י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכריחו ילד בן 7

טירוף שלא יאמן: ילדים צופים בהוצאה להורג

ארגון לזכויות אדם לא ממשלתי בדרום קוריאה דיווח כי זיהה 318 אתרים בצפון קוריאה אשר שימשו את הממשלה לביצוע הוצאות להורג פומביות • ההוצאות להורג מתבצעות אפילו על עבירות פעוטות כמו גניבת פרות וצפייה בחדשות של קוריאה הדרומית

טירוף שלא יאמן: ילדים צופים בהוצאה להורג
צללית ילד צילום: pixabay

ארגון לזכויות אדם לא ממשלתי בדרום קוריאה דיווח כי זיהה 318 אתרים בצפון קוריאה אשר שימשו את הממשלה לביצוע הוצאות להורג פומביות.

הארגון ראיין 610 עריקים צפון קוריאנים במשך ארבע שנים, ומהם עולה תמונה מטרידה מאד של הוצאות להורג על דברים שגם באיראן לא מוצאים להורג.

העריקים סיפרו על הרג לאורך עשרות שנים: מעבירות של גנבת פרה ועד לצפייה בטלוויזיה הדרום קוריאנית. ההוצאות להורג היו פומביות והתקיימו ליד נהרות, שדות, שווקים, בתי ספר ומגרשי ספורט.

בכל הוצאה להורג משתתף קהל של כ-1,000 איש או יותר כדי לצפות בהוצאות ההורג, כך דיווח הארגון הלא ממשלתי אתמול (שלישי).

עוד עולה מהדו"ח, כי בני משפחה של אלו שנידונו למוות, כולל ילדים, נאלצו לפעמים לצפות באירוע ההוצאה להורג, הגופות ומקומות הקבורה של ההרוגים נמסרו רק לעתים נדירות לקרוביהם.

האדם הצעיר ביותר שהיה עד להריגה פומבית היה בן שבע, לפי עדות אחד העריקים. הוצאות להורג פומביות מתקיימות גם במתקני מעצר, כגון בתי כלא ומחנות עבודה - שבהם אנשים שהורשעו ב'פשעים פוליטיים' נאלצים לעבוד עבודות פרך, כגון כרייה וכריתת עצים.

טירוף שלא יאמן. הדיקטטור של צפון קוריאה, קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

אחד העריקים שהוחזק במחנה עבודה בתחילת שנות ה-2000, תיאר כיצד הוצבו 80 אסירים כדי לצפות בהריגתן של שלוש נשים שנאשמו בניסיון להימלט לסין.

על פי העדויות, פקידים של המשטר אמרו לקהל בזמן ההוצאה להורג: "זה יכול לקרות גם לכם". גם פקידים בכירים בצפון קוריאה הוצאו להורג בעבר. בשנת 2013, הדוד של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, נשפט על בגידה והוצא להורג. כך על פי הדו"ח.

מנגד, חשוב לציין, כי הדיווחים על מקרי רצח של המשטר לא ניתנים להוכחה, אלא רק מעדויות של עריקים.

מאחר ואין אף תיעוד של ההוצאות להורג ומאחר ובצפון קוריאה אין אינטרנט חופשי לאזרחים והם צופים בטלוויזיה של המשטר - שם הם מקבלים את המידע שהמשטר רוצה שהם יקבלו - לכן אין מושג של הוצאת סרטונים לעולם החופשי. אף אחד שם לא מצלם ברחובות אפילו ציפורים מצייצות.

לפני מספר ימים דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי איש בכיר של המשטר הצפון קוריאני הוצא להורג. את הדיווח על כך הביא עיתון פופולרי מאד בדרום קוריאה, אך כעבור כמה ימים האיש נראה בהופעה בציבור בשידור חי בטלוויזיה של המשטר.

עוד מקרה לא ברור: בשנת 2013, מוזיקאית צפון קוריאנית, היון סונג-וול, הוצאה לכאורה להורג בפומבי; גם אז עיתון דרום קוריאני פרסם את הידיעה על כך שהיא נורתה ממכונת ירייה בעוד חברי התזמורת שלה מתבוננים במחזה המבעית.

אך למרבה הפלא היא הופיעה בשנת 2018 כחלק ממשלחת צפון קוריאה שביקרה בסיאול, בירת דרום קוריאה, לקראת אולימפיאדת החורף שהתקיימה באותו הזמן.

הוצאה להורג צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד