ל, מי ש-4 שנים שימש ראש סגל ורק לאחרונה מונה למנכ"ל משרד ראה״מ, מתפטר במפתיע. זהו מנכ"ל שני שעוזב בתוך שנה בלבד".

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין כתב, "ההתפטרות של מנכ"ל משרד ראה"מ יואב הורביץ מדאיגה. כשהספינה טובעת העכברים בורחים".

יואב הורוביץ משרד ראש הממשלה עזיבה פרישה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד