י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשיבה טובה

החסיד מקרית אתא ומגייס הכספים של ויז'ניץ

הוא הקים עולה של תורה בקרית אתא הצפונית, לא חס על כבודו וגייס כספים לטובת מוסדות ויז'ניץ עשרות בשנים • הבוקר נפטר הרה"ח ר' אברהם הופמן ז"ל בשיבה טובה בגיל 96 

החסיד מקרית אתא ומגייס הכספים של ויז'ניץ
הרה"ח רבי אברהם הופמן ז"ל צילום: אלקנה ויסנשטרן

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק נפטר הבוקר בשיבה טובה הרה"ח הישיש רבי אברהם הופמן ז"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ ומנכבדי קהילת מאקאווא בקרית אתא, והוא בן 96 בפטירתו.

לפני כחודש נפל ועבר ניתוח מסובך על הירך ממנו לא התאושש והבוקר כאמור השיב את נשמתו ליוצרה.  

המנוח ז"ל נולד בטרנסליוניה בא' סיון תרפ"ג לאביו רבי מרדכי הופמן ז"ל. בשנות בחרותו למד אצל הרבי בעל ה'דמשק אליעזר' מויז'ניץ  זצ"ל בעיירת גרוסוודיין ברומניה, שם למד בחברותא עם האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל.

לאחר מכן זכה גם ללמוד אצל בעל ה'אהל משה' ממאקאווא זצ"ל, ואף היה המלווה שלו לבית החולים לפני שנפטר בשנות השואה.

לאחר מכן שהה תקופה במחנה אושוויץ על ידו היה חקוק מספר מהימים ההם, הוא עלה לארץ והתיישב תחילה בעיר חיפה ולאחר מכן בברכתו של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זצ"ל עבר להתגורר בקרית אתא. 

במשך שנים רבות שימש כיושב ראש אגודת ישראל בקרית אתא ועבד רבות על הרישום של הילדים לחינוך העצמאי לצד מתן 'קמחא דפסחא' בערבי פסחים. 

בנוסף, היה אחראי על ארגון 'חיים מאירים' בעיר ובמסגרת זו ערך את פעילות 'המתמידים'. כך גם מידי שנה בחג החנוכה, ארגן נסיעה של תלמידי 'התלמוד תורה' בעיר, להדלקת נרות אצל האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל בבני ברק. 

לדברי תושבי העיר הוותיקים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', "כל מעשיו של ר' אברהם הכל היה בפשטות וללא גינוני כבוד, הוא היה נוסע על האופניים לשיכונים לאסוף ילדים ולהביא אותם ללימוד בחינוך העצמאי חינוך תורני. הוא נודע כיהודי תלמיד חכם גדול". 

היה ראש וראשון לכל עניין שבקדושה וכל דבר שהיו צריכים, גם שהיו צריכים לעשות מלחמת דת הוא היה הנחשון.

"קרית אתא איבדה היום את אחד מראשוני אנשי החסד בעיר הוא פעל רבות בעיר גם בשיעורי תורה לעמך ישראל. עשרות אם לא מאות משפחות חייבים לו את חייהם התורניים" אומרים בקרית אתא.

לצד כל פעילותו הציבורית הוא היה מגייס כספים לטובת מוסדות ויז'ניץ עוד מתקופת הרבי בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל. 

בחודש טבת תשס"ט שיכל את בנו הרה"ח ר' הלל הופמן ז"ל, שהיה ממייסדי קהילת חב"ד בקרית אתא.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 12:00 בצהריים מבית המדרש הגדול 'אהבת ישראל' בקרית ויז'ניץ בבני ברק להר המנוחות בירושלים בעיר שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קרית אתא הלוויה הופמן חסידות ויז'ניץ מאקאווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד